Zbliża się Cyberresearch.
Rok temu, gdy planowaliśmy pierwszą edycję zastanawiałam się, czy faktycznie internet jako pryzmat przez który oglądamy badania jest na tyle ciekawy, by powstała na tej podstawie osobna konferencja. Wtedy rzeczywistość przerosła nasze oczekiwania po raz pierwszy.
W tym roku stało się to ponownie: zgłoszeń chętnych, by wystąpić było dwukrotnie więcej, niż rok temu. Sprawiają wrażenie bardziej dojrzałych, są dużo ciekawsze. Niektóre są przekrojowe, niektóre koncentrują się na specyficznych zagadnieniach. Czasem są to metody online, czasem offline. Obie strony "on/off -line", "metoda badania-przestrzeń badana" przenikają się, pozwalając lepiej rozumieć, szybciej się dowiadywać, dokładniej mierzyć, wyciągać szybciej wnioski, budować celniejsze rekomendacje.
Wystąpienia tegoroczne mocno koncentrują się na celach, na skuteczności - na weryfikacji założeń, które sobie stawiamy, na mądrej refleksji nad wynikami, jakie osiągamy - my, badacze - i my, marketerzy. Będzie o social media, o Facebooku, o badaniach skuteczności kampanii reklamowych online, o trendach w marketingu internetowym, o mobilnej rewolucji. Będzie też o wprowadzaniu nowych produktów, o technikach projekcyjnych w badaniach online, będą rozważania metodologiczne.
Cieszę się, bo wszystkie są "bardzo merytoryczne", co nie jest oczywiste na wielu konferencjach, w których miałam okazję uczestniczyć. Badacze chętnie dzielą się wiedzą, doświadczeniami, refleksjami - a za nimi pójdą mądre decyzje marketingowe.
Do zobaczenia 19 kwietnia :)
|
|