IDEA
Forum Data Driven Decisions 2017: były garście case studies i inspiracji, byli znakomici goście, powstał przewodnik dla decydentów, a PWN wydał rozchodzącą się jak świeże bułeczki książkę… Czy można jeszcze bardziej? Można!
Zapraszamy na DDD 2019. Znów w znakomitym towarzystwie, znów w klimatycznych murach w Łodzi. W tym roku planujemy więcej interaktywnych i warsztatowych sesji, więcej owocnych znajomości i więcej świeżych inspiracji dla wszystkich decydentów w biznesie oraz tych, którzy analizują i dostarczają dane do podjęcia mądrych decyzji.
Jak łączyć dane z różnych źródeł? Co robić, gdy dane sobie przeczą? Jak podejmować mądre decyzje gdy czas pogania? Czy ufać intuicji w biznesie?
Do zobaczenia wiosną w Łodzi!
Mateusz Galica
przewodniczący
Rady DDD
4 POWODY DLACZEGO DDD JEST WYJĄTKOWE:
Pierwsze w historii polskiego marketingu uporządkowanie źródeł wiedzy dla biznesu
Spotkanie z najlepszymi ekspertami w dziedzinie informacji marketingowej: dostawcami i odbiorcami
Połączenie źródeł badawczych, analytics, i danych wewnętrznych w organizacjach
Networking w gronie przedstawicieli różnych podejść do informacji w biznesie
Program Forum Data Driven Decisions
16 maja 2019 r.
Odjazd pociągu Data Driven Decisions rel. Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna
Rejestracja uczestników & kawa
Rozpaczliwe tonięcie w morzu danych i podstępna tratwa intuicji.
Jak nie zginąć w morzu możliwości, czyli jak Service Design wykorzystuje dane
Czytaj opis...
Service Designer twardo stąpa po ziemi, gdy ma dane w zasięgu ręki. To fakty pozwalają krok po kroku podążać za procesem - od startu projektu, przez zagłębienie się w kontekst, zrozumienie potrzeb, po wypracowanie wartości, realizację testów i finalne wdrożenie.
„Czy leci z nami pilot?”, o roli człowieka w procesie selekcji danych.
Czytaj opis...
To się w głowie nie mieści. Jak wepchnąć dane do podejmującego decyzje umysłu?
Sesja pytań i odpowiedzi
Networking & lunch
Intuicja vs dane. Tworzymy nowe standardy podejmowania decyzji.
Warsztat Open Space Technology
networking & kawa
Spotkanie z Mentalistą Łukaszem Płoszajskim
Czytaj opis...Sprawdź kim jest mentalista: www.lukaszploszajski.pl
Kolacja
17 maja 2019 r.
Networking & kawa
Big data do potęgi 5G
Czytaj opis...
Czego pragną klienci?
Kilo danych, szczypta empatii
Czytaj opis...
Data Driven Creativity
sesja pytań i odpowiedzi
networking & kawa
Nie patrz w przeszłość — tam już byłeś i wszystko widziałeś, czyli na ile w czasach VUCA warto planować w oparciu o dane z przeszłości?
Czytaj opis...
Z drugiej strony dyskusja w obszarze zarządzania coraz częściej określa współczesny rynek jako VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity) czyli zmienny, ulotny, niepewny, złożony i niejednoznaczny. Akcentuje się konieczność zwinności (agile) w organizacjach, aby jak najlepiej współgrać z wszechobecną zmianą.
Wszyscy mamy chyba poczucie, że z względu na cyfryzację świat się zmienia REWOLUCYJNIE. Może czas na RADYKALNĄ zmianę w planowaniu biznesowym? Czy w takim otoczeniu nadal warto planować w oparciu o dane historyczne? Czy w ten sposób nie ograniczamy się i nie zamykamy na istotne trendy i zjawiska, które nadchodzą? Czy nie jest tak, że konsument i shopper jest w XXI wieku, a marketerzy ze swoimi paradygmatami w XIX? A może by tak rzucić się w nieznaną przyszłość bez przymusu planowania, więcej uwagi skupiając na rozwiązywaniu bieżących zdarzeń i problemów, niż na przygotowywaniu się do tego czego i tak nie da się przewidzieć.
W moim wstąpieniu planuję włożyć przysłowiowy „ kij w mrowisko” i podjąć dyskusję czy tradycyjne planowanie w oparciu o dane „z przeszłości” wciąż jest właściwe i skuteczne. Czyli trochę pod prąd nazwie forum zadać pytanie czy podejmujemy data driven, czy może raczej decisions limited by data…
I z góry ostrzegam, że pisząc ten abstrakt nie znam 100% odpowiedzi. Chciałabym zaprosić do wspólnej dyskusji i wymiany doświadczeń. Stimuli do niej będą wyniki samodzielnie zrealizowanego „badania z ekspertami” czyli wywiady przeprowadzone z praktykami marketingu i zrządzania zarówno pracującymi w korporacjach, jak i szukającymi nowych doświadczeń przedstawicielami start – upów
Automatyczna detekcja anomalii handlowych
Czytaj opis...
Źle wydane pieniądze. Jak nieodpowiednio postawione pytania mogą zagrozić realizacji celów biznesowych w digital marketingu?
Wykorzystanie rozwiązań dotyczących wyjaśnialnej sztucznej inteligencji (Explanatory AI) w rozwiązaniach biznesowych
Czytaj opis...
W bonusie kilka słów o CRM i modelach next best action i next best offer.
Sesja pytań i odpowiedzi
Networking & lunch
Kiedy dane to bariera – o paradoksie nadmiaru
Czytaj opis...
Intuicja kontra dane: dlaczego decydenci ignorują badania, za które płacą?
Raport z warsztatu Open Space Technology
sesja pytań i odpowiedzi
Wrap up
Mateusz GalicaPRELEGENCI
Łukasz Bielewicz
Od ponad 17 lat ułatwia markom podejmowanie najważniejszych decyzji biznesowych dostarczając insightów z danych ilościowych i jakościowych. Specjalizuje się w projektach łączących dane badawcze (często pozyskane z wykorzystaniem nieszablonowych metod) z analizami sprzedażowymi, danymi z baz CRM lub innymi źródłami „twardych” danych o zachowaniach konsumentów/ klientów.Aktualnie wspiera tworzenie strategii marketingowych marek w Deloitte Brand Strategy & Consumer Insight Team.
Piotr FALĘCKI
Z wykształcenia politolog, absolwent Wydziału Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie Marketing Manager w STS, odpowiedzialny za strategię i komunikacje marki. Związany wcześniej z pracownią strategiczną O11E oraz przez ponad 7 lat z Saatchi&Saatchi.Mateusz GALICA
prezes PTBRiO, Client Service Director i szef komunikacji w Kantar Polska W branży komunikacji marketingowej od 1998 roku. Od 1999 r. w Kantar Polska, od 2000 r., jako szef marketingu, a następnie dyrektor strategiczny pracuje nad dopasowaniem oferty badawczej agencji do potrzeb biznesowych klientów. Wiceprezes Zarządu PTBRiO. Publikował w Brief, Marketing w Praktyce, Harvard Business Review, Businessman Magazine, Marketing przy Kawie, Media i Marketing Polska, Puls Biznesu. Członek Akademii PR. Laureat nagrody “Najlepszy zespół komunikacji marketingowej w Polsce” Akademii PR.Anna GORĄCZKA
Od kilkunastu lat związana z badaniami i analizami marketingowymi. Przez wiele lat zajmowała różne stanowiska w obszarze Insight i strategii w Kompanii Piwowarskiej oraz Hochland. Obecnie pracuje w firmie Żabka Polska dostarczając insightów i rekomendacji do budowania strategii firmy, marki, komunikacji i kategorii. Częsty prelegent na konferencjach marketingowych i badawczych. Trener PTBRiO prowadzący szkolenia z zakresu gamification, ekonomii behawioralnej, badań innowacji oraz pomiaru efektywności działań marketingowych.Piotr IDZIK
Od 13 lat profesjonalny badacz rynku. Od 10 lat w MASMI, od 7 w roli kierującego polskim biurem. Poprzednie doświadczenia zbierał w Polsce (TNS) i zagranicą (GfK Ukraine). Zrealizował dziesiątki badań w kraju i regionie CEE. Z chęcią łączy badania offline z nowoczesnymi metodami badawczymi. Jego konikiem są procesy w duchu human centric dające głębokie insighty i zrozumienie zachowań i motywacji konsumentów. Magister socjologii, oraz licencjat marketingu i zarządzania oraz stosunków międzynarodowych. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i ESOMAR. W tym pierwszym autor artykułów, mówca w ramach inicjatywy Praktyka Nauce – Nauka Praktyce, gospodarz sesji plenarnych różnych konferencji.Prywatnie uwielbia czytać (na Kindle), oglądać filmy (w kinie), słuchać muzyki (na żywo, analogowo i cyfrowo) i spędzać czas z rodziną (tylko w realu).
Magda JAKUBOWSKA-WĄSOWICZ
Socjolożka, badaczka, strateżka marketingowa, trenerka i mediatorka. Towarzyszy na co dzień zespołom sprzedaży, marketingu, analiz w zmaganiach z planowaniem i przewidywaniem przyszłości na podstawie różnorodnych źródeł danych. Pasjonatka badań jakościowych, analiz semiotycznych i poszukiwania nieoczywistych insightów, na podstawie twardych danych i nie tylko. Aktualnie pracuje na stanowisku Consumer Insights Managera w Avon. Ze względu na odpowiedzialność za losy przyszłych pokoleń uczy także w liceum podstaw przedsiębiorczości.Adam JANKOWSKI
W branży marketingowej działa już od 14 lat. Doświadczenie zdobywał zarówno po stronie agencji reklamowych (TBWA), marketingu relacyjnego (EURO RSCG Marketing House) oraz po stronie klienta, gdzie był odpowiedzialny za opracowywanie i wdrażanie strategii e-Marketingowych w T-Mobile, PLAY i PZU.Od 4 lat realizuje się w pracy dla IKEA Polska. W pierwszym okresie, na stanowisku Web & Digital Manager, był odpowiedzialny za rozwój komunikacji Internetowej marki. Obecnie, jako Consumer & Customer Engagement Manager, kieruje pracą trzech zespołów: Mediowego (360), IKEA FAMILY (CRM) oraz Digitalowego. Jego kluczowym wyzwaniem jest zapewnienie synergii pomiędzy zespołami, aby maksymalizować efektywność ich działań. Kluczowymi procesami, które pomagają mu to osiągnąć są Data Driven Communication oraz wielokanałowa komunikacja One-to-One. Projekty, z których jest szczególnie dumny, to te które znalazły również uznanie branży: Kuchnia Spotkań IKEA (Golden Effie and Mixx Award), Transformacja Danowa dzięki IKEA FAMILY (Golden Effie), Performance Marketing dzięki IKEA FAMILY (Silver Effie).
Krystyna JAREK
W ING Banku Śląskim zajmuję się projektowaniem innowacji z wykorzystaniem metody Service Design. Prowadzę różne projekty związane z rozwojem produktów, jak też procesów i eksploracją obszarów w w poszukiwaniu nowych możliwości biznesowych. Projektowaniem innowacji zajmuję się od ponad piętnastu lat, między innymi dla Kompanii Piwowarskiej, Bosch-Siemens oraz Polpharma. Bogate doświadczenie biznesowe zdobyte w sprzedaży, dystrybucji, trade marketingu, marketingu i w badaniach rynkowych pozwala mi na rozwój innowacji elastycznie dobierając różne metody (Design Sprint, Service Design, Meaningful Design). Od 2017 roku jestem związana z Akademią im. Leona Koźmińskiego, gdzie prowadzę badania nad wpływem Sztucznej Inteligencji na satysfakcję klienta w ramach mojego doktoratu. Jestem zaangażowana w projekty społeczne, które budują świadomość roli projektowania innowacji. Jestem między innymi mentorka programu Starter Weekend organizowanej w ramach Młodzieżowej Akademii Przedsiębiorczości.Tomasz JĘDRKIEWICZ
Badaniami zajmuje się od 1994 roku, z tego większość jako badacz jakościowy. Przez wiele lat odpowiadał za rozwój narzędzi i produktów badawczych w Grupie IQS i NUQ Research. Od 2012 roku pracuje w T-Mobile Polska, gdzie kieruje działem badań rynku.Dominika KOSIŃSKA
Z branżą telekomunikacyjną związana od 2009 roku, absolwentka kierunku business studies na SCD i socjologii na UKSW. Od początku swojej kariery zawodowej związana z obszarem komunikacji, reklamy i zarządzania portfelem usług dodanych. W T-Mobile Polska S.A. odpowiedzialna za monetyzację obszaru Mobile Advertising i Big Data.Karol KUHL
Lider w dziedzinie analityki marketingowej z ponad 20-letnim stażem. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, doktor nauk ekonomicznych, nauczał statystyki i ekonometrii. Międzynarodową karierę zawodową rozpoczął w ilościowych badaniach marketingowych (Warszawa), następnie zajmował się analityką sprzedażową i lojalnościową (Londyn, Budapeszt, Kraków), doradztwem analitycznym i CRM-em oraz komercjalizacją danych (Warszawa). Po przejściu na stronę klienta w branży FMCG (Warszawa) zajmował się danymi i analizami marketingowymi, raportowaniem, automatyzacją i analityką zaawansowaną (prognozowanie, uczenie maszynowe). Ostatnio w e-handlu (Monachium) był odpowiedzialny za całość analityki marketingowej, od marketingu sieciowego, przez analitykę zachowań na stronach internetowych i analitykę cenową, do analityki konsumenckiej, lojalnościowej i CRM. Budował, rozwijał i zarządzał zespołami i działami analitycznymi.Agnieszka KWAŚNIEWSKA
Absolwentka Wydziału Psychologii UW, od 17 lat w branży doradztwa marketingowego. Rozpoczynała jako strategic planner w Saatchi & Saatchi. Później jako Strategic Team Director związana z firmą brand consultingowa CPC (Grupa DDB). Od września 2009 kieruje działem strategii Saatchi & Saatchi. Po połączeniu Saatchi & Saatchi oraz Interactive Solutions na czele zintegrowanego zespołu strategicznego. Specjalizacja: projekty z zakresu strategii marek na różnych etapach ich życia (launch, repozycjonowanie, programy naprawcze) oraz strategie implementacji (budowanie komunikacji, ścieżek konsumenckich, brand experience). Pracowała m.in. dla takich klientów jak: Deutsche Bank, BNP Paribas, Lotos, GSK, Wedel, Bahlsen, LPP, Totalizator Sportowy, Maspex, Microsoft, NC+, IKEA, VISA, Carrefour, T-Mobile. Wykładowca oraz członek Rady Programowej Szkoły Strategii Marki przy SAR, wielokrotna jurorka konkursu EFFIE Poland oraz EUROEFFIE i Young Creative Planners.Szymon LIPIŃSKI
Absolwent SGH, z branżą marketingowo – mediową związany od 12 lat.
Doświadczenie we współpracy z Klientami z różnych kategorii m.in. FMCG, Entertainment, Finance, OTC, Moto, Retail.
Autor / współautor innowacyjnych kampanii i strategii, wielokrotnie wyróżnianych i nagradzanych w takich konkursach jak: Innovation Ad, KTR, Złote Spinacze, Eurobest, Mixx Awards, Effie, Global Festiwal of Media.
Od 2017 współprowadzący wykłady w Collegium Civitas
W Wavemaker obecnie odpowiedzialny za obszar Digital Transformation, m.in. za projektowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań z dziedziny Precision Marketing, strategii danowych, DMP.
Vadim MAKARENKO
Wcześniej w dziale gospodarczym „Gazety Wyborczej“ pisał o mediach, technologiach, marketingu i badaniach. Zdobywca nagrody Grand Press Digital 2015. Uczestniczył w projektach #SwissLeaks i #PanamaPapers. Autor książek „Tajne służby kapitalizmu” oraz „Zawód: zwycięzca”. Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i stypendysta Reuters Institute for the Study of Journalism na Uniwersytecie Oksfordzkim.
Dominik OGONOWSKI
Posiada ponad dwadzieścia lat doświadczenia w czołowych instytucjach bankowych na kierowniczych stanowiskach w obszarze marketingu oraz ryzyka kredytowego. Prowadził wiele projektów procesowych oraz wprowadzał rozwiązania oparte na metodologii Agile. Specjalizuje w wykorzystaniu modeli statystycznych w usprawnianiu procesów biznesowych, zarówno w obszarze kredytowym jak i obszarze depozytowym. Doskonale zna krajowe i europejskie otoczenie regulacyjne. Posiada międzynarodowe doświadczenie w prowadzeniu projektów biznesowych. Doświadczenie zdobywał w obszarach zarządzania ryzykiem, windykacji i monitoringu, zarządzanie produktami depozytowymi oraz marketingu. Był członkiem ALCO oraz stałym uczestnik Komitetów ds. Ryzyka i Audytu Rady Nadzorczej. W swojej pracy był odpowiedzialny m. in. za: definiowanie i implementowanie zasad polityki kredytowej, identyfikowanie i monitorowanie ryzyka, budowę modeli analitycznych, wsparcie procesu segmentacji klientów, implementowanie wymogów regulacyjnych. Bardzo wiele uwagi poświęcił na automatyzację procesów operacyjnych, biznesowych i ryzyka, wczesnej identyfikacji zagrożeń (EWS), a także identyfikacji ryzyka wyłudzenia.Przemysław ROSA
Na co dzień pracuję jako Head of Paid Social w Salestube (spółka Group One, wydzielona z domu mediowego Value Media). Wcześniej zajmowałem się działaniami paid social w ramach GroupM pracując dla klientów Mediacomu. Zajmuję się zarządzaniem działu (>10 osób) odpowiedzialnego za prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych w social media (Facebook, Instagram, Twitter). Na co dzień spędzam dużo czasu na bezpośrednich kontach z obecnymi klientami, jednocześnie jestem odpowiedzialny za rozwój nowego biznesu (przetargi etc.).Mam doświadczenie w pracy dla największych globalnych brandów takich jak Procter & Gamble, Danone (klienci Mediacom) czy L’Oreal (Value Media). Pomagam swoim klientom efektywnie wydawać budżety reklamowe niezależnie od tego czy ich celem jest wzmocnienie wizerunku marki czy wygenerowanie sprzedaży (kampanie performance).
Dr hab. Jacek WASILEWSKI
badacz w Narrative Impact, zajmuje się semiotyką kultury, perswazyjnością przekazu oraz analizą narracyjną w mediach. Wydał kilka książek dotyczących perswazji publicznej, narracji oraz tekstów użytkowych.Maciej ŚWIEŻY
Dyrektor Programowy, trener, coach Odpowiada za rozwój oferty szkoleniowej Wszechnicy UJ. Prowadzi kompleksowe projekty szkoleniowo-doradcze, służące kształtowaniu w organizacjach środowiska sprzyjającego uczeniu się. Projektuje narzędzia i standardy pracy w obszarach związanych z uczeniem się i zarządzaniem wiedzą.Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących psychologii uczenia się dorosłych, metod wspierania rozwoju, rozwiązywania problemów oraz dynamiki grupy. Pracuje w Polsce i za granicą, prowadząc akredytowany przez ICF program „The Art and Science of Coaching”. Prowadzi indywidualny i zespołowy coaching dla kadry menedżerskiej; pracuje jako konsultant dynamiki grupowej w organizowanych przez Wszechnicę UJ i OPUS warsztatach Group Relations.
Z wykształcenia psycholog, obronił na UJ doktorat poświęcony uczeniu się złożonych umiejętności i przewidywaniu skuteczności działania. Ukończył kompleksowe kursy trenerskie i coachingowe, dysponuje certyfikatem ICF na poziomie PCC. Jest członkiem International Association of Facilitators, redaktorem naczelnym czasopisma „Know How”, oraz autorem publikacji naukowych i popularnonaukowych.
Prowadził projekty m.in. dla:, 3M, ABB, Aviva, Bahlsen, BPH, Deloitte, Ericpol, Eurobank, Fakro, ING, Heineken, International Paper, Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II Luxoft, MAN Truck, NBP, Pratt & Whitney, Puratos, ROPS, RR Donneley, Schibsted, Skanska, State Street, Tenneco, Tmobile, WUP Kraków oraz WSiZ.
Data Driven Decisions
edycja 2017
W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom wykorzystania informacji o rynku i konsumencie przy decyzjach biznesowych.