Newsletter PTBRiO nr 89

Uważny kameleon

Minął miesiąc od Kongresu. Opadł kurz, a życie toczy się dalej i dyskusje wciąż trwają. Wewnątrz firm, na forum naszego Towarzystwa, po stronie klientów. Patrząc jak zmienia się otoczenie biznesowe wokół nas, jak zmieniają się potrzeby klientów, jak wiele nowych podmiotów wchodzi na rynek, a wiele starych redefiniuje swój profil działania, nie sposób nie pytać głośno o przyszłość badań. I przyszłość badaczy. Czy wobec nowych technologii i nowych sposobów zbierania danych, nie trwamy przypadkiem w przestarzałym paradygmacie, który nie przystaje do wyzwań współczesności? Czy może przeciwnie: to, co oferujemy, nasza wiedza i know-how, doświadczenie i sprawność realizacyjna, są ponadczasową wartością? Co jest naszym USP jako branży? Czy dobrze je komunikujemy i czy potrafimy je sprzedać?

Ktoś może powiedzieć, że to dyskusja stara jak branża. Tak, ale wciąż potrzebna, bo nic gorszego niż przegapić zmiany, stracić rewolucyjną czujność, nie załapać się na odjeżdżający pociąg. Ewolucyjnie na to patrząc powinniśmy jako branża być uważnym kameleonem - obserwować otoczenie i zmieniać się tak, żeby jak najlepiej do niego przystawać. Jak świat światem to kameleony dostosowywały się do otoczenia, a nie otoczenie do nich. Zupełnie więc nie chodzi o to, żeby narzekać na klientów, na trudny rynek, na działy zakupów, na kryzys. Chodzi o to, żeby przyjrzeć się sobie samym. Temu, jak pracujemy, jak kształcimy młode kadry, jak zarządzamy naszym biznesem i jego marką. Wierzę, że szczera i otwarta dyskusja na ten temat jest wartością samą w sobie, nawet jeśli nie przyniesie gotowych rozwiązań i nie zadowoli wszystkich. Do takiej dyskusji chcę Państwa w imieniu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii serdecznie zachęcić. Zapraszamy we wtorek 4 grudnia 2012 r., do klubokawiarni PaństwoMiasto, ul. Andersa 29, Warszawa na spotkanie na temat przyszłości branży badawczej. Spotkajmy się i porozmawiajmy o badaniach i badaczach.

Więcej informacji na stronie www.ptbrio.pl


Agata Grabowska

wiceprezes PTBRiO



Strefa b
Za nami kolejne w tym sezonie spotkanie strefy b, którego tematem było Polski pop patriotyzm czyli "Ojczyznę kochać trzeba i szanować" - współczesne oblicza trudnej miłości. Przypominamy, że kolejne spotkania będą się teraz odbywały w środy w nowym miejscu, o którym będziemy informowali na bieżąco.


Raport Idealny
Naucz się tworzyć raporty będące kluczem do sukcesu dla Twojego klienta. Już dzisiaj zamów szkolenie zamknięte lub prezentację w ramach projektu Raport Idealny. Napisz do nas na adres szkolenia@ptbrio.pl. a my odpowiemy na Twoje pytania. Już teraz zapraszamy do pobrania ścieżki tworzenia dobrego raportu tutaj .


Rocznik PTBRiO 2012/2013

Za nami premiera najnowszej edycji rocznika PTBRiO. Zachęcamy do złożenia zamówienia na tę bezpłatną publikację, dostępnego tutaj




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli: Magdalena Niski, Kamila Peszko, Małgorzata Kozioł, Krzysztof Sobieszek, Anna Urbańska, Justyna Lorenc, Robert Droździkowski, Michał Rybkowski oraz Michał Protasiuk. Przeczytaj więcej



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 5 listopada 2012 r.



Zapraszamy do przeglądu naszych nowych propozycji szkoleniowych. Na uczestników szkoleń czekają wyjątkowe notesy od PTBRiO

 Badania reklamy - przegląd stosowanych metod badawczych.
Termin: 4 grudnia 2012 r.
Trenerzy: Adam Polasz  (Kompania Piwowarska), Maciej Karwowski(Millward Brown SMG/KRC)

 Przestrzenna wizualizacja danych.
Termin: 5 i 6 grudnia 2012 r.
Trener: Piotr S.M. Janczewski (Nielsen)

Szerokie spojrzenie na konsumenta oraz kategorię jego oczami, czyli badania U&A i badania segmentacyjne.
Termin: 11 grudnia 2012 r.
Trener: Anna Forycka  (IPSOS)

Wykorzystanie serwisów i sieci społecznościowych do prowadzenia badań społecznych i marketingowych.
Termin: 12 i 13 grudnia 2012 r.
Trener: Albert Hupa (Interactive Research Center)




Dzieci i młodzież oczarowane magią świąt
- bynajmniej!

Badanie porównawcze pomiędzy Niemcami, Polską i Stanami Zjednoczonymi - autorstwa Maryse Mappes i Patrycji Reinhart




Jak się mają opowieści o Polsce do badań rynku.
Agnieszka Kowalczyk o najnowszej książce Jacka Wasilewskiego.


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl