fbpx
 
pandemia2
SERWIS POŚREDNICTWA PRACY
Zapraszamy do umieszczenia ofert pracy w serwisie PTBRiO.
 
Chcesz umieścić ogłoszenie o pracę, rekrutujesz badacza lub szukasz nowego pracownika, umieść ogłoszenie w naszym serwisie. Sprawdź szczegóły w Regulaminie.

Zobacz aktualne oferty pracy:


Commercial Insights Lead w Zespole Badań Marketingowych, USP Zdrowie, Warszawa

oferta ważna do 29 maja 2024 r.

Junior Research Analyst, INQUIRY, Warszawa

oferta ważna do 24 maja 2024 r.

Research Manager: Quantitative, WiseRabbit, Warsaw / hybrid

oferta ważna do 7 maja 2024 r.

Kierownik/Kierowniczka Projektów w Zespole badań jakościowych, PBS, Sopot/Warszawa

oferta ważna do 7 maja 2024 r.

PROJECT MANAGER LUB SENIOR PROJECT MANAGER (BADACZ / STARSZY BADACZ), Ipsos, Warszawa

oferta ważna do 5 maja 2024 r.



  

sw cover3
Solidna wiedza w szalonych czasach,
czyli jak podejmować pewne decyzje na podstawie danych.
6 maja, godzina 18.00, online
W dniach 2-7.05.2021, na całym świecie, pod egidą ESOMARu i przy współpracy z lokalnymi stowarzyszeniami działającymi w branży badawczej odbywa się cykl eventów online pod nazwą International Market Research Day. Polskie środowisko badawcze także uczestniczy w tym cyklu, dlatego PTBRiO, OFBOR i ESOMAR mają przyjemność zaprosić Państwa na panel dyskusyjny pod tytułem „Solidna wiedza w szalonych czasach, czyli jak podejmować pewne decyzje na podstawie danych”.

Porozmawiamy w gronie badaczy praktyków, ale też naukowców i wykładowców akademickich o tym jak dziś, w bardzo zmiennych i trudno przewidywalnych czasach, szybko i zwinnie dostarczać wartościową wiedzę. Nigdy dotąd badacze i badani nie funkcjonowali w rzeczywistości tak pełnej niepewności, nowych nieprzewidywalnych zmiennych, ale i błyskawicznie rozprzestrzeniających się półprawd, fejków, nadinterpretacji wyników, dezinformacji i dewaluacji naukowych źródeł wiedzy. Rzeczywistość VUCA dotyczy dziś już nie tylko biznesu ale i nauki, co dobitnie pokazało ostatnich kilkanaście miesięcy. Jakie wyzwania stawia to przed badaczami? Jak dostosowywać badawczy warsztat do wymogów czasów VUCA? Czy z synergii akademickiej dyscypliny i praktycznej zwinności badań komercyjnych może wynikać ważna wartość dodana dla dzisiejszych konsumentów i obywateli? Jeśli tak, to co oba te obszary mogą sobie dziś wzajemnie zaoferować i co dobrego może z tego wynikać dla naszej przyszłości w wielu różnych aspektach życia?

 

Spotkanie poprowadzi

 

Avatar

 

Iza Rudak

MAISON & PARTNERS

 

W latach 2012-2016 prezes PTBRiO. Obecnie przedstawiciel ESOMAR w Polsce. Managing partner w Maison&Partners. Badacz jakościowy z 20-letnim doświadczeniem. Współautorka książki „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”
Jej rozmówcami będą:
Bombol Malgorzata

Prof. dr hab.
Małgorzata Bombol

SGH


Prof. dr hab. Małgorzata Bombol - Dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka wielu książek, badań i publikacji naukowych z obszaru zarządzania wartością klienta, konsumpcji, klas społecznych i czasu wolnego. Recenzentka książek: „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?” i „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”.
Avatar

Anna Gorączka
Żabka Polska

Trenerka Szkoły Consumer Intelligence oraz szkoleń PTBRiO. Od 2006 roku wspomaga decyzje biznesowe, dostarczając wiedzy o potrzebach konsumentów i kupujących. Przez wiele lat pracowała na różnych stanowiskach w obszarze insight i strategii u liderów FMCG oraz w największej sieci Convenience w Europie. Współautorka książek „Data Driven Decisions, Jak odnaleźć się w natłoku danych?”, „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?” i „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”
Avatar

Michał Lutostański
Kantar Polska

Wiceprezes PTBRiO, w którym odpowiada za szkolenia, szkołę Consumer Intelligence i współpracę z Wydawnictwem Naukowym PWN. Doktor nauk społecznych – socjolog. Wykładał na SGH, UKSW, APS i Uniwersytecie SWPS. Strategy Business Director w Kantar Polska. Redaktor i współautor: „Data Driven Decisions, Jak odnaleźć się w natłoku danych?” i „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”. Recenzent książki „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta”.
Avatar

Agnieszka Łebkowska
Cyfrowa Foto

Trenerka Szkoły Consumer Intelligence oraz szkoleń PTBRiO. Absolwentka psychologii, zajmuje się badaniami marketingowymi od 1998 r. Prowadzi projekty badawcze wymagające wiedzy z obszaru psychologii poznawczej, behawioralnej i społecznej. Pracowała w PBS DGA, TNS OBOP, Grupie Onet S.A., MANDS. Redaktorka książki „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”.
Avatar

Michał Protasiuk
Google

Trener Szkoły Consumer Intelligence oraz szkoleń PTBRiO. W branży badawczej od 2002 r. Przez wiele lat związany z Kompanią Piwowarską, gdzie prowadził m.in. dział insightów konsumenckich. Od 2017 r. w Google, gdzie jest odpowiedzialny za badania rynkowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Współautor „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta?”, redaktor i współautor książek „Data Driven Decisions, Jak odnaleźć się w natłoku danych?” i „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”.
Zapraszamy do dołączenia wydarzenia live na Facebooku, 6 maja, godz. 18.00.
facebook.com/badacze/live
sw
 
krowa
Moja krowa daje najlepsze steki i dobrze jej się żyje
Wydarzenie online, 3 lutego 2021 r., godz. 18.00
 
Jaka będzie przyszłość żywienia? Jakie mamy alternatywy?

Zapraszamy na spotkanie z Alicją Włodarczyk (Kantar) - zdobywczynią Pierwszej Nagrody Publiczności XXI Kongresu Badaczy Rynku i Opinii, która wróciła ze swoją opowieścią o redefinicji kategorii mięsa: Moja krowa daje najlepsze steki i dobrze jej się żyje. W programie także dyskusja oraz wystąpienia zaproszonych ekspertów Macieja Otrębskiego – Strategic Partnerships Managera z RoślinnieJemy , popularyzatora jedzenia pochodzenia roślinnego zarówno na poziomie konsumenckim, jak i biznesowym i Stanisława Łoboziaka – szefa Laboratorium Biologicznego Centrum Nauki Kopernik, który wyhodował mięso kurczaka na liściach szpinaku. Spotkanie poprowadziła Anna Gorączka (Żabka).

Zapraszamy do obejrzenia nagrania:


 
ksiazka
“Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”
– największe zbiorowe dzieło badaczy w Polsce już w sprzedaży
 
Właśnie do sprzedaży trafiła nowa książką Wydawnictwa Naukowego PWN pod redakcją Michała Jana Lutostańskiego, Agnieszki Łebkowskiej i Michała Protasiuka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika.

„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować.

Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.

"Redaktorzy i Autorzy skutecznie podjęli wysiłek kompleksowego zestawienia nie tylko samego procesu wraz z metodami badań konsumentów, ale także umiejętnie powiązali je z różnorodnymi aspektami prowadzenia współczesnego biznesu. (…) Jako badacz i naukowiec – widzę w niej kompendium wiedzy pozwalające na usystematyzowanie współczesnej metodyki badań dla wszystkich uczestników procesu rozpoznawania zachowań konsumentów. Wartością samą w sobie jest aktualność podnoszonych kwestii i ukazanie ich w sposób jasny i przejrzysty. Dzięki temu książka będzie interesującą pozycją dla praktyków zlecających badania – pozwoli im lepiej zrozumieć stronę „zleceniobiorców” – badaczy, ale także będzie inspiracją do własnych przemyśleń nad otrzymanymi wynikami."

prof. dr hab. Małgorzata Bombol

Książka do kupienia tutaj
ksiazka2