Newsletter PTBRiO nr 75

The brand new PTBRiO

Ponad rok przygotowań, 4 warsztaty strategiczne, 674 respondentów, setki szkiców i projektów i jest: odmienione, zbudowane w oparciu o nową strategię, uzbrojone w świeżą identyfikację, nowe PTBRiO. Niecały miesiąc temu, na Kongresie Badaczy pokazaliśmy nową twarz naszego Towarzystwa. Nowy wygląd odzwierciedla ewolucję PTBRiO, którego najważniejsze aktualne (choć niezupełnie nowe) cele to: inspirowanie badaczy i marketerów nowymi koncepcjami poznawania konsumentów, integracja środowiska badawczego, wspomagająca przepływ idei oraz jak najszersze informowanie o roli jaką spełniają badania rynku. Architekturę, ideę oraz egzekucję odświeżonej marki przedstawia, krótka animacja, którą możecie zobaczyć tutaj .

Mamy nadzieję, że nowy branding się Wam podoba, i że wniesie do środowiska badań i marketingu powiew świeżości. Więcej o idei stojącej za nową marką przeczytacie w tekście Stworzone z udziałem badaczy, Tomka Sławińskiego. Tymczasem zapraszam do lektury newslettera, w którym jak zwykle porcja aktualności z życia branży badawczej.

Arkadiusz Wódkowski
Prezes PTBRiO

Kongres Badaczy wzbudził uznanie
Pod koniec października odbył się Kongres Badaczy Rynku i Opinii. Impreza została nie tylko najwyżej w historii oceniona przez ponad 500-osobową publiczność, ale także zyskała uznanie zagranicznych gości.

Konferencja Marketing Trends
PTBRiO objęło patronatem konferencję Marketing Trends, która odbędzie się 15 grudnia 2010 r. w Warszawie.


I Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
PTBRiO objęło patronatem I Ogólnopolską Konferencję Metodologiczną Medioznawców pt. „Zawartość mediów - metody, badania, postulaty”, którą zorganizował Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, 19 listopada 2010 r.


strefa b
przestrzeń swobodnej dyskusji badawczej

Inicjujemy nowe przedsięwzięcie, które zastępuje cykl spotkań Klubu Badacza, organizowanych w latach 2000-2010. strefa b jest projektem swobodnym, pozainstytucjonalnym, nieskrępowanym formą czy konwencją. Planujemy, dyskusje, projekcje oraz inne inspiracje. Zaczynamy od pokazu filmu The Social Network, który odbędzie się 7 grudnia w Kinotece. Opiekunami merytorycznymi spotkania są Iza Rudak, Katarzyna Gawlik i Robert Zydel. Już wkrótce więcej informacji na ten temat.


Stworzone z udziałem badaczy
W czwartkowy poranek, 21 października wręczyliśmy ponad pięciuset badaczom, zgromadzonym na Kongresie Badaczy tajemnicze arkusiki zawierające osiem niewielkich naklejek. Każda z nich przedstawiała zieloną strzałkę oraz napis „Stworzone z udziałem badaczy"
- felieton Tomka Sławińskiego z ORA&Funksters.


Praca w badaniach
Uruchomiony wraz z zakończeniem konkursu serwis pośrednictwa pracy cieszy się coraz większą popularnością. Aplikacja pozwala na bezpłatne umieszczanie ofert pracy
i staży a także daje możliwość prezentacji osób poszukujących pracy. W serwisie niemal codziennie pojawiają się oferty. Zachęcamy Państwa do korzystania z serwisu i umieszczania własnych ogłoszeń. Serwis pośrednictwa pracy został stworzony jako rozwinięcie konkursu dla studentów zbadaj.to. Więcej informacji o tym przedsięwzięciu znajdziecie Państwo na stronie www.zbadaj.to.

Iza Rudak recenzuje nową książkę D. Maison
Nowa książka Dominiki Maison „Jakościowe metody badań marketingowych”, to bardzo ważna lektura dla wszystkich przedstawicieli szeroko rozumianej branży badawczej, a także dla osób rozpoczynających przygodę z badaniami rynku.

Młodzi w krzywym zwierciadle
W październikowym wydaniu magazynu Harvard Business Review ukazał się artykuł Roberta Zydla, członka PTBRiO, pod tytułem "Młodzi w krzywym zwierciadle”.


Badania klientów: sięgnąć poza deklaracje
Arkadiusz Wódkowski na łamach magazynu Think Tank przedstawia obraz współczesnych badań oraz przybliża aktualne trendy konsumenckie. Zachęcamy do lektury.


Katalog PTBRiO
Od miesiąca dostępna jest najnowsza edycja Katalogu PTBRIO 2010/11. Zachęcamy do zamawiania publikacji, która przedstawia kompleksową analizę rynku badawczego, prezentuje sylwetki członków Towarzystwa oraz profile agencji badawczych. Katalog jest całkowicie bezpłatny.

Nowi członkowie PTBRiO
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO dołączył Sławomir Wilski z Pentor RI.

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
które odbyło się w dniu 18 października 2010 roku, przygotowany przez członka Zarządu PTBRiO Janusza Sielickiego.

Szkolenia PTBRiO:

Badania rynku przy wprowadzaniu marki
i repozycjonowaniu.

termin: 2 - 3 grudnia 2010 r.
osoba prowadząca: Artur Nierychlewski
(Millward Brown SMG/KRC)

W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań,
czyli jak poprowadzić efektywny warsztat strategiczny, kreatywny i innowacyjny.

termin: 7 - 8 grudnia 2010 r.
osoby prowadzące: Dorota Cudna-Sławińska
(Millward Brown Healthcare) i Michał Kociankowski (Synergion)


Szkoła Badań Rynku:

Badania komunikacji
termin: 10 grudnia 2010 r.
osoba prowadząca: Paweł Ciacek
(Millward Brown SMG/KRC)

Dobre raportowanie i prezentowanie wyników badań
termin: 11 grudnia 2010 r.
osoba prowadząca: Michał Kociankowski (Synergion)


Weźmy to na warsztat,
czyli o pożytkach zbiorowego myślenia

Warsztat, jako forma pracy i tworzenia rozwiązań w procesie marketingowym cieszy się coraz większą popularnością. Dawno już przesłał być obszarem kompetencji jedynie agencji reklamowych i strategicznych - dziś przy pomocy warsztatów, czy przynajmniej interaktywnych sesji, chcą pracować wszyscy: butiki kreatywne, marketingowcy, mediowcy, badacze, i pracownicy państwowych instytucji.
- felieton Doroty Cudnej-Sławińskiej, Millward Brown Healthcare i Michała Kociankowskiego, Synergion


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl