fbpx
 
fmcg
Czy to się opłaca?
Pomiar efektywności działań marketingowych
3 czerwca 2022 r.
trenerzy:
Anna Gorączka, Żabka Polska i Michał Protasiuk, Google
Amerykański przedsiębiorca, John Wanamaker, powiedział, że połowa pieniędzy wydana na reklamę jest wyrzucona w błoto. Problem tylko w tym, że nie wiadomo, która to połowa. W trakcie naszego szkolenie postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Z roku na rok realia biznesowe stają się bardziej wymagające. Wraz z nasyceniem rynków skończyły się czasy organicznych wzrostów sprzedaży. Clutter w mediach powoduje, że dotarcie z komunikatem reklamowym do konsumenta to wielkie wyzwanie. W efekcie każda złotówka inwestowana w marketing jest wydawana coraz uważniej. Z drugiej strony dysponujemy przyrastającą błyskawicznie ilością danych na temat prowadzonych przez nas działań biznesowych: zarówno po stronie nakładów, jak i efektów. Danych może być wręcz za dużo i często nie wiadomo, jakie wymiary są ważne i które warto mierzyć.

To wszystko powoduje, że rośnie rola właściwego podejścia do pomiaru efektywności działań marketingowych. Decyzje marketingowe w coraz mniejszym stopniu bazują na intuicji, zamiast tego stają się „data driven”. O tym właśnie chcemy opowiedzieć na szkoleniu – jak podchodzić do pomiaru efektywności działań marketingowych i określania zwrotu z inwestycji.

Zakres szkolenia:

  1. Wprowadzenie do case study
  2. Dopasowanie celów (jakościowych oraz czynników wpływu) do różnych typów aktywności: ATL w tym digital (między innymi: online video, social media), sponsoring, konkurs konsumencki, promocja kuponowa, sampling, giftpacks, multipacks, działania w sklepie i inne
  3. Sposoby rozliczania aktywności w przełożeniu na markę (m.in. poprzez tracking, badania ad hoc, social listening) oraz na sprzedaż (testy A/B, ROI – marketing mix modeling oraz inne metody)

 

Dla kogo

Szkolenie jest kierowane do pracowników działów: badań / insights / marketing, którzy uczestniczą w planowaniu oraz rozliczaniu aktywacji marketingowych.

Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników różnych branż – z wyłączeniem branż, które prowadzą działania marketingowe wyłącznie w kanale online („czysty” e-commerce).

Korzyści 

Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę na temat tego, jak ustalać mierniki sukcesu i rozliczać akcje marketingowe. Poznają tradycyjne i nowe metody służące do określania efektywności działań zarówno tych prowadzonych w offline, jak i online. W trakcie szkolenia wszyscy uczestnicy otrzymają praktyczny przewodnik mierników sukcesu różnych akcji marketingowych.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

Pojęcia: Efektywność, poziom bazowy (baseline), kanibalizacja, inkrementalny wzrost, ROI, wskaźniki jakościowe oraz czynniki wpływu.

Narzędzia: Tracking, brand equity, social listening, cross-media, Testy A/B, testy pre i post test, marketing mix modeling.

Forma szkolenia:

Całość szkolenia poprowadzona jest w formie case study – uczestnicy wcielają się pracowników firmy, której działania reklamowe muszą oceniać. Krótkie części wykładowe przedzielone są licznymi ćwiczeniami pozwalającymi wypróbować w praktyce zdobytą wiedzę.

Stopień zaawansowania:

Poziom średnio-zaawansowany. Wymagana jest jedynie bazowa wiedza na temat prowadzenia badań marketingowych (np. różnica pomiędzy badaniami ilościowymi a jakościowymi) oraz podstawowych terminów marketingowych z zakresu planowania mediów (np. mediaplan, GRP)

 

 

 

 

k fmcg
goraczka l
Anna
Gorączka
Żabka Polska
k fmcg
goraczka l
Michał
Protasiuk
Google
termin: 3 czerwca 2022 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999zł 16.V
regularna cena:
1199zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

twoje badania semiotyczne
Semiotyka w praktyce
22 listopada 2024 r.
trenerka:
Paulina Goch-Kenawy, CultureTellers
Jeśli wiesz w jaki sposób ideologie wpływają na tworzenie innowacji w obszarze red ocean, czym są strategie kulturowe i jak je budować i jak przenosić znaczenia kulturowe w obszar customer i brand experience a także czym jest storytelling w przestrzeni sprzedażowej, to szkolenie nie jest dla Ciebie.  A jeśli czujesz, że warto dowiedzieć się więcej - czytaj dalej. 

Marketing to część naszej rzeczywistości i właśnie dlatego, bez kultury jest ślepy. Świat się zmienia, bardziej niż kiedykolwiek w całym okresie funkcjonowania człowieka. Przyrastają informacje, których ilość i szczegółowość wprowadza często więcej dezorientacji niż zrozumienia, dlatego tak silnie widoczna jest na rynku globalnym tendencja do rozwoju projektowania i badań w zgodzie z nurtem Human Centered Process. To właśnie czynnik ludzki i kulturowy potrafi nadać sens zdefragmentowanemu morzu danych. Szkolenie przybliża zagadnienia związane z markami jako tworami kulturowymi. W trakcie szkolenia jego uczestnicy poznają podstawowe aspekty związane z brandingiem kulturowym oraz technikami analiz semiotycznych po to, by następnie wykorzystać tę wiedzę w procesie projektowania rozwiązań osadzających markę kulturowo. Szkolenie ma na celu usprawnienie procesu implementacji wiedzy wynikającej z badań kulturowych i semiotycznych do tworzenia rozwiązań marketingowych takich, jak projektowanie strategii, produktu, komunikacji czy innowacji. Szkolenie wypełnia lukę na rynku dotyczącą kształtowania wiedzy i kompetencji związanych z wykorzystaniem danych płynących z badań semiotycznych i kulturowych do kreowania przewagi rynkowej a nie tylko wiedzy rynkowej

Szczegółowy zakres szkolenia

  1. Wprowadzenie do zagadnień związanych z brandingiem kulturowym.
  2. Rola kultury w budowaniu marki. Kultura to nasz system operacyjny.
  3. Semiotyka komercyjna - jak i po co?
  4. Czas innowacji a język kultury. Marki ikoniczne, wyróżnialne, ważne, to takie, które są jednocześnie kulturowymi innowatorami. Przekraczają dotychczasowe sposoby myślenia, konwencje obowiązujące w kategoriach. Zmieniają zasady gry rynkowej.
  5. Kulturowa mapa i jak z niej korzystać - warsztat oparty o autorskie narzędzie karty Kulturowych Inspiracji.

Do kogo skierowane jest szkolenie

Do wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem marką, projektowaniem rozwiązań i strategii marek oraz tych, które szukają nowej wiedzy i perspektywy dla procesów projektowania komunikacji, produktów czy usług (brand managerów, strategów, specjalistów ds. komunikacji, designerów, badaczy).

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie zagadnień i narzędzi związanych z brandingiem kulturowym i wskazanie jakie miejsce zajmują w procesie metody analiz semiotycznych.
  • Spojrzenie na budowanie doświadczeń konsumenckich przez pryzmat znaczeń kultury. Jak znaczenia ważne dla marki ożywić w przestrzeni i sprawić by stały się częścią doświadczeń konsumenta w przestrzeniach sprzedażowych?
  • Wiedza na temat implementacji wiedzy semiotycznej w obszarze komercyjnym (case studies) - innowacje produktowe i usługowe.
  • Zyskanie kompetencji do oceny działań marki z perspektywy kulturowej.
  • Przejście przez proces tworzenia rozwiązań korzystających z wiedzy kulturowej i semiotycznej (praca warsztatowa z wykorzystaniem autorskiego narzędzia kart Inspiracji Kulturowych w 4 obszarach tematycznych: kobiecość/męskość/technologia/natura) oraz stworzenie prototypów.
  • Poznanie elementów techniki design thinking w połączeniu z wiedzą kulturową.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

semiotyka, branding kulturowy, design thinking, innowacje, kultura, zarządzanie marką, tworzenie produktu, tworzenie komunikacji, strategia, badania

Forma szkolenia

Jedną trzecią czasu szkolenia przeznaczymy na przekazanie wiedzy na temat metodologii badawczej, którą jest semiotyka komercyjna oraz branding kulturowy. W efekcie nastąpi zbudowanie wspólnego języka wszystkich osób biorących udział w szkoleniu. Elementy teoretyczne zostaną objaśnione na podstawie case studies pochodzących z rynku lub popkultury. Pozostały czas zajmie praca warsztatowa, w trakcie której, w oparciu o karty Inspiracji Kulturowych, uczestnicy przejdą proces projektowania rozwiązań opartych na wiedzy kulturowej.

Stopień zaawansowania

Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania marką.

pdf
twoje badania semiotyczne k
goch l
Paulina
Goch-Kenawy
CultureTellers

termin: 22 listopada 2024 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
999  1.XI
regularna cena:
1199
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

thinking inside the box
Thinking inside the box. Efektywne techniki warsztatowe online.
26 i 27 kwietnia 2021 r.
trener:
Agata Romaniuk, BLINK

Tematyka szkolenia

Metody warsztatowe pozwalają rozwiązać problemy i tworzyć nowe pomysły. Mówi się wtedy często, żeby myśleć „out of the box”, czyli poza schematami. Najczęściej jednak w swojej organizacji nie mamy komfortu myślenia i pracy naprawdę outside the box. Zawsze jest jakiś box, który narzuca nam ograniczenia tj.: budżet, timing, ograniczenia produktowe, procesowe i inne. Prawdziwą sztuką jest w tych ograniczeniach wypracować coś twórczego, innowacyjnego, co da nam przewagę konkurencyjną na rynku.

Jak to zrobić za pomocą technik pracy warsztatowej?

Jak wykorzystać ograniczenia, a nie z nimi walczyć? Zapraszam za szkolenie, podczas którego poznacie kilkadziesiąt metod efektywnej pracy do zastosowania na wewnętrznych warsztatach w swojej organizacji: w procesach NPD, planowaniu działań marketingowych i innych.

Podczas szkolenia:

  1. Planowane warsztatu/brainstormu (m.in. jak przygotować scenariusz i toolbox, jak zmotywować do uczestnictwa, zaplanować przestrzeń etc).
  2. Zarządzanie grupą (jak przypisywać zadania, jak dzielić pracę, zarządzać relacjami między uczestnikami i dynamiką grupy) i techniki interwencji trenerskich (m.in. praca z grupą trudną, praca w sytuacji zmiany celu, konfliktu etc) w kontekście relacji z klientem.
  3. Proces warsztatowy w 6 krokach: ice breaker, warm-up, energizer, tworzenie pomysłów/rozwiązywania problemu, ewaluacja rozwiązań, lockup.

    Do każdego etapu uczestnicy poznają odpowiednie techniki i je ćwiczą w sumie 36 technik/narzędzi do wykorzystania w prowadzeniu warsztatów/brainstormingów zebranych w PowerBooku, który każdy uczestnik dostaje do wykorzystania i własnej modyfikacji. Każde narzędzie ma podwójny opis: notatki dla trenera (czyli instrukcje, cel ćwiczenia, potrzebny czas, materiały do druku etc) i część widoczną dla przyszłych uczestników (to, co widzą na slajdzie: co mają zrobić, jak).

  4. Zamknięcie warsztatu, czyli lockup i brandump, czyli co zrobić z tym, co zostało na warsztacie wypracowane.

Materiały:

Szkolenie ma charakter interaktywny: stymuluje przebieg prawdziwego warsztatu, a uczestnicy prowadzą poszczególne jego części, pracują w grupach, a nie tylko zapoznają się z teorią i zapisem technik. Po szkoleniu otrzymują w formacie elektronicznym (pdf):
  1. PowerBook: opis wszystkich technik.
  2. Manual trenera - moderatora: instrukcje dla uczestników i opis zadań, podpowiedzi dla prowadzącego.
  3. Przykładowy scenariusz warsztatu w metodologii Inside The Box.
  4. Prezentacja ze szkolenia.

pdf
thinking
grabowska l
Agata
Romaniuk
BLINK

termin: 26 i 27 kwietnia 2021 r.
czas trwania: 2 dni w godz. 9.00-13.00
miejsce: ONLINE (Zoom)
w cenie: udział w szkoleniu, materiały i certyfikat w formacie elektronicznym
najlepsza cena: do dnia:
699 zł 12.IV
regularna cena:
749 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

twoje badania semiotyczne
Jak w badaniach jakościowych z gąszczu luźnych wypowiedzi zbudować solidne wnioski i rekomendacje?
6 i 7 czerwca 2019 r.
trenerki:
Patrycja Szymańska i Monika Marzęda-Mieleniec, Ipsos
zgłoś się
W badaniach ilościowych wszystko wydaje się „jasne” - są „twarde”, wymierne dane: liczby i procenty, które można opisać, zanalizować i dostarczyć wnioski i rekomendacje. Są modele i benchmarki, punkty odniesienia, które budują poczucie, że rekomendacje mają solidną podstawę „język liczb” przecież nie kłamie. Ten ustalony język buduje większe poczucie komfortu i badacza i Klienta, który zleca badanie. Czym jest z kolei materiał z badań jakościowych? Czy to black box - dostępny wtajemniczonym i doświadczonym, czy też wręcz przeciwnie – każdemu? Samo sformułowanie „dane jakościowe” wydaje się dla niektórych oksymoronem. W ramach naszego szkolenia podpowiemy, kiedy w badaniach jakościowych zaczyna się proces analizy, a następnie pokażemy i przećwiczymy, jak budować struktury analityczne, a nawet korzystać z istniejących modeli. Skupimy się na 2 podstawowych wyzwaniach: - jak czytać między wierszami, żeby dotrzeć do tego, co ukryte za słowami; – jak analizować – jak z gąszcza luźnych wypowiedzi zbudować solidne wnioski i rekomendacje.

Szczegółowy zakres szkolenia

- Jakie narzędzia i modele porządkujące wiedzę mogą zostać wykorzystane w analizie badań jakościowych? – teoria i praktyka
- Jak słuchać, żeby słyszeć? – teoria i praktyka
- Ale jak to się robi? – czyli analiza materiału jakościowego (praca w grupach, przy wykorzystaniu różnych modeli i układów odniesienia, tak aby możliwe stało się porównanie wniosków i rekomendacji przygotowanych na podstawie tego samego materiału)
- Kiedy zaczyna się i kiedy się kończy proces analizy materiału jakościowego? – podsumowanie

Do kogo skierowane jest szkolenie

Zapraszamy osoby wykonujące i zlecające badania, które chcą jak najpełniej wykorzystywać możliwości, jakie stwarzają badania jakościowe.

Korzyści, jakie odniosą uczestnicy

- zyskają wiedzę o narzędziach wspierających analizę danych jakościowych i doświadczą samego procesu analizy,
- będą w stanie bardziej efektywnie absorbować wiedzę płynącą z danych jakościowych od momentu realizacji do finalnych wniosków i rekomendacji,
- poczują większy komfort w korzystaniu z wyników badań jakościowych – ugruntują swoje przekonanie o solidnych podstawach stojących za wnioskami i rekomendacjami,
- z większą śmiałością będą traktować badania jakościowe jako źródło wartościowych i solidnych inspiracji dla podejmowania decyzji biznesowych.

Forma szkolenia

Wykład (30%) z elementami ćwiczeń i warsztatu (70%)

Stopień zaawansowania

Podstawowe kompetencje badawcze i znajomość metodologii badań jakościowych.

pdf
jak w badaniach
szymanska l
Patrycja 
Szymańska
Ipsos Polska

jak w badaniach
marzeda l
Monika  
Marzęda-Mieleniec
Ipsos Polska

termin: 6 i 7 czerwca 2019 r.
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1499zł 15.V
regularna cena:
1699zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz