fbpx
 
twoje badania semiotyczne
Jak nie zabić badania złym kwestionariuszem, czyli o sztuce tworzenia skutecznych narzędzi badawczych
30 wrzesnia i 1 października 2021 r.
trener:
Tomasz Dulinicz, smartscope
Szkolenie będzie poświęcone tematyce tworzenia kwestionariuszy do badań ilościowych. Poruszone zostaną takie zagadnienia jak:
- problemy marketingowe wymagające użycia badań kwestionariuszowych
- znaczenie kwestionariusza
- wymogi stawiane kwestionariuszom w zależności od metod badawczych
- ograniczenia i pułapki badań kwestionariuszowych
- zasady tworzenia kwestionariuszy (rodzaje pytań i ich zastosowanie, typy pytań w zależności od metod, typy skal, typy indeksów, język kwestionariusza, przykłady dobrych i złych kwestionariuszu)

Szczegółowy zakres szkolenia

1. Wprowadzenie na temat badań ilościowych i roli kwestionariusza
2. Możliwości i ograniczenia metod badawczych i kwestionariuszy
3. Typy problemów marketingowych a stosowane narzędzia badawcze
4. Zasady tworzenia kwestionariuszy
5. Doskonalenie własnych umiejętności
6. Kwestionariusze w „nowoczesnych badaniach” np. badaniach mobilnych

Do kogo skierowane jest szkolenie

Pracownicy agencji badawczych, reklamowych, mediowych zajmujący się tworzeniem kwestionariuszy oraz pracownicy działów marketingu / badań stosujący badania ilościowe w procesie zarządzania marką.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy szkolenia będą potrafili pisać lepsze (krótsze, bardziej jednoznaczne, przyjemniejsze dla respondentów itp.) kwestionariusze. Osoby zlecające badania będą mogły skuteczniej zarządzać współpracą z agencjami badawczymi dzięki umiejętności oceny jakości kwestionariusza. Przedstawiciele firm / klientów samodzielnie realizujących badania będą w stanie tworzyć lepsze ankiety i otrzymywać dzięki temu doskonalsze wyniki prowadzonych badań.

Forma szkolenia

Online. Wykład oraz ćwiczenia praktyczne.

Stopień zaawansowania

Średniozaawansowane.

pdf
jakniezabic
dulinicz l
Tomasz
Dulinicz
smartscope

termin: 30 września i 1 października 2021 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-13.00 w oba dni
miejsce: ONLINE
w cenie: udział w szkoleniu, materiały elektroniczne, certyfikat elektroniczny
najlepsza cena: do dnia:
699zł 16.IX
regularna cena:
749zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


employer branding
Kim jesteśmy? Po co badać i jak badać tożsamość organizacji.
8 maja 2020 r.
trenerzy:
Bartłomiej Brach, brightlight i Anna Mazerant, 4P
zgłoś się
Kim jesteśmy? Jak działamy? Co nas wyróżnia? To pytania, które zadaje sobie coraz więcej organizacji. Nie tylko dlatego, że specjaliści od employer brandingu próbują opowiedzieć o sobie coś ciekawego na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pracy. Również dlatego, że specjaliści od komunikacji wewnętrznej chcą mówić o tym co dla pracowników ważne, a menadżerowie podejmować decyzje uwzględniające specyfikę firmy. Skąd jednak organizacje mają wiedzieć jaką mają tożsamość?

Można zapytać wprost pracowników, ale wtedy ryzykujemy, że nie dowiemy się niczego ciekawego. Praca nie jest dla nas abstrakcyjna – jest zbiorem bardzo konkretnych czynności. Rzadko zastanawiamy się przecież czym albo kim firma jest i jak ją opisać. Możemy poprosić o odpowiedź zarządzających – ci myślą przede wszystkim abstrakcyjnie. Jak jednak zagwarantować, że to czym dla nich jest organizacja będzie prawdziwe dla działających kilka szczebli pod nimi?
W trakcie jednodniowego warsztatu zapoznamy uczestników z zaawansowanymi metodami i technikami badania tożsamości organizacji: metaforami, storytellingiem, Lego® Serious Play. Każda z nich jest w stanie generować wglądy, do których nie da się dotrzeć klasycznymi metodami ilościowymi (ankieta) lub jakościowymi (klasyczny wywiad indywidualny lub grupowy). Co to za wglądy, jak do nich dotrzeć i jak je interpretować? O szczegółach, bazując na przeprowadzonych projektach, opowiemy już na warsztacie.

Szczegółowy zakres szkolenia

  1. Klasyczne metody badawcze – czego się (nie) spodziewać?
  2. Kim jest Twoja organizacja?
    1. Metafory w badaniu organizacji.
    2. Storytelling w badaniu organizacji.
    3. Lego® Serious Play w badaniu organizacji.
  3. Planowanie badań z wykorzystaniem zaproponowanych metod.
  4. Interpretacja wyników badań z wykorzystaniem zaproponowanych metod.

Do kogo skierowane jest szkolenie

  • pracownicy działów HR, employer brand managerzy czy specjaliści komunikacji wewnętrznej
  • badacze realizujący projekty dotyczące employee branding / employee experience / corporate culture and climate, etc.

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie zaawansowanych metod badawczych (metafory, storytelling, 
    Lego® Serious Play) użytecznych przy badaniach tożsamości organizacji
  • Pozyskanie praktycznej wiedzy dotyczącej wykorzystywania omawianych metod na podstawie kilku studiów przypadku – przygotowujących do samodzielnej realizacji projektów dedykowanych diagnozie organizacji
  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej aktualnych nurtów i „gorących” tematów dla zarządzania marką pracodawcy i kulturą organizacyjną
  • Możliwość omówienia własnych projektów i problematycznych obszarów z grupą i ekspertami

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

tożsamość organizacji, zaawansowane narzędzia badawcze, metafory, storytelling, Lego® Serious Play, misja, wizja i wartości organizacji

Forma szkolenia

Szkolenie o charakterze warsztatowym; część wykładowa uzupełniona kilkoma case-studies, uzupełniona kilkoma dłuższymi ćwiczeniami (do każdego bloku).

Stopień zaawansowania

  • Podstawowa znajomość technik badawczych wykorzystywanych w badaniach konsumenckich – wywiad indywidualny i grupowy, ankieta
  • Zainteresowanie zagadnieniami zarządzania znaczeniem w organizacji


pdf
fantomowe
brach l
Bartłomiej
Brach
brightlight
fantomowe
mazerant l
Anna
Mazerant
4P
termin: 8 maja 2020 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
899zł 17.IV
regularna cena:
990zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


thinking inside the box
Jak zmieniać zachowania? Ekonomia behawioralna w praktyce
3 października 2019 r.
trener:
Agata Romaniuk, BLINK
Szkolenie jest praktycznym wprowadzeniem w narzędzia behawioralne, które odpowiednio skonstruowane i wdrożone, pozwalają skutecznie zmieniać zachowania.  Za pomocą serii ukierunkowanych bodźców (tzw. nudges, czyli zapalników), których koszt jest często wielokrotnie mniejszy niż koszt dotarcia z komunikacją innymi kanałami, można szybciej i bardziej efektywnie modelować decyzje konsumentów.

Znaczna część decyzji, które podejmujemy w zarządzaniu biznesem, oparta jest o dane deklaratywne, które są, mniej lub bardziej, trafnym odzwierciedleniem opinii konsumentów. I chociaż zrozumienie tego, jak klienci postrzegają naszą markę, usługę czy produkt, jest istotne na przykład przy planowaniu komunikacji, to między opiniami i postawami a realnymi zachowaniami występuje często spory rozdźwięk. Postawa A nie przekłada się na wzorzec zachowania A, ale na B, niekoniecznie zresztą intencjonalnie. Dlatego, jeśli chcemy wpłynąć na realne zachowania naszych klientów, w większości kategorii niewiele przyjdzie nam z samych opinii - ostateczne decyzje konsumenci podejmują przy półce, w momencie wyboru usługi, czy w trakcie korzystania z produktu.  Często myślą jedno, a robią drugie. Jak więc zmieniać i modelować zachowania, a nie tylko to, co ludzie mają w głowie? Pakiet potężnych możliwości dają narzędzia oparte o ekonomię behawioralną (BE).

Szkolenie jest praktycznym wprowadzeniem w narzędzia behawioralne, które odpowiednio skonstruowane i wdrożone, pozwalają skutecznie zmieniać zachowania.  Za pomocą serii ukierunkowanych bodźców (tzw. nudges, czyli zapalników), których koszt jest często wielokrotnie mniejszy niż koszt dotarcia z komunikacją innymi kanałami, można szybciej i bardziej efektywnie modelować decyzje konsumentów. Na szkoleniu uczestnicy poznają szerokie spektrum metodologii BE na konkretnych przykładach i w różnych branżach. Spróbują także swoich sił w projektowaniu rozwiązań BE.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  • Podstawy ekonomii behawioralnej: sposoby przetwarzania informacji, heurystyki i błędy poznawcze, reguły decyzyjne, ścieżka behawioralna (szanse, bariery, nudges); podstawowe pojęcia i ustalenia
  • Wspólne omówienie case’ów wykorzystania BE w różnych branżach (m.in. w telekomunikacji, ubezpieczeniach, mocnych alkoholach, energetyce, farmaceutykach, e-commerce)
  • Badania i analiza danych – jak i co zbierać pod kątem rozwiązań BE (teoria i ćwiczenia)
  • Projektowanie zapalników BE (teoria i ćwiczenia)
  • Testowanie i wdrażanie rozwiązań BE (teoria i ćwiczenia)
Podzieleni na grupy uczestnicy rozrysowują ścieżkę behawioralną i definiują cel dla wybranego problemu, określają zakres badań i analiz, zaprojektują rozwiązania BE oraz testy i schemat wdrożenia.

Zespoły prezentują rozwiązania, omawiamy je, szlifujemy wspólnie.

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie jest kierowane do badaczy, UXowców, marketerów, pracowników agencji PR, agencji reklamowych i domów mediowych, osób pracujących w zarządzaniu sprzedażą i obsługą klienta, a także w sektorze publicznym i NGOsach – wszędzie tam, gdzie ma się do czynienia z zachowaniami ludzkimi, które należy wzmacniać, modelować czy zmieniać.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy szkolenia poznają szereg przetestowanych i sprawdzonych narzędzi wywodzących się z nauk behawioralnych, w tym techniki oparte na 26 heurystykach poznawczych, które mają zastosowanie w komercyjnym i społecznym modelowaniu zachowań na dużą skalę.  W trakcie szkolenia:
  • dowiedzą się jak zbierać dane i prowadzić badania pod kątem BE
  • dowiedzą się jak ustalać cel behawioralny i określać ścieżkę BE (szanse i bariery)
  • nauczą się projektować rozwiązania behawioralne
  • nauczą się, jak testować i wdrażać rozwiązania BE
W trakcie szkolenia podzielę się także case’ami z własnego doświadczenia z różnych branż (telco, energetyka, sektor publiczny, FMCG, transport) pokazując konkretne narzędzia i liczby świadczące o ich skuteczności.

Forma szkolenia:

Szkolenie będzie miało charakter intensywnej sesji roboczej z elementami (krótkiej) prezentacji/wykładu.  W czasie sesji roboczej uczestnicy będą poznawać narzędzia, sami je projektować i przygotowywać do testów i wdrożenia.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób o średnim i dużym doświadczeniu zawodowym, które w swojej pracy stykają się z problemami behawioralnymi i mają możliwość stosować narzędzia do ich rozwiązywania, czy to w punkcie sprzedaży, czy w kontakcie zapośredniczonym w innych punktach styku.

pdf
grabowska l
Agata
Romaniuk
BLINK

termin: 3 października 2019 r.
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: Centrum Szkoleniowe Wspólna, ul. Wspólna 56, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
899zł 12.IX
regularna cena:
990zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz


marketing update
Marketing update 2019.
Co (teraz) trzeba wiedzieć o marketingu?
19 i 20 września 2019 r.
trenerzy:
Agnieszka Łebkowska, Paweł Pawiński (Uniwersytet Wrocławski, Cięty Język)
zgłoś się
Kiedy spytalibyśmy ludzi zajmujących się marketingiem, jak ich zdaniem działa reklama – dostalibyśmy różne odpowiedzi. Podobnie byłoby z pytaniem o to, co sprawia, że marka rośnie w siłę oraz jak ludzie podejmują decyzje. Dlatego, jeśli chcemy się z marketingowcami dogadać, dawać im skuteczne biznesowo rekomendacje na podstawie dobrze zaprojektowanych badań, musimy wiedzieć, w jaki sposób o markach i konsumentach myślą.

Rory Sutherland, były prezydent Institution of Practitioners in Advertising, powiedział kiedyś, że język marketingowców jest najgorszym językiem na świecie. Niezależnie od tego czy się z nim zgadzamy, czy nie – trzeba przyznać, że warto ten język znać.

To jednak dopiero początek. Trzeba wiedzieć nie tylko to „co się mówi” w branży, ale też kiedy mówi się w punkt. Dobre, skuteczne zarządzanie marką (a także projektowanie badań, które mają w tym zarządzaniu pomóc) polega na umiejętności oddzielenia marketingowych stereotypów, mitów i zabobonów od solidnych danych, których w 2019 roku mamy już całkiem sporo. Czas na marketing update.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  • Co w marketingu myśli się o markach i o ludziach? Współcześnie stosowane modele marketingowe.
  • Co powinniśmy wiedzieć o markach i ludziach, a o czym zapomnieć? Przegląd najważniejszych naukowych ustaleń na temat marketingu oraz największych marketingowych mitów.
  • Główne spory w marketingu: Kiedy człowiek jest racjonalny, kiedy nieracjonalny? Kiedy kreatywność działa, a kiedy działa to, co znane? Kiedy dla ludzi marki są bardzo ważne, a kiedy zupełnie nieważne? Kiedy marka powinna się wyróżniać, a kiedy być wyrazista? Kiedy wzmacniać lojalność, a kiedy budować zasięgi? Kiedy precyzyjnie targetować przekaz, a kiedy mówić do wszystkich? Kiedy skupić się na sprzedaży, a kiedy na budowaniu marki? Jakie działania mają horyzont długoterminowy, jakie krótkoterminowy?
  • Co i jak badać (oraz raportować), by wyniki badań się marketingowcom przydały?
  • Co na to wszystko psychologia poznawcza i behawioralna (i do czego to się przydaje)?

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Badacze, którzy współpracują z branżą reklamową oraz działami marketingu organizacji komercyjnych. Osoby, które korzystają z analityki marketingowej.

Korzyści dla uczestników:

  • Pakiet wiedzy na temat najnowszych marketingowych koncepcji na temat reklamy, marek i konsumentów (oraz co jest passe lub się zdezaktualizowało).
  • Umiejętność przekładania wiedzy o koncepcjach na projektowanie badań wizerunku, badań konsumenckich i badań konkurencji.
  • Umiejętność zauważania i unikania marketingowych mitów.
  • Zrozumienie na czym opierają się wyzwania przed jakimi stoją agencje reklamowe i działy marketingu.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

efektywność marketingowa, budowanie marki, zachowania konsumenckie

Forma szkolenia:

Rozpoczniemy od slajdów, żeby omówić współczesne modele marketingowe, a następnie wspólnie dokonamy ich ewaluacji (dyskusja) oraz przećwiczymy ich zastosowanie (ćwiczenia warsztatowe).

Stopień zaawansowania:

Dla osób posiadających przynajmniej podstawową wiedzę o marketingu, której przyda się odświeżenie lub uzupełnienie.

pdf
marketing update
lebkowska l
Agnieszka
Łebkowska


marketing update
pawinski2
Paweł
Pawiński
Uniwersytet Wrocławski,
Cięty Język


termin: 19-20 września 2019 r.
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1499 zł 29.VIII
regularna cena:
1699 zł
zgłoś się
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz