Newsletter PTBRiO nr 121

The Behavioural Insight Professionals?

Za nami kolejne badawcze święto. Kongres Badaczy w tym roku był wyjątkowo liczny, a co szczególnie cieszy nas organizatorów, jego sześciu na dziesięciu uczestników stanowili odbiorcy badań. To rekord, który utwierdza nas w przekonaniu, że wiedza o konsumentach zyskuje należną jej pozycję w procesach zarządzania strategicznego. I słusznie, bo w zachowaniach konsumenckich dokonuje się w ostatnich latach rewolucja, której przyczyn i przebiegu (zwłaszcza dalszego) nie da się zrozumieć bez profesjonalnego badawczego wglądu. To dlatego podczas Kongresu mówiliśmy głównie o interpretacji - istocie consumer intelligence, która w zalewie bitów danych stała się kluczową kompetencją badaczy.

Chyba wielu z nas obecnie czuje, że znaleźliśmy się w sytuacji nowego otwarcia, stawiającej przed nami ogrom możliwości. Wierzę, że to także doskonały moment na nowe pozycjonowanie naszego zawodu jako profesjonalistów pracujących nie dla, ale z klientami. To o tym mówił David Smith, viceprezes Esomaru, gość specjalny naszego kongresu, kiedy nazywał nas The Behavioural Insight Professionals. Na pewno będziemy wracać do tego motywu w najbliższych projektach i aktywnościach PTBRiO. Pamiętajmy jednak, że nowe otwarcie wymaga od nas badaczy nowych umiejętności, wiedzy i inspiracji. Gotowi?

Iza Rudak
PTBRiO



Kongres Badaczy

Doroczne święto badaczy już za nami. Nagrodę publiczności XVI Kongresu Badaczy Rynku i Opinii zdobyli Marta Olcoń-Kubicka i Mateusz Halawa (Instytut Filozofii i Socjologii PAN) za wystąpienie "Społeczne życie pieniędzy i finansów w młodych gospodarstwach domowych."
Wyróżnienia otrzymali: Elżbieta Bujak i Michał Jędrusiak (Ipsos) za wystąpienie "Jak to się stało, że zniknęliśmy z briefów? O nas, którzy nie jesteśmy już naprawdę młodzi, ale nie jesteśmy też starzy." oraz Krzysztof Najder (Stratosfera by Deloitte) za wystąpienie: "Przyszłość obliczalna i nieobliczalna."
Nagrodę publiczności w kategorii ShortFormat otrzymali Michał Główka i Rafał Treichel (PBS) za wystąpienie: "Niezależny test oprogramowania do wizualizacji raportów." Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!
Zapraszamy do zapoznania się z relacjami zdjęciowymi i filmowymi na naszym profilu tutaj
Sponsor główny kongresu: GfK Polonia Sponsorzy kongresu: Mands, Research Now, TNS Wystawcy: FUTU, GfK, Mands, Norstat, Panel Badawczy Ariadna, Research Now, Stratega, SW Research, THINKTANK
Więcej


Rocznik PTBRiO

Zamów najnowszy, jubileuszowy numer Rocznika! tutaj


Baza wiedzy

Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę materiałów zgromadzonych w bazie wiedzy. Na razie w wersji beta, bo jeszcze nie wszystkie zgromadzone materiały są upublicznione. Zapraszamy do wypróbowania!


Praktyka-Nauce, Nauka-Praktyce

Rozpoczęliśmy kolejny sezon spotkań świata nauki i praktyki biznesowej. Pierwsze spotkanie odbyło się w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, 15-go października 2015 r. Wysłuchaliśmy dwóch wystąpień: Trendy są trendy i Czas spojrzeć na rodzinę świeżym okiem! Następne spotkanie zaplanowane jest na 19 listopada, również w SGH, więcej informacji już wkrótce. Wstęp jak zawsze wolny. Zapraszamy!


badaniamarketingowe.mobi
Na smartphonie możecie korzystać z: Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy na badaniamarketingowe.mobi




Przygody umysłu
Konferencja organizowana przez Centrum Nauki Kopernik i Uniwersytet Warszawski odbędzie się w dniach 9 i 10 listopada w Warszawie. Wśród gości specjalnych profesor Anna Giza. Więcej

Tajemniczy klient
Na scenę Teatru Soho wraca "Tajemniczy klient" opowiadający o losach kontrolera jakości usług - Wesołego. Najbliższe spektakle zaplanowane są na 29, 30 i 31 października, na godz. 19.30. Więcej.

Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



VI Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
Warsztaty i konferencja pt "Grywalizacja mediów - czyli o zmianach w komunikacji społecznej" odbędą się w dniach 19-20 listopada 2015 r. w Kampusie Głównym Uniwersytetu Warszawskiego w budynku dawnego Centrum Informatycznego UW. Więcej informacji tutaj

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO dołączyła: Izabela Kiwak.
Więcej .
 



Stanowisko: Project Manager
Nazwa firmy: Ipsos
Szczegóły oferty

Stanowisko: Menedżer Projektów Badawczych
Nazwa firmy: Aon Hewitt
Szczegóły oferty

Stanowisko: Badacz Jakościowy
Nazwa firmy: CPC Join the dots
Szczegóły oferty

Stanowisko: Specjalista ds. badań konsumenckich
Nazwa firmy: USP Zdrowie
Szczegóły oferty

 



Szkoła Badań Rynku
Trwa kolejna edycja SBR. Uczestnicy tegorocznych spotkań otrzymali wyjątkowy prezent: półroczny dostęp do pakietu Webankieta Enterpise umożliwiającego przeprowadzenie kompleksowego badania ankietowego.Więcej


Szkolenia
Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj . A oto najbliższe szkolenia:

Customer Journey w kanałach digital. Pomiar i optymalizacja.
Termin: 05.11.2015 r.
Trener:  Albert Hupa

Tricky online - jak uniknąć katastrofy w badaniach.
Termin: 18 i 19.11.2015 r. 
Trener:  Agnieszka Łebkowska

Zerwijmy z badawczą rutyną - o niekanonicznych i świeżych podejściach do badań.
Termin: 26 i 27.11.2015 r.  
Trenerzy: Adam Polasz i Anna Mazerant

Data storytelling - wizualizacja graficzna danych.
Termin: 10 i 11.12.2015 r. 
Trenerzy: Jacek Gałązka

Od pomysłu do sklepowej półki. Badania innowacji FMCG.
Termin: 16.12.2015 r.  
Trenerzy: Anna Gorączka i Michał Protasiuk


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl