logo

Maszyny są wśród nas


zielinski krzysztofKrzysztof Zieliński, Business Development Manager, Gemius Polska

Jako Partner Gemiusa pracuje nad integracją istniejących badań oraz rozwojem nowych usług firmy. Doradza klientom w doborze odpowiednich narzędzi, tak, aby zmaksymalizować efektywność podejmowanych przez nich działań. Z sukcesem wdrożył nowy standard pomiaru skuteczności kampanii internetowych miarami demograficznymi (tj. GRP, zasięg, frekwencja) oraz wypracował modele atrybucji dla zintegrowanych działań e-marketingowych. Wspiera integrację narzędzi site-centric i adservingu z wewnętrznymi narzędziami czołowych polskich banków i podmiotów z sektora e-commerce. Jako prelegent reprezentuje firmę Gemius podczas konferencji i spotkań branżowych dotyczących innowacji na rynku reklamy online. Z Gemiusem związany jest od początku istnienia firmy, tj. od 1999 roku. Ukończył matematykę na Uniwersytecie Warszawskim.


Myśl przewodnia wystąpienia.

W Polsce rejestrujemy miesięcznie aktywność ponad 200 mln cookies, które przypadają na 25 mln internautów. Technologię cookies stosujemy od lat w badaniach ilościowych site-centric, może też ona być z powodzeniem wykorzystywana do budowy modeli atrybucji. Aby stworzyć poprawny wzorzec musimy jednak wiedzieć, jak odróżnić bota od człowieka i wydzielić tylko te aktywności, które pochodzą od rzeczywistych użytkowników sieci. Prezentacja pomoże odpowiedzieć na pytania jak skutecznie filtrować nieprawidłowy ruch oraz jak ważna jest ta umiejętność w procesie pomiaru efektywności działań reklamowych.

Sposób w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej

Skuteczność przekazu reklamowego online mierzy się za pomocą różnorodnych miar ilościowych, takich jak np. CPC, CPM, CPL czy Bounce Rate. Nie zawsze jednak celem kampanii jest jedynie bezpośrednia konwersja w postaci zakupu, często stawiane są także cele pośrednie: powracalność użytkowników na stronę, wypełnienie formularza, pozostawienie danych czy prenumerata newslettera. Odfiltrowanie ruchu botów w procesie pomiaru pozwala nie tylko prawidłowo określić rzeczywistą efektywność działań online i stopień realizacji tych celów, ale ma również wpływ na właściwą ocenę wartości zakupionych mediów i ewaluację modeli rozliczeniowych.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Prelegent zaprezentuje przykłady błędnego wnioskowania w oparciu wyłącznie o pliki cookies, poszerzone analizy ścieżek post –view, a także przedstawi model wyceny mediów pod kątem prawdopodobieństwa dostarczenia realnego użytkownika. Uczestnicy konferencji będą mieli możliwość nabycia praktycznej wiedzy w zakresie optymalizacji kosztowej kampanii.

Dodatkowe informacje

Podczas prezentacji przedstawione zostaną rzeczywiste wyniki kampanii na zanonimizowanych przykładach. Prezentowana metodologia różni się od standardowego pomiaru opartego na systemie Google Analytics, co prowadzi do zaskakujących i inspirujących wniosków