Jeśli masz kołopoty z wyświetleniem wiadomości kliknij na ten link.

Newsletter PTBRiO nr 88

Zbliża się Cyberresearch.

Rok temu, gdy planowaliśmy pierwszą edycję zastanawiałam się, czy faktycznie internet jako pryzmat przez który oglądamy badania jest na tyle ciekawy, by powstała na tej podstawie osobna konferencja. Wtedy rzeczywistość przerosła nasze oczekiwania po raz pierwszy.

W tym roku stało się to ponownie: zgłoszeń chętnych, by wystąpić było dwukrotnie więcej, niż rok temu. Sprawiają wrażenie bardziej dojrzałych, są dużo ciekawsze. Niektóre są przekrojowe, niektóre koncentrują się na specyficznych zagadnieniach. Czasem są to metody online, czasem offline. Obie strony "on/off -line", "metoda badania-przestrzeń badana" przenikają się, pozwalając lepiej rozumieć, szybciej się dowiadywać, dokładniej mierzyć, wyciągać szybciej wnioski, budować celniejsze rekomendacje.

Wystąpienia tegoroczne mocno koncentrują się na celach, na skuteczności - na weryfikacji założeń, które sobie stawiamy, na mądrej refleksji nad wynikami, jakie osiągamy - my, badacze - i my, marketerzy. Będzie o social media, o Facebooku, o badaniach skuteczności kampanii reklamowych online, o trendach w marketingu internetowym, o mobilnej rewolucji. Będzie też o wprowadzaniu nowych produktów, o technikach projekcyjnych w badaniach online, będą rozważania metodologiczne.

Cieszę się, bo wszystkie są "bardzo merytoryczne", co nie jest oczywiste na wielu konferencjach, w których miałam okazję uczestniczyć. Badacze chętnie dzielą się wiedzą, doświadczeniami, refleksjami - a za nimi pójdą mądre decyzje marketingowe.

Do zobaczenia 19 kwietnia :)

Agnieszka Wiśniewska
ONET





Zbadaj.to - konkurs studencki
Trwa III edycja konkursu studenckiego zbadaj.to. Zgłoszenia można dokonać tylko do końca marca. Dla najlepszych czekają atrakcyjne staże w agencjach badawczych. Stażodawcami w tym roku są: ARC Rynek i Opinia, Fundacja CBOS, GfK Polonia, Grupa IQS, IIBR, Ipsos, MASMI, TNS Polska. Również w tym roku mamy specjalny upominek dla osób reprezentujących nasz konkurs. Każdy kto zdecydował się zostać ambasadorem konkursu, może przy pomocy wizytówki aktywnie zachęcać do udziału w nim. Tym razem ambasadorzy walczą o Samsunga Galaxy Note. Rozstrzygnięcie konkursu już na początku kwietnia.


Już dostępna - poszerzona wersja raportu Wizerunek Branży Badawczej.
9 marca szefowie agencji badawczych przedstawionych w raporcie WBB spotkali się na śniadaniu badawczym, na którym Gosia Puchlak i Adam Polasz (Polska Telefonia Cyfrowa) zaprezentowali pełną wersję raportu pn.: Wizerunek Branży Badawczej 2011. Wnikliwa i pogłębiona analiza, której dokonali badacze, spotkała się z pozytywnym odbiorem zaproszonych gości. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą otrzymać pełny raport o kontakt pod adresem sekretariat@ptbrio.pl


Projekt Praca w badaniach
Ruszył projekt Praca w badaniach. Portal zawiera dwa moduły: oferty pracowników oraz oferty pracodawców. Swoje ogłoszenia mogą zamieszczać zarówno firmy poszukujące pracowników jak i członkowie PTBRiO poszukujący nowych możliwości współpracy. Portal praca.ptbrio.pl cechuje:
- precyzyjne dotarcie do badaczy pracujących w agencjach oraz po stronie zleceniodawcy, na które składają się informacje wysyłane do ponad 5 tysięcy odbiorców;
- profesjonalizm i potwierdzone kompetencje potencjalnych współpracowników - ogłoszenia zamieszczają członkowie PTBRiO (osoby z rekomendacjami i min. 2-letnim stażem pracy w agencji);
- konkurencyjna cena usługi.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami już teraz




Rozwijaj się z PTBRiO!
Rozwój w branży badawczej jest ciągły i nieustający a nie polega on tylko na uczestnictwie w szkoleniach, seminariach, konferencjach i kongresach. Rozwój z PTBRiO rozpoczyna się już na uczelni. Oto miejsca, w których byliśmy w ciągu ostatniego miesiąca. Czytaj więcej .


Katalog PTBRiO 2011/2012
Jeśli jeszcze nie masz najnowszego katalogu PTBRiO to złóż zamówienie na egzemplarz katalogu 2011/2012 klikając tutaj .

Strefa b
Za nami lutowe spotkanie w ramach strefy b - projekcja filmu Free Rainer z dyskusją moderowaną przez Bartłomieja Sokołowskiego (ABR Sesta). Natomiast już w marcu Agata Grabowska (4P Research Mix) poprowadzi kolejne spotkanie o intrygującym tytule Rzeczpospolita baby ziemniaczanej. Więcej informacji już wkrótce.



Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl.

Zostań recenzentem książek branżowych
Jeśli chcesz zostać recenzentem najnowszych pozycji wydawniczych na rynku branżowym, to skontaktuj się z nami pisząc na adres: sekretariat@ptbrio.pl. Propozycja skierowana jest do członków PTBRiO.

PTBRiO objęło patronatem
1. VII Ogólnopolską Konferencję Naukową Quo Vadis Marketingu. Konferencja odbędzie się w dniach 10-12 maja 2012 r. na Uniwersytecie Szczecińskim .
2. Konferencję Zachowania ekonomiczne kształtującej się polskiej klasy wyższej - badania, diagnozy, dylematy. Konferencja odbędzie się 17 kwietnia 2012 r. w Warszawie

PTBRiO zostało partnerem
ESOMAR CEE Research Forum 2012, które odbędzie się w dniach 26-27 marca 2012 r. w Krakowie To już ostatni moment, by zgłosić się do uczestnictwa w tym międzynarodowym wydarzeniu. Tegoroczną konferencję ESOMARU uświetnią wystąpienia naszego członka - Katarzyny Gawlik (TNS Pentor) wraz z Beatą Gers (BAT), a także trenera i prelegenta konferencji PTBRiO - Dobromira Ciasia (Millward Brown SMG/KRC) wraz z Katarzyną Polok (ING Bank Śląski). Jeśli jesteś członkiem PTBRiO to rejestrując swój udział w konferencji możesz liczyć na specjalną ofertę skierowaną tylko do członków towarzystwa.
 



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyły Sylwia Prośniewska oraz Joanna Konieczna-Sałamatin. Zapraszamy do zapoznania się z sylwetkami tych osób poniżej.



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
z dnia 5 marca 2012 roku, przygotowany przez członka Zarządu PTBRiO Janusza Sielickiego.



Działamy II
Dziś drugie i ostatnie w tej kadencji omówienie działań PTBRiO.

"Perfect Pitch: The Art of Selling Ideas...",
Jon Steel.

Recenzja Sławka Wilskiego z TNS Pentor.



W serwisie Praca w badaniach pojawiła się nowa oferta pracy.
Zapraszamy do zapoznania się z nią.
Pracodawca: ARC Rynek i Opinia
Stanowisko: Senior Project Manager.



W najbliższym czasie zapraszamy na następujące szkolenia PTBRiO

Jak sprawdzić czy reklama działa?
termin: 3 kwietnia (wtorek) 2012 r.
prowadzi: Dobromir Ciaś (Millward Brown SMG/KRC)

Badania semiotyczne.
termin: 17 i 18 kwietnia (wtorek i środa) 2012 r.
prowadzą: Marzena Żurawicka i Krzysztof Polak (Semiotic Solutions)

Badania w procesie tworzenia strategii i komunikacji - killer czy dopalacz?
termin: 24 i 25 kwietnia (wtorek i środa) 2012 r.
prowadzą: Anna Mazerant (4P Research Mix), Magdalena Dobrowolska-Sagan (Prowokacje Strategiczne)

Jak skutecznie wyzwalać kreatywność w pracy warsztatowej.
termin: 26 i 27 kwietnia (czwartek i piątek) 2012 r.
prowadzą: Aleksander Szojer (VisionSeedCoaching.com), Jolanta Michałkiewicz (Ipsos)


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl

 

Jeżeli nie życzycie sobie Państwo otrzymywania informacji o przedsięwzięciach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (szkoleniach, konferencjach, kongresach) prosimy o przesłanie e-maila o temacie "wypisz" na adres: rejestracja@ptbrio.pl