Wyniki Badań

Wyniki badań

Postawy prokreacyjne Polaków (CBOS)
Już od początku lat dziewięćdziesiątych demografowie alarmują o spadku liczby urodzeń, który jest główną przyczyną zmniejszania się liczby ludności w naszym kraju. W związku z tym prognozy Głównego Urzędu Statystycznego na lata 2008–2035 zakładają, że „liczba ludności Polski będzie systematycznie się zmniejszać, przy czym tempo tego spadku będzie coraz wyższe wraz z upływem czasu”. Ten czarny scenariusz budzi obawy nie tylko demografów, ale również polityków, którzy dostrzegają jego negatywne konsekwencje.

Więcej »

Obraz typowego Polaka w starszym wieku (CBOS)
Z deklaracji respondentów, wynika, że dwie trzecie badanych (66%) na starość najchętniej mieszkałoby we własnym domu, jedynie doraźnie korzystając z pomocy rodziny i znajomych. Rzeczywistość w dużym stopniu jest zbieżna z ich oczekiwaniami.

Więcej »

Europejscy konsumenci stosują różne sposoby oszczędzania w czasach kryzysu (GfK Polonia)
Stowarzyszenie GfK zbadało zachowania konsumentów związane z oszczędzaniem w kontekście obecnego kryzysu gospodarczego. Podczas gdy konsumenci w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Austrii podejmują próby obniżenia wydatków w wielu dziedzinach życia, oszczędzanie nie jest aż tak pilną kwestią dla respondentów w Hiszpanii i Polsce.

Więcej »

Typy ryzyka finansowego w Europie Środkowej i Wschodniej (GfK Polonia)
Klienci detaliczni w Europie Środkowej i Wschodniej są coraz bardziej zróżnicowani pod względem postaw i preferencji. Taki wniosek płynie z badania GfK Austria wskazującego sześć różnych typów klientów detalicznych.

Więcej »

Zjawisko unikania reklam w telewizji utrzymuje się (Ipsos)
W ciągu ostatniej dekady obserwowaliśmy nasilające się zjawisko zmieniania kanałów telewizyjnych w trakcie trwania bloku reklamowego (tzw. zapping). W ostatnich latach trend ten ustabilizował się i utrzymuje na podobnym poziomie. Według badania Ipsos 43% Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach.

Więcej »

Ocena stanu zdrowia (Pentor Research International)
55% Polaków określiło stan swojego zdrowia jako „dobry” lub „bardzo dobry”. Z kolei jedynie 12% oceniło go jako „zły” lub „bardzo zły”.

Więcej »

Polacy podróżują wykorzystując internet (TNS OBOP)
TNS OBOP zrealizował dla Google projekt badawczy mający na celu analizę efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline) w segmencie usług turystycznych, czyli zbadanie zachowań konsumenckich w internecie przed dokonaniem zakupu wycieczki w tradycyjnych kanałach sprzedaży.

Więcej »

Szczypiorniści przyciągnęli 3,6 mln
Mecze z udziałem reprezentacji Polski podczas Mistrzostw Europy w piłce ręcznej (Polsat, 19.01 - 31.01 2010) oglądało średnio 3,6 mln Polaków. Najwięcej telewidzów - 4 mln - przyciągnęły spotkania Polska - Czechy oraz Polska - Słowenia.

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92; tel./fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl