Patronaty PTBRiO 2012
Rok 2012 to rok eventów. Na mapie wydarzeń kulturalno oświatowych, poza tradycyjnymi imprezami w kalendarzu: takimi jak Opener, Nowe Horyzonty lub mniej lansiarski, a bardziej masowy Woodstok, pojawiło się słynne Euro. Podobno nawet ktoś na tym zarobił.
Także PTBRiO stara się w te eventowe szaleństwo wpisać. Od kilku lat poza Kongresem Badaczy pojawiają się nowe inicjatywy towarzystwa, wspomnę tylko Cyberresearch i strefę b, które dorobiły się cykliczności. Jednak poza własnymi przedsięwzięciami jesteśmy też często proszeni o patronaty nad innymi wydarzeniami. Zarząd stara się wspierać te inicjatywy, które mogą budować pozytywny wizerunek badań i badaczy. Cieszą szczególnie zaproszenia, które pomagają w budowaniu marki PTBRiO poza środowiskiem warszawskim, a także umożliwiają pokazanie czym są współczesne badania rynkowe, ludziom, którzy nie do końca zdają sobie sprawę z tego jak fascynująca jest nasza praca.
Łódź od lat jest zagłębiem kreatywnych zasobów ludzkich. Tutaj właśnie odbyła się konferencja Humanistyka dla Biznesu, w której wzięli udział między innymi: Anna Maria Szutowicz z Grupy IQS, Krzysztof Najder ze Stratosfery oraz niżej podpisany. W auli niezwykle nowoczesnego budynku Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego toczyła się interesująca dyskusja dotycząca stosowania i wykorzystywania badań jakościowych w organizacjach biznesowych.
Pałac Kultury i Nauki gościł Europejskie Targi Muzyczne, którym PTBRiO nie tylko patronowało ale organizowało w ramach tego eventu panel dotyczący badań szeroko pojętej muzyki. Gosia Puchlak z PTC, Marek Biskup z Millward Brown oraz Michał Dubrawski z IIBR opowiadali o własnych doświadczeniach badawczych, ale musieli zmierzyć się z pytaniami publiczności, domagającej się na przykład przepisu na skuteczną muzykę do reklamy.
Z kolei dworzec nomen omen kolejowy w Tarnowie przyjął członków PTBRiO opowieścią o Generacji Y. Tutaj Biuro Wystaw Artystycznych zaprosiło nas, aby przybliżyć mieszkańcom Tarnowa nie tylko styl życia młodych Polaków, ale dać pretekst do opowiedzenia o tym, na czym polega praca w badaniach komercyjnych.
To tylko niektóre z wydarzeń, które objęliśmy w mijającym roku, patronatem. Bardzo zależy nam na tym, aby w ten sposób budować wizerunek PTBRiO jako organizacji zrzeszającej badaczy z różnych środowisk i różnych części Polski. Mam nadzieje, że nadchodzący rok będzie obfitował w kolejne imprezy, na których będziemy mogli wymieniać się wiedzą i doświadczeniem, czego Państwu i sobie życzę.
| |