Jeśli masz kołopoty z wyświetleniem wiadomości kliknij na ten link.

Newsletter PTBRiO nr 89

Badacz to stan umysłu.

Jeszcze kilka lat temu badacze pracowali głównie w agencjach badawczych, dziś coraz więcej osób zajmujących się badaniami jest związana zawodowo z domami mediowymi, agencjami reklamowymi lub zleca badania. Nasza branża ulega dogłębnej przemianie. Stykamy się z coraz większa liczbą metod, podejść i paradygmatów. Bycie badaczem to dziś stan umysłu, a nie synonim miejsca zatrudnienia.

Skład nowego zarządu PTBRiO odzwierciedla ten trend. Po raz pierwszy zasiadają w nim badacze pracujący w agencjach reklamowych. Jest wśród nas także przedstawiciel strony klienckiej. To szansa na łączenie różnych punktów widzenia i spojrzenie na proces badawczy z innej, szerszej perspektywy - całościowego procesu marketingowego. To także szansa na pokazanie jak ważną rolę odgrywają w nim badacze.

Opracowane przed dwoma laty fundamenty strategii PTBRiO pozostają niezmienione: inspiracja, informacja i integracja - będziemy nadal je rozwijać i operacjonalizować w codziennych działaniach aby przynosiły korzyści badaczom. Chcemy rozwijać takie przedsięwzięcia jak "Raport Idealny", który pokazuje, że w badaniach jest wiele obszarów, wymagających wypracowania dobrych standardów - badania reklamy we wczesnej fazie ich tworzenia, badania międzynarodowe, badania konceptów, czy tak modne obecnie cocreations z udziałem konsumentów. Ich standaryzacja wymaga branżowej dyskusji, do której już dziś serdecznie zapraszamy.

Przed nami także wyzwania związane z rozwojem benefitów członkowskich, uaktualnieniem oferty edukacyjnej, ewolucją programu zbadaj.to, czy współpracą międzynarodową. Jestem przekonana, że trzy młode, energiczne osoby, które weszły w skład nowego zarządu Towarzystwa w połączeniu z doświadczeniem dotychczasowych członków Zarządu pozwolą uzyskać nie tylko synergię, ale też zupełnie nową jakość w dążeniu do postawionych celów.


Iza Rudak

Prezes PTBRiO



Raport Idealny
15 maja odbyło się spotkanie podsumowujące prace nad projektem Raport Idealny. Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania...


Strefa b
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat ostatnich i najbliższych najbliższych spotkań strefy b


Konsument 2012
Desk research, Panel Ekspertów oraz Data mining, spotkania, dyskusje i długie wieczory z coraz to bardziej inspirującymi danymi - a wszystko po to, by dowiedzieć się jakie trendy czy też zjawiska pokierują konsumentami w tym roku. Kulminacją tych działań jest raport Konsument 2012, który jest już dostępny do pobrania na naszej stronie www.ptbrio.pl


Zbadaj.to - konkurs studencki
Trwa III edycja konkursu studenckiego zbadaj.to. Dobiegł końca drugi etap tego konkursu. Kapituła Konkursowa ogłosiła już wyniki. Szczęśliwej dwudziestce serdecznie gratulujemy i zapraszamy do wzięcia udziału w zmaganiach ostatniej części konkursu w dniach 25-27 czerwca w Badowie - tegorocznej stolicy badań.



Projekt Praca w badaniach
Portal Praca w badaniach zawiera dwa moduły: oferty pracowników oraz oferty pracodawców. Swoje ogłoszenia mogą zamieszczać zarówno firmy poszukujące pracowników jak i członkowie PTBRiO poszukujący nowych możliwości pracy. Portal praca.ptbrio.pl cechuje:
1. precyzyjne dotarcie do badaczy pracujących w agencjach oraz po stronie zleceniodawcy, na które składają się informacje wysyłane do ponad 5 tysięcy odbiorców;
2. profesjonalizm i potwierdzone kompetencje potencjalnych współpracowników - ogłoszenia zamieszczają członkowie PTBRiO (osoby z rekomendacjami i min. 2-letnim stażem pracy w agencji);
3. konkurencyjna cena usługi.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami


Dostępny jest raport Wizerunek Branży Badawczej
Dokument Wizerunek Branży Badawczej to zbiór ciekawych zestawień i porównań z rynku polskiego wraz z prognozą na lata 2012-2013. Kliencie, badacze, agencje, rankingi to tematy, które nawzajem się przenikają tworząc jedno z niewielu dostępnych obecnie źródeł na temat branży badawczej w Polsce. Co jeszcze zawiera raport Wizerunek Branży Badawczej?
Kliknij tutaj i pobierz pełną wersję raportu.


Katalog PTBRiO 2011/2012

Jeśli jeszcze nie masz ostatniego katalogu PTBRiO to złóż zamówienie na bezpłatny egzemplarz katalogu 2011/2012 klikając tutaj




Letnie Seminarium Badawcze Moc słowa
Za nami Letnie Seminarium Badawcze w Badowie, tym razem w całości poświęcone słowu. Słowo zostało zaatakowane z każdej flanki. Analizie poddaliśmy dziejące się w języku zmiany - Tomek Jędrkiewicz i dr Mirosław Filiciak omówili nowe pojęcia, słowa zombie i relacje pomiędzy współczesnym światem i współczesnym językiem. Z pomocą profesora Michaela Fleischera przyjrzeliśmy się coraz bardziej powszechnemu zjawisku komunikacji bezmózgowej.
Zaproszamy do zapoznania się z relacją foto tutaj


Dzień Badacza w Szczecinie.
Relacja Mariki Skubiszewskiej z Koła Naukowego Komunikacja w Biznesie w Szczecinie.



Cyberbadania 2.0 na Cybernetyki 2.2.2.
Refleksje Patrycji Tomczyk-Serafin po konferencji.
Zaproszamy do zapoznania się z relacją foto tutaj


Semiofest 2012.
Semiofest 2012. Pierwsza międzynarodowa konferencja semiotyków komercyjnych odbyła się 25-26.05.2012 w Londynie. Spotkali się semiotycy z kilku kontynentów, bardzo wielu krajów, mi.in.: UK, Japonii, Włoch, Australii, Argentyny, USA. Bułgarii, itp. Z Polski zaproszenie otrzymała firma Semiotic Solutions, która zaprezentowała własne narzędzie badawcze do analiz reklam i opakowań - "C4". Konferencja była zwieńczeniem dwudziestoletniej pracy semiotyków angielskich i ukoronowaniem pracy, niedawno zmarłej Virginii Valentine. Zróżnicowany program spotkań wyraźnie pokazał, że nie ma jednej semiotyki. Obecnych jest kilka ciekawych nurtów myślowych. Obok komercyjnej semiotyki reprezentowanej przez tzw. "klasyków angielskich" bazujących na wiedzy kulturowej (kodach, zmianach, mitach), wyłoniły się nowe semiotyczne nurty poszukujące inspiracji w obszarach technologii, mózgu, designu. Na Semiofeście 2012 zderzyły się różne wizje, metody, sposoby myślenia semiotycznego obecne w obszarze komercyjnym oraz naukowym.
Więcej informacji:www.semiofest.com






Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Jeśli chcesz zostać recenzentem najnowszych pozycji wydawniczych na rynku branżowym, to skontaktuj się z nami pisząc na adres: sekretariat@ptbrio.pl Propozycja skierowana jest do członków PTBRiO.



Nowe władze PTBRiO
- zapoznaj się z sylwetkami członków zarządu
Izabela Rudak - Prezes
Mateusz Galica
Agata Grabowska
Adam Polasz
Janusz Sielicki
Robert Zydel

Nowi członkowie:
Do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączył pan Michał Jędrusiak.



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 7 maja 2012 r.



Jak zarządzać projektem badań rynkowych z sukcesem: partnerstwo, wizja, realizacja i efekty
termin: 18 i 19 czerwca 2012 r.
Prowadzą Aleksander Szojer i Tomasz Dzida (VisionseedCoaching.com) 




Karolina Janiszewska, Jacek Kall
"Strategia reklamowa.
Praktyczny poradnik dla menedżerów marki".

Recenzja Przemysława Rosy z TNS Polska


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl

 

Jeżeli nie życzycie sobie Państwo otrzymywania informacji o przedsięwzięciach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (szkoleniach, konferencjach, kongresach) prosimy o przesłanie e-maila o temacie "wypisz" na adres: rejestracja@ptbrio.pl