Newsletter PTBRiO nr 80

Co z tym sportem?

Żyjemy w kraju, w którym na sporcie zna się większość dorosłych Polaków. No może nie na całym sporcie, ale na piłce nożnej z pewnością. Oczywiście są wyjątki, które budują swój point of difference na ostentacyjnej pogardzie dla sportu, ale umówmy się, w tym kraju wciąż stanowią niszę. Gdy na Twitterze oglądamy poweekendowe dane telemetryczne TNS OBOP, to poza nieśmiertelnym serialem M jak Miłość i programami informacyjnymi, zazwyczaj w pierwszej trójce jest jakiś sport (a to skacze Małysz, biega Kowalczyk, gra jakaś reprezentacja lub są jakieś prestiżowe zawody bez polskiej reprezentacji etc.).

Poza szerokim audytorium sport wymusza zaangażowanie. Pisząc te słowa mam w uszach skandowanie niani moich pasierbów, która prasując koszule wykrzykiwała z sąsiedniego pokoju "No Justysia, szybko, szybko, dajesz". Sami z pewnością znacie Państwo osoby, które mocno identyfikują się ze swoim ulubionym klubem piłkarskim, które może nie tatuują na klatce piersiowej jego nazwy, ale wpisują go w stopkę maila, przyklejają naklejkę na zderzak samochodu lub podkreślają związek zaraz po zawodowej afiliacji w bio- graficznej notce. Znacie Państwo, prawda?

Czy jako marketerzy nie marzymy o tym, aby na miejsce sportowych idoli i klubów pojawiły się nazwy marek, z którymi pracujemy? Chcemy. I z pewno- ścią, niektórym się to udaje. Miejmy nadzieję, że Euro 2012 nie będzie ostatnią szansą, aby móc sport i marketing doprowadzić na podium.

Robert Zydel
członek PTBRIO
Saatchi&Saatchi Think Tank



Seminarium Badania i optymalizacje cen, 12 maja 2011 r.
Zapraszamy do udziału w seminarium, podczas którego przyjrzymy się zagadnieniu cen przez pryzmat narzędzi służących do jego badań i optymalizacji. Podczas seminarium wystąpią doświadczeni eksperci, którzy przedstawią praktyczne refleksje i wskazówki dotyczące procesu ustalania cen produktów i usług.


Konferencja Cyberresearch
Komitet konferencji Cyberresearch zakończył zbieranie propozycji wystąpień konferencyjnych. Na stronie poświęconej konferencji dostępny jest już program.


Letnie Seminarium Badawcze
Zapraszamy do zapoznania się z programem tegorocznego seminarium i zachęcamy do odwiedzenia strony seminarium.




PTBRiO objęło patronatem


III Ogólnopolski Zjazd Analityków Mediów pt: Manipulacja w RP czyli wszystko o kłamstwie w mediach, 10 maja 2011 r., Warszawa

II Ogólnopolską Konferencję Metodologiczna Medioznawców, 18 listopada 2011 r., Warszawa





Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
z dnia 4 kwietnia 2011 roku, przygotowany przez członka Zarządu PTBRiO Janusza Sielickiego.



Wywiad z Pawłem Wójcikiem, członkiem PTBRiO w magazynie Brief


Zachęcamy do przeczytania artykułu:
Skąd zamieszanie w sondażach.
W tym tygodniu ukazały się trzy pozornie bardzo różne sondaże z poparciem dla partii. Jak to wytłumaczyć?
, który został opublikowany w internetowym wydaniu Gazety Wyborczej 16.04.2011 r.



Szkolenia PTBRiO:

Wykorzystanie danych mediowych w planowaniu i interpretacji badań konsumenckich
termin: 10 i 11 maja 2010 r.
osoba prowadząca: Edyta Czarnota (Starcom)

Budowa kwestionariusza wywiadu
termin: 17 i 18 maja 2011 r.
osoby prowadzące: Franciszek Sztabiński (IFiS PAN) i Paweł B. Sztabiński (IFiS PAN)

Badanie nieświadomych motywów zachowań konsumenckich
termin: 19 i 20 maja 2011 r.
osoba prowadząca:Paweł Wójcik (4P research mix)

Warsztat. Czy zbudowanie dobrego konceptu jest rzemiosłem, sztuką czy kombinacją obu? Jak dobrze przetestować koncept?
termin: 31 maja i 1 czerwca 2011 r.
osoby prowadzące: Rafał Dobrowolski i Patrycja Szymańska
(Synovate)





Nowi członkowie PTBRiO
W tym miesiącu do grona członków Towarzystwa dołączyły dwie osoby.

 

Wyrazy głębokiego współczucia dla Rodziny i Bliskich Adama Manikowskiego
z powodu jego śmierci składa Zarząd Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Adam Manikowski był członkiem Towarzystwa od 2006 roku.