Wyniki Badań

Wyniki badań

Małe ojczyzny - poczucie przynależności Polaków (CBOS)
CBOS zadał Polakom pytanie, z kim lub czym czują się najbardziej związani: czy ze społecznością lokalną – miejscowością, w której mieszkają, czy ze swoim regionem (krainą), czy też z całym krajem – Polską, a może z Europą? Najsilniejszy związek Polacy odczuwają ze społecznością lokalną, swoją miejscowością zamieszkania – takiej odpowiedzi udzieliło aż 61% respondentów. Na drugiej pozycji pod względem deklarowanego poczucia przynależności znalazła się Polska, z którą identyfikuje się prawie co piąty badany (19%).

Więcej »

Polacy o hospicjach i opiece paliatywnej (CBOS)
Wiedza o założeniach i funkcjonowaniu opieki hospicyjnej jest wśród Polaków dość mocno zróżnicowana. Co czwarty respondent (24%) w ogóle nie orientuje się w tej problematyce, co trzeci (36%) wykazuje jedynie podstawowy zakres informacji, a nieco mniej osób (30%) ma przeciętną wiedzę w tej kwestii. Jedynie co dziesiąty ankietowany (10%) dobrze orientuje się w działalności hospicjów.

Więcej »

Barometr Nastrojów Konsumenckich (GfK Polonia)
W bieżącej fali badania spadły oceny możliwości oszczędzania w ciągu najbliższych 12 miesięcy i głębokość tej zmiany zadecydowała o kierunku zmiany całego indeksu nastrojów konsumenckich. Nie zanotowano natomiast istotnych zmian w obrębie takich składowych barometru jak: oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstwa domowego czy oczekiwane zmiany sytuacji ekonomicznej kraju w ciągu następnych 12 miesięcy. Oceny możliwych zmian na rynku pracy w ciągu najbliższych 12 miesięcy wzrosły w niewielkim stopniu.

Więcej »

Wydatki świąteczne 2009 (Ipsos)
Na prezenty gwiazdkowe Polacy chcą w tym roku przeznaczyć średnio 249 złotych. Ponad połowa Polaków planuje pokrycie świątecznych wydatków z bieżących dochodów, 14% z oszczędności, zaś 16% nie planuje specjalnych wydatków (badanie było realizowane w listopadzie). 4% osób myśli o wzięciu na ten cel kredytu bądź pożyczeniu.

Więcej »

Jak świętują Polacy (Pentor Research International)
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia cieszą niemal wszystkich Polaków (86%) z tym, że 42% bardzo cieszą, a 44% - tylko trochę. W porównaniu do roku ubiegłego obserwujemy wzrost odsetka osób, których Święta trochę cieszą (o 7 pp) i spadek, których cieszą bardzo (o 6 pp). Warto zauważyć, że w tym roku odnotowaliśmy najniższy – na przestrzeni minionych 15 lat - odsetek bardzo radujących się Bożym Narodzeniem.

Więcej »

Tysiąc Pierwszych Miłości (TNS OBOP)
We wtorek 1 grudnia 2009 r. Polsat wyemitował tysięczny odcinek serialu „Pierwsza Miłość”. Średnia widownia nadawanego od 2004 r. programu wynosi 2 mln osób. Spoty reklamowe wyemitowane tylko przy premierowych odcinkach serialu zapewniły stacji wpływy reklamowe na poziomie 600 mln zł.

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92; tel./fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl