Newsletter PTBRiO nr 150

Trzy, cztery! 2018.

Drogie Badaczki i Drodzy Badacze,

60 lat temu Klub Krzywego Koła zapoczątkował w Polsce (i w Europie Środkowej) erę badań społecznych i marketingowych. Ankieterzy społeczni ruszyli w kraj, na sklejanych na podłodze arkuszach powstały pierwsze tabele, zafurkotały maszyny do pisania i powstały pierwsze raporty z badań. Dużo się od tego czasu zmieniło i wygląda na to, że zmieniać się będzie nadal. Z jednym wyjątkiem: poszukiwacze, odkrywcy, detektywi, czyli badacze są nieustająco potrzebni społeczeństwu, gospodarce i firmom. Kto wie, czy nie bardziej niż kiedykolwiek - znaków zapytania raczej więcej niż mniej.

W Towarzystwie - prócz konferencji, publikacji, ciekawych spotkań - planujemy w 2018 roku nowe otwarcie: Wiosnę Ludu Badawczego. Zaczynamy prace nad przygotowaniem nowych kierunków rozwoju i zasad działania PTBRiO, by tę wiosenną, badawczą energię pomóc wyzwolić. Mamy wielką nadzieję, że pomożecie nam w tym - kto jak nie Wy? Pomóżcie odpowiadając na kilka pytań: http://badanie.ptbrio.pl/ .

Życzymy Wam wielu ciekawych poszukiwań, odkryć i jak najwięcej skupionych słuchaczy i czytelników Waszych przydatnych opowieści. I dużo zdrowia oraz uśmiechu w całym 2018 roku!



Zarząd PTBRiO




Strefa b

Zapraszamy na kolejne spotkanie i najlepsze wystąpienie XVIII Kongresu Badaczy! 11 stycznia usłyszymy i zobaczymy Anię Gorączkę (Żabka Polska) z wystąpieniem "Marketing badań. Czy badania są Woow?" Więcej


K18

Rozpoczęliśmy prace nad kolejną falą największego w Polsce projektu trendwatchingowego. Dziękujemy wszystkim, którzy zgłosili się do udziału w projekcie!


CyberHuman

Trwają prace nad kolejną edycją wydarzenia, a w styczniu ogłosimy Call for Papers. Zapraszamy do obserwowania naszej strony na Facebooku i www.ptbrio.pl


Szkoła Consumer Intelligence

Rozpoczęły się zajęcia XI edycji Szkoły. Uczestnicy otrzymali już studia przypadków, których rozwiązanie będzie jednym z elementów egzaminu końcowego. Partnerem Merytorycznym jest ORIFLAME POLSKA Więcej




Kolejne spotkanie z cyklu Praktyka Nauce - Nauka Praktyce
12 stycznia zapraszamy na spotkanie z Katarzyną Archanowicz-Kudelską, która przedstawi rolę badań jakościowych. W tym roku akademickim spotkania odbywają się na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Więcej
 

Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj i zyskaj patronat PTBRiO!
 

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy. Zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Nowi członkowie
W PTBRiO powitaliśmy Ewę Eron-Gorzałę i Filipa Owczarka. Gratulujemy! Więcej

Wspieramy rodziny ofiar
Z ogromnym smutkiem przyjęliśmy informację o tragicznej śmierci 37 pracowników firmy badawczej Research Now SSI, którzy zginęli w pożarze kompleksu handlowo-biurowego w filipińskim Davao. PTBRiO w imieniu polskiej społeczności badawczej zdecydowało się wesprzeć finansowo rodziny ofiar tragedii. Możecie to zrobić także indywidualnie przy pomocy tego linka.



Stanowisko: Principal / Senior Consultant Customer Research Business Unit
Nazwa firmy: Frost & Sullivan
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

Stanowisko: Stanowisko: Data Processing Analyst / Programmer Customer Research Business Unit
Nazwa firmy: Frost & Sullivan
Miejsce pracy: Warszawa
Szczegóły oferty

Stanowisko: Specjalista Badań Marketingowych
Nazwa firmy: ING Bank Śląski
Miejsce pracy: Katowice
Szczegóły oferty

 



Szkolenia

Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj i skorzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia.

Badania ilościowe w marketingu - praktyka z domieszką teorii
Termin: 07-08.02.2018 r.
Trenerzy: Tomasz Dulinicz
Więcej

Zwinne zarządzanie projektem badawczym i budowanie ducha zespołu
Termin: 2.03.2018 r.
Trenerzy: Aleksander Szojer i Tomasz Dzida
Więcej

Techniki wizualne jako booster w codziennej pracy badacza i marketera
Termin: 8-9.03.2018 r.
Trenerzy: Agata Nowotny i Magda Kochanowska
Więcej

Piąta ćwiartka, czyli jak zaangażować odbiorców danych
Termin: 23.03.2018 r.
Trener: Agata Grabowska
Więcej



Consumer Intelligence Mentoring
Zapraszamy do zapoznania się z indywidualnym programem szkoleniowym PTBRiO Więcej

 



"Mindhunter" jako portret badacza

refleksja Agaty Kępińskiej na temat serialu telewizyjnego .

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl