logo

 

Ja, cyborg - o stosunku ludzi do HET (human enhancement technologies)


hatalska nataliaNatalia Hatalska, analityk trendów, blogerka, http://hatalska.com

obserwatorka trendów, autorka bloga hatalska.com uznawanego za jeden z najbardziej wpływowych blogów w Polsce i bestsellerowej książki „Cząstki przyciągania”.Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Jako stypendystka prestiżowego programu Joseph Conrad Scholarship studiowała również w London Business School w Wielkiej Brytanii. Współpracuje z domem mediowym Universal McCann jako Chief Inspiration Officer. Pomysłodawczyni wielu kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych i nagrodzonych w konkursach reklamowych. Członek Rady Marek w konkursie Superbrands. Członek Creative Communication Cluster. Członek Rady Ekspertów Think Tank. Nagrodzona przez Geek Girls Carrots Srebrną Marchewką za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami.


Myśl przewodnia wystąpienia.

W 2013 roku na konferencji infoShare miałam wystąpienie dotyczące ludzi i transludzi. Wtedy pytania o to, jak to jest być cyborgiem, były bardziej w sferze prognoz i scenariuszy przyszłości niż w sferze rzeczywistości. Ale dziś sytuacja się zmieniła. Patrząc na rozwój technologii określanych jako HET (human enhancement technologies), w tym bioniki, egzoszkieletów, w czasach, gdy mówi się, że mamy do czynienia z ostatnim pokoleniem ludzi głuchych, ze względu na dostępne, zaawansowane implanty, pytanie o to, na ile chcielibyśmy poprawiać samych siebie, nabiera innego wymiaru. W wystąpieniu chciałabym poruszyć kwestie dotyczące m.in. tego, jak ludzie dziś postrzegają nowe technologie, jaki mają stosunek do takich rozwiązań, jak implanty bioniczne, smart drugs, na ile chcieliby ulepszyć siebie, czy chcieliby żyć wiecznie, czy zdecydowaliby się na terapie genowe lub technologie związane z planowaniem dzieci.

Sposób w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej

W praktyce marketingowej - lepsze zrozumienie konsumenta i jego stosunku do technologii.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

HET to aktualnie jeden z najbardziej rozwijających się obszarów nowych technologii, ma niebagatelny wpływ na życie człowieka - zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Daje ogromne szanse, pomaga zwalczać choroby, z którymi ludzkość nie mogła sobie poradzić, ale jednocześnie budzi wiele kontrowersji.

Opis badania, na którym bazuje wystąpienie

Badanie ilościowe, przeprowadzone na trzech grupach respondentów: internauci, czytelnicy bloga http://hatalska.com i marketerzy.