Newsletter PTBRiO nr 110

Żyjemy w świecie post-cyfrowym

W zasadzie to już wiadomo, ale jednak nie do końca wiemy, co to oznacza, bo wielka przebudowa świata właśnie trwa. Nowym obszarom i sposobom działania nadajemy dla porządku nowe nazwy - interaktywny, cyfrowy, mobilny. Na razie te nowe nazwy brzmią sensownie i obiecująco, ale czy 15 lat temu ktoś mówił o marketingu telewizyjnym? Nie przypominam sobie. Może tak było w latach 50-tych, ale potem nowe narzędzie zostało oswojone, zaadaptowane i ustawione w arsenale na swoim miejscu. To samo dzieje się teraz z technologią cyfrową - z fazy odkrycia i fascynacji przechodzimy w fazę adaptacji. Za kilka lat z naszego języka zniknie cyfrowy konsument i interaktywny marketing. Nie zmieni się jednak to, że we wszystko, co robimy zaangażowane są jakieś urządzenia, które działają nieustannie, pamiętają wszystko i - przynajmniej potencjalnie - łączą nas praktycznie z całą resztą świata.

Więcej

Michał Kociankowski
PTBRiO



CyberRE 5.0
Zapraszamy do zapoznania się z programem najbliższej edycji CyberRE tutaj


Rocznik PTBRiO 2014/2015

Zapraszamy do zamawiania bezpłatnego Rocznika PTBRiO, zarówno w wersji drukowanej jak i PDF tutaj .


Ankieta PTBRiO/ESOMAR

Zbieranie danych do ankiety PTBRiO/ESOMAR 2015 rozpocznie się w połowie lutego. Firmy, które chcą uczestniczyć w projekcie, proszone są o kontakt z biurem PTBRiO na adres: sekretariat@ptbrio.pl


badaniamarketingowe.mobi
Zapraszamy do korzystania z naszej mobilnej wyszukiwarki. Na smartphonie możecie korzystać z:
Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych
zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy na badaniamarketingowe.mobi




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj

Partnerem Technologicznym
PTBRiO w zakresie realizacji wywiadów internetowych jest platforma Ankietka.pl



"PRAKTYKA NAUCE - NAUKA PRAKTYCE"
najbliższe seminarium pt. "Socjologia wizualna" odbędzie się 18 lutego 2015 r. o godz. 11.40 w Auli Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Więcej informacji
 

BIQdata
- nowy serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 12 stycznia 2015 r. .

Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO zostali przyjęci: Agata Łukasiewicz, Katarzyna Jurys-Mazur, Tomasz Bartnik i Bartłomiej Brach. Więcej. Więcej .
 

Uzyskaj 100% zniżki na wydarzenia organizowane przez PTBRiO.
Trwają prace nad udoskonaleniem bazy wiedzy. Członków PTBRiO, którzy chcą pomóc w realizacji tego projektu oraz uzyskać 100% zniżki w opłacie za udział w jednym z naszych eventów, zapraszamy do kontaktu z koordynatorką projektu Agnieszką Łebkowską lub biurem PTBRiO. Więcej tu i tu .



Zapraszamy na zbliżające się szkolenia

Zostań didżejem marketingu - czyli o miksowaniu różnych metodologii w badaniach rynkowych.
Termin: 06.02.2015 r.  
Trener:  Tomasz Dulinicz

Przepis na markę interaktywną. 
Termin: 20.02.2015 r.   
Trener: Agata Grabowska i Michał Kociankowski

Mistrzowskie prowadzenie warsztatów.
Termin: 25-26.02.2015 r. 
Trenerzy: Jolanta Michałkiewicz i Aleksander Szojer

Analiza narracyjna w praktyce: zobaczmy, co się dzieje kiedy analizujemy reklamy narracyjnie?
Termin: 27.02.2015 r.
Trenerzy: Jacek Wasilewski

Trafność i dokładność - razem czy osobno?
Termin: 05.03.2015 r. 
Trenerzy: Barbara Krug i Edyta Czarnota





Stanowisko: Badacz jakościowy / Badacz ilościowy
Nazwa firmy: Dom Badawczy Maison
Szczegóły oferty

Stanowisko: Starszy Specjalista ds. Badań Klienckich
Nazwa firmy: PZU SA/ PZU ŻYCIE SA
Szczegóły oferty

 

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl