Newsletter PTBRiO nr 76

Działamy - część II

Dziś drugie i ostatnie w tej kadencji omówienie działań PTBRiO. W ramach dynamizowania działań Towarzystwa wprowadzono jednodniowe seminaria. W 2011 roku zaprosiliśmy Państwa na seminaria cenowe i farmaceutyczne. Oba wydarzenia okazały się sukcesem przyciągając po kilkadziesiąt osób, w związku z czym zamierzamy realizować podobne inicjatywy w tej formule. Wszystkich zainteresowanych współpracą w zakresie organizacji lub współorganizacji zapraszamy do kontaktu. PTBRiO chętnie udziela patronatów imprezom, które gwarantują standard merytoryczny oraz tym, nad którymi pieczę mają członkowie Towarzystwa. Pomysły konferencji i patronatów należy kierować bezpośrednio do zarządu.

W dniu 9 marca odbyła się premierowa prezentacja pełnej, pogłębionej wersji raportu z Badania Wizerunku Branży Badawczej (WBB). Projekt realizowany był po raz piąty, a kolejna realizacja badania planowana jest na jesień 2013 roku. PTBRiO planuje powrót do komercjalizowania pełnej wersji raportu i uwalniania nieodpłatnie podstawowych danych na temat znajomości i wizerunku. Kolejne (szóste) badanie będzie w całości nadzorowane i prowadzone przez zleceniodawców badań skupionych w PTBRiO. Obecnie nad projektem czuwa Gosia Puchlak przy aktywnym udziale Adama Polasza.

W czasie kolejnych posiedzeń zarządu dojrzewa pomysł realizacji projektu pod nazwą Badanie Marketerów, którego celem będzie odpowiedź na pytania dotyczące aktualnych potrzeb w zakresie badań i marketingu. Projekt ten skupi się szczególnie na obszarach wymagających eksploracji, a jego opiekunem będzie Michał Kociankowski. Chętnych do wsparcia merytorycznego projektu prosimy o zgłoszenia.

PTBRiO od ponad piętnastu lat prowadzi badanie rynku badawczego w Polsce. Impulsem do prowadzenia tego projektu była prośba ESOMAR o podanie zagregowanych danych na temat rynku w Polsce. Co roku systematycznie wysyłamy do Amsterdamu sprawozdania. Samo badanie stało się z kolei impulsem do stworzenia Katalogu PTBRiO. W tym roku planujemy zaproszenie do badania szerszego grona podmiotów działających na rynku badań marketingowych, tak aby dane w katalogu reprezentowały jak najszersze spectrum rynku. Projektem opiekuje się Arkadiusz Wódkowski. Prace analityczne prowadzi od kilku lat Piotr Chojnowski. Komentatorami wyników są wyłącznie eksperci PTBRiO. Już dziś zapraszam do zgłoszeń chętnych do opracowywania komentarzy. Pięć lat temu Towarzystwo podjęło bardzo ambitne zadanie poszerzania wiedzy niekoniecznie bezpośrednio związanej z codzienną pracą badawczą. Tej idei służy Letnie Seminarium Badawcze. Głównym autorem koncepcji jest Iza Rudak, natomiast wsparcia udzielała dotychczas Dominika Maison. Projekt mimo dosyć wysokiej ceny uczestnictwa w seminarium nigdy nie był dochodowy, co w organizacjach non-profit jest normalne. W chwili obecnej trwają prace zamykające program wydarzenia. Zależy nam na tym, aby wydarzenie było dostępne dla jak najszerszego grona członków towarzystwa, zarówno pod względem czasowym jak i finansowym. Tematem przewodnim tegorocznego seminarium będzie język, język komunikacji, reklamy. Już teraz zachęcam do czynnego udziału w postaci wykupienia uczestnictwa w seminarium.

PTBRiO po raz drugi organizuje konferencję Cyberresearch. Konferencja korzysta z dobrych, sprawdzonych wzorców Kongresu Badaczy. Większość programu stanowią prezentacje zgłoszone do konkursu, podlegające dwustopniowej ocenie Rady Programowej, która wybiera najlepsze propozycje. W zeszłym roku gościliśmy blisko stu uczestników. Tegorocznym novum będzie impreza integracyjna na koniec pierwszego dnia konferencji. Ze strony zarządu PTBRiO projektem opiekuje się Janusz Sielicki.

Recenzje książek to świeża inicjatywa, która jak myślę skazana jest na sukces. Mamy już czterech zacnych recenzentów i co najmniej jedną recenzję miesięcznie. Autorzy recenzji mogą liczyć na zakup najnowszych pozycji, także anglojęzycznych. Zachęcamy systematycznych i mądrych członków do zgłaszania swoich kandydatów na recenzentów. Na przełomie 2011/2012 wróciliśmy do realizacji projektu Trendy Konsumenckie 2012. Cenna inicjatywa nieodżałowanego Artura Nierychlewskiego znalazła kontynuatorów. Projekt prowadzi Katarzyna Gawlik i Tomek Jędrkiewicz. Więcej o tym było w ostatnim newsletterze.

Z pozdrowieniami!
Arkadiusz Wódkowski
do 17 maja 2012 Prezes Zarządu PTBRiO