Newsletter PTBRiO nr 99

Róbmy badania tak, jak agencje reklamowe robią reklamy

- to słowa Jona Pulestona wiceprezesa ds. innowacji GMI (http://question-science.blogspot.com/). To co ma na myśli ten znakomity badacz to postulat nadążania branży badawczej za zmieniającym się światem i dostosowaniem narzędzi jakie stosujemy do współczesnego świata i konsumenta. Mam wrażenie, że podobnie jak w czasach rewolucji przemysłowej, także w czasach rewolucji informatycznej, w jakiej przyszło nam żyć, ludzie nie do końca nadążają za zmianami, których sami są motorem. W badaniach dotyczy to zwłaszcza obszaru internetu. To prawda, że badamy "internet" oraz "przez internet", ale nasz zestaw narzędzi i technik często pochodzi z czasów, kiedy internetu nie było. Dodatkową trudnością jest to, że nie ma jednej sieci, nie mówiąc o tym, że internet zmienia się z prędkością, z jaką rzadko do tej pory, jako badacze, mieliśmy do czynienia. Sukces poprzednich edycji Cyberresearch jest najlepszym przykładem tego, jak bardzo potrzebne jest zdobywanie wiedzy odnośnie badań internetowych. Na konferencji pojawiają się zarówno realizatorzy jak i zamawiający badania. Co więcej klasyczny podział na agencje i klienta jest złamany. Dziś badania on-line realizowane są także w domach mediowych oraz agencjach interaktywnych. Mam nadzieje, że tegoroczna konferencja Cyberresearch 3.0 po raz kolejny wzbogaci naszą wiedzę oraz zainspiruje do działania. Za największą siłę tego wydarzenia uznaję fakt, że pojawiają się na nim ludzie patrzący na internet z różnych perspektyw, mówiący różnymi językami, mający też różne cele biznesowe. Wiem, że tego typu cocktail, gwarantuje najlepsze imprezy. Serdecznie zapraszam Państwa do wzięcia udziału w Cyberresearch 3.0 w dniach 18-19 kwietnia 2013 roku w Centrum Nauki Kopernik.


Robert Zydel

członek zarządu PTBRiO



Cyberresearch3.0 - 18 i 19 kwietnia
Za niecały miesiąc odbędzie się kolejna konferencja Cyberresearch3.0. Szczegółowy program konferencji jest dostępny tutaj .


Badanie Badaczy
Już wkrótce ruszy druga edycja projektu Badanie Badaczy. Pierwsza fala badania została zrealizowana w roku 2010 i była nowym, ważnym źródłem informacji o nas samych - badaczach. Przypomnijmy, że udało się nam wtedy opracować cztery segmenty pracowników naszej branży, które zostały wyodrębnione w oparciu o zmienne psychograficzne. Raport z Badania Badaczy 2010 znajdziecie Państwo tutaj . Po trzech latach istotnych przeobrażeń świata badań chcemy tę wiedzę zaktualizować. Wkrótce rozpoczniemy badanie ilościowe.


QualBuzz
Konferencja QualBuzz już za nami. Wydarzenie, które odbyło się w odrestaurowanych wnętrzach kina Iluzjon zgromadziło niemal 100 uczestników, w tym gości zagranicznych. Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją dostępną na naszym profilu na facebooku .


Strefa b

W najbliższy czwartek, 28 marca, o godz. 18.00 zapraszamy do klubokawiarni Resort, na spotkanie strefy b pt. Ci starzy są jacyś inni. O czym będzie? Dowiedz się wiecej


Zbadaj.to

Tylko do końca marca czekamy na zgłoszenia studentów i absolwentów do naszego konkursu. Na stronie projektu przedstawiamy sylwetki kolejnych stażodawców - firm, które w tegorocznej edycji zdecydowały się na przystąpienie do projektu. Wszystkich, którzy jeszcze nie zgłosili się do konkursu, a chcą związać swoją karierę z branżą badawczą zapraszamy do wypełnienia formularza i odpowiedzi na pytania. Formularz, jest dostępny tutaj
Zapraszamy do uważnego śledzenia strony zbadaj.to oraz profilu konkursu na Facebooku


Raport Idealny - szkolenia zamknięte

Dobry raport to podstawa dla decyzji podejmowanych przez Twojego klienta. Ważne jest, by przekazać mu wartościowe informacje w przejrzysty sposób. My dowiedzieliśmy się jak to zrobić. W kompleksowym projekcie badawczym, zapytaliśmy badaczy ze strony klientów o to, jaki powinien być dobry raport. W naszym szkoleniu umieściliśmy etap tworzenia raportu w przebieg całego procesu badawczego. Zebrana podczas badania wiedza koresponduje z aktualną sytuacją rynkową. Odwołuje się do wymogów stawianych przez klientów - decydentów. Zarezerwuj udział w szkoleniu lub prezentacji. Dowiedz się więcej, pisząc na adres: szkolenia@ptbrio.pl


Rocznik PTBRiO 2012/2013

Zachęcamy do złożenia zamówienia na bezpłatny rocznik PTBRiO Badania marketingowe tutaj




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.

QRCA (Qualitative Research Consultants Association) - stypendia dla młodych badaczy jakościowych
QRCA oferuje stypendia finansujące udział w corocznej, odbywającej się w USA konferencji badań jakościowych. Tym razem konferencja odbywa się 16-18 października w San Diego. Mimo, że konkurencja jest duża, to zachęcamy do aplikowania. Dowiedz się więcej



Postaw na KORELACJE!
Predictive Solutions (dawniej SPSS Polska) zaprasza na 8. konferencję z obszaru gromadzenia i analizy danych, KORELACJE. Wydarzenie to odbędzie się w dniach 22-24 maja 2013r. w Krakowie. Zaproszeni eksperci opowiedzą o swoich doświadczeniach - problemach, korzyściach, punktach zwrotnych swoich projektów. W programie oprócz wystąpień z branży bankowej, administracji publicznej, czy e-commerce, nie zabraknie prelekcji z branży badawczej. Wśród prelegentów są, m.in. osoby z firm takich jak TNS Polska, 4P research mix, Starcom, GfK Polonia, Martin&Jacob, ale także PKO BP, Allegro, Bank BGŻ, Nasza Klasa i inni. Więcej



Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli: Izabela Koroś, Rafał Łączyński oraz Zbigniew Nowicki.



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 11 marca 2013 r.



Zapraszamy do przeglądu naszych nowych propozycji szkoleniowych.

Badania jakościowe online.
Termin: 12 kwietnia 2013 r.
Trenerka: Katarzyna Gawlik (TNS Polska)

 Warsztat o warsztatach.
Termin: 11 stycznia 2013 r.
Trenerzy: Magdalena Dobrowolska-Sagan (Prowokacje Strategiczne) oraz Katarzyna Piwowarczyk-Atys (Kompania Piwowarska)
Termin: I część: 9 kwietnia oraz II część: 24 kwietnia 2013 r. (szkolenie 2-dniowe)

Nowe nurty w badaniach jakościowych.
Termin: 24 i 25 stycznia 2013 r.
Trener: Trenerzy: Dominika Maison i Daria Affeltowicz (Dom Badawczy Maison)

IDI - sztuka prowadzenia wywiadu.
Termin: I część: 12 kwietnia, II część: 26 kwietnia oraz III część: 17 maja 2013 r. (szkolenie 3-dniowe)
Trener: Arkadiusz Wódkowski




ESOMAR CEE Research Forum
Gdyby wszystkie poniedziałki były tak udane, jak ten 18 marca, życie wyglądałoby inaczej. W ten ostatni, ponad stu badaczy z Europy i świata spotkało się w Pradze, by wziąć udział w drugiej edycji organizowanego przez ESOMAR CEE Research Forum.




Jeden dzień w Sztokholmie
W piękny słoneczny czwartek w połowie maca (gdy u nas Warszawa była zasypana śniegiem) miałam okazję uczestniczyć w jednodniowym wydarzeniu branży badawczej u naszych szwedzkich sąsiadów...





"Netnografia - badania etnograficzne on-line", Robert V. Kozinets.
Recenzja Krzysztofa Kamila Jurkowa z Grupy IQS.


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl