Newsletter PTBRiO nr 149

Badania rynku i opinii cieszą się zaufaniem 63% społeczeństwa

- tak wynika z niedawno przeprowadzonego badania "Źródła Wiedzy", którego inicjatorami są PTBRiO i OFBOR. "Źródła Wiedzy" to pierwszy i niekomercyjny projekt badawczy, mający na celu poznanie źródeł wiedzy, na podstawie których podejmowane są decyzje - zarówno prywatne - konsumenckie i obywatelskie, jak i biznesowe.

Badanie to pokazało między innymi, jak istotną rolę pełnią badania w życiu Polaków: dla 57% stanowią one cenne źródło informacji o Polsce i Polakach, a ponadto traktowane są jako ważny element demokracji - dostęp obywateli do rzetelnych wyników badań traktowany jest jako ważny przez 77% badanych! Polacy bez oporów też przyznają, że wyniki badań rynku i opinii biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych (przyznaje tak 50% badanych). Jakie jeszcze korzyści zapewniają Polakom badania - można sprawdzić na stronie www.zrodlawiedzy.pl, gdzie umieściliśmy podsumowanie z przeprowadzonego badania.

Gorąco zapraszam do tej lektury!

Adam Polasz
PTBRiO



Kongres Badaczy | Consumer Intelligence

Kolejna edycja największego wydarzenia badawczego za nami. Jak zwykle nie zabrakło ciekawych wystąpień, inspirujących case studies i networkingu. Serdecznie gratulujemy Ani Gorączce, która zdobyła Nagrodę Publiczności za pokazanie "Dlaczego badania są WOOW"! Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i filmu na naszym profilu FB. na naszym profilu FB.


strefa b: Światła Małego Miasta

Podsumowanie projektu zrealizowanego przez PTBRiO wspólnie z Instytutem Reportażu znajduje się na stronie www.swiatlamalegomiasta.pl , gdzie zamieściliśmy mnóstwo materiałów do pobrania: raport z badania, zbiór reportaży, zdjęcia. Zapraszamy także na specjalne spotkanie strefy b poświęcone badawczemu aspektowi projektu. Więcej.


Szkoła Consumer Intelligence

Już 17 listopada rozpoczynamy kolejny cykl zajęć. Sprawdź program i dołącz do uczestników! Więcej


Rocznik badania marketingowe 2017/2018

Zapraszamy do zamawiania najnowszego wydania rocznika (jak zwykle bezpłatnego) Więcej


Data Driven Decisions

Zapraszamy do lektury Data Driven Decision Guide, pierwszego w Polsce przewodnika po źródłach informacji marketingowej, zawierającego precyzyjne wskazówki na temat budowania heurystyk i schematów poznawczo-decyzyjnych dla marketingu i biznesu. Publikacja została stworzona na podstawie ustaleń konferencji o tej samej nazwie, która odbyła się 25-26 maja 2017 r. Łodzi Więcej




Kolejny sezon spotkań Praktyka Nauce - Nauka Praktyce
Już 17 listopada rozpoczynamy kolejny cykl spotkań biznesu z nauką. Tym razem zapraszamy do Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Na inaugurację Katarzyna Haczewska-Wierzbicka z Deloitte Consulting pokaże, dlaczego badania marketingowe to inwestycja, która się zwraca. Więcej
 

Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj i zyskaj patronat PTBRiO!
 

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy. Zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Nowi członkowie
W PTBRiO powitaliśmy Annę Wensław, Annę Martenkę i Małgorzatę Michałowicz. Gratulujemy! Więcej



Stanowisko: Research Manager
Nazwa firmy: One Eleven
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

 



Szkolenia

Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj i skorzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia.

Myślenie kreatywne 'out of the box' - czyli czy "ustawienia domyślne" nam służą i jak je zmieniać
Termin: 15 i 16.11.2017 r.
Trener: Agnieszka Szóstek i Michał Dworczyk
Więcej

Badania User Experience
Termin: 30.11.2017 r.
Trener: Maciej Płonka
Więcej

Customer Experience w procesie reklamacji, czyli o sztuce budowania lojalności w kryzysie
Termin: 7.12.2017 r.
Trener: Anna Talarczyk
Więcej

Od pomysłu do sklepowej półki. Badania innowacji FMCG
Termin: 8.12.2017 r.
Trenerzy: Anna Gorączka i Michał Protasiuk
Więcej

Thinking inside the box - efektywne techniki warsztatowe
Termin: 11.12.2017 r.
Trenerzy: Agata Grabowska
Więcej



Szkoła Consumer Intelligence 
Sprawdź program i dołącz do uczestników! Zaczynamy już 17 listopada.Więcej

 

Consumer Intelligence Mentoring
Zapraszamy do zapoznania się z indywidualnym programem szkoleniowym PTBRiO Więcej

 



Humanistyka cyfrowa

- relacja Agnieszki Warzybok z otwarcia Centrum Analiz Medialnych .

 

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl