Untitled Document

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO w dniu 2 marca 2009 r.

  1. W części zebrania wzięli udział przedstawiciele Klubu Badaczy Mystery Shopper przy PTBRiO - Karolina Tomczyk i Łukasz Stolarczyk. Pierwsze spotkanie KBMS w szerszym gronie w ramach Klubu Badacza PTBRiO było niewątpliwym sukcesem. Przedstawiciele KBMS przedstawili nam swoje dalsze plany i potrzeby. Zarząd postanowił zapewnić środki na stworzenie strony internetowej KBMS przy PTBRiO oraz na serię spotkań KBMS.
  2. Konferencja „Konsumenci w obliczu recesji” była sukcesem merytorycznym i organizacyjnym. Obraz zarysowany w wystąpieniach był spójny, mimo różnic metodologii czy podejścia. Uczestnicy Konferencji proponowali by powtórzyć ją za jakiś czas, gdy kryzys się rozwinie, a także gdy zacznie wygasać. Zastanowimy się nad formułą kolejnej takiej konferencji.
  3. Omówiliśmy stan przygotowań do kolejnych imprez Towarzystwa, w szczególności Letniego Seminarium Badawczego. Program Seminarium jest już wstępnie gotowy, przygotowania idą pełną parą.
  4. Nasza zaprzyjaźniona organizacja, OFBOR, ma nowe władze. Nowy Prezes OFBOR Janusz Durlik powiedział „Będziemy w naszej organizacji promować badania jako główne i najważniejsze źródło wiedzy o zachowaniach konsumenckich i społecznych. W tym celu planujemy m.in. zacieśnienie współpracy z Polskim Towarzystwem Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO), z którym już teraz realizujemy wspólne projekty - dodaje.” Jako PTBRiO jesteśmy otwarci na nowe inicjatywy, pierwszym sprawdzianem będzie tegoroczny jubileuszowy Kongres Badaczy.
  5. Zarząd ustalił zasady wspierania imprez przeznaczonych dla członków i dla branży. PTBRiO poza imprezami organizowanymi lub współorganizowanymi przez siebie może objąć patronat nad imprezą, może też o imprezach informować w Newsletterze lub mailingu. Forma wsparcia uzależniona będzie od naszej oceny treści merytorycznej danej propozycji i oczekiwań organizatorów. Imprezy nad którymi Towarzystwo obejmie patronat muszą być otwarte dla branży badawczej bez ograniczeń. Każdorazowo w takim przypadku określone będą także zasady określania preferencji dla członków Towarzystwa w postaci zniżek, darmowych wejściówek, itp.
  6. Zarząd postanowił przychylić się do prośby Dominiki Maison o objęcie patronatem konferencji "Nowe czasy pieniądza – czyli jak w dzisiejszych czasach zarządzać produktami finansowymi".
  7. Zarząd postanowił zaakceptować propozycję współpracy ze strony firmy Questus, która zaoferowała zniżkę na swoje szkolenia dla członków Towarzystwa.
  8. Akademia Ekonomiczna w Katowicach zaproponowała Towarzystwu współudział w organizacji w listopadzie 2009 Konferencji ”Konsument – Gospodarstwo Domowe – Rynek, Polska – Europa„. Zarząd popiera współpracę ze środowiskiem naukowym i przekaże prośbę do wiodących agencji badawczych z prośbą o udział.
  9. Planujemy zorganizować tegoroczne Walne Zebranie Towarzystwa jesienią, o szczegółach poinformujemy członków w stosownym czasie.
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl