Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

badanie mobilności, fuzja danych, data science, aplikacja big data

Czwartek, godz. 13.30, sesja I, sale D+E+F

,,Czy lubi leżeć w chwilach nudy na wznak? Czy zawsze gdzie utarty – kroczy – jest szlak?” – o tym jak big data i tradycyjne badania próbowały zrozumieć ludzką mobilność.

Krótki opis idei wystąpienia:

Jako ludzie bardzo różnimy się stopniem ruchliwości. Jedni wstają, tylko jeśli muszą, innych trudno zatrzymać. Intuicyjnie czuliśmy, że stopień, wzorzec i kontekst ruchliwości powinny współoddziaływać z wieloma innymi cechami naszego zachowania oraz postawami. Sprawdziliśmy tę hipotezę łącząc dane o mobilności pochodzące od operatora telekomunikacyjnego z danymi badawczymi oraz bazami pozwalającymi opisać kontekst przestrzeni, w której odbywa się ruch.

Plan wystąpienia w punktach:

  1. Wprowadzenie do tematu mobilności, ruch i jego kontekst,
  2. Fuzja danych behawioralnych i badawczych oraz korzyści z interdyscyplinarnego podejścia
  3. Krótki opis projektu/badania- wykorzystane dane i sposoby ich łączenia
  4. Wizualizacja wybranych ścieżek – unaocznienie różnic pomiędzy konsumentami w zakresie mobilności
  5. Wyniki analizy mobilności - ile się ruszamy? jaką przestrzeń zajmujemy?
  6. Profilowanie na podstawie mobilności – związki pomiędzy wzorami mobilności a kluczowymi charakterystykami konsumenckimi (profile, postawy, zachowania)
  7. Przykłady zastosowań w konkretnych procesach marketingowych
  8. Podsumowanie, DOs and DON’Ts

Opis korzyści:

Wykazanie użyteczności projektów łączących światy data science i klasycznych badań Poszerzenie wiedzy na temat praktycznych możliwości fuzji danych oraz podejść analityczno-badawczych. Wskazówki dotyczące nowych sposobów wykorzystania różnorodnych danych we własnych projektach badawczych i procesach marketingowych.

Opis projektu badawczego:

Celem projektu było zbadanie związków pomiędzy wzorami mobilności a cechami konsumenckimi oraz wybranymi postawami. Interesowały nas też możliwości kontekstualizacji danych o ruchu w celu zwiększenia potencjału komunikacyjnego (bardziej spersonalizowanej komunikacji). Projekt polegał na wykonaniu fuzji trzech rodzajów danych:
  • danych behawioralnych T-Mobile, dotyczących przemieszczania się telefonów w przestrzeni;
  • danych z badania CATI przeprowadzonego na próbie abonentów, pogłębiających wiedzę o profilu i postawach;
  • danych przestrzennych DataWise opisujących kontekst przestrzenny, opisujących szereg cech dowolnego miejsca w Polsce (mieszkańcy, infrastruktura, dostęp do usług itp.).
Chcieliśmy sprawdzić:
  • czy wzorce mobilności wiążą się z postawami (otwartość, aktywność)
  • czy istnieją różnice w profilach osób dużo przemieszczających się i „statycznych”
  • czy kontekst, w jakim przemieszcza się konsument, wpływa na jego decyzje dot. wyboru kanałów sprzedaży
  • jak mobilność wpływa na korzystanie usług telekomunikacyjnych
Turlejski MarekMarek
Turlejski

partner
DataWise

Od bardzo dawna zajmuje się wykorzystaniem danych w biznesie. Współzałożyciel DataWise oraz Placematic, firm koncentrujących się na gromadzeniu, wykorzystaniu i publikacji danych zewnętrznych do optymalizacji procesów i wsparcia podejmowania decyzji. Szczególne miejsce w tych działaniach zajmuje geolokalizacja, analizy kontekstu przestrzennego i mobilności.

Jedrkiewicz TomaszTomek
Jędrkiewicz

Market Research Expert
T-Mobile Polska

Badaniami zajmuje się od 1994 roku. Przez wiele lat odpowiadał za rozwój narzędzi i produktów badawczych w Grupie IQS i NUQ Research. Od 2012 roku pracuje w T-Mobile Polska, gdzie kieruje działem badań rynku. Ostatnio intensywnie eksploruje obszar pogranicza badań i data science.

Obszary badawcze:

inny, insighty konsumenckie, prognozowanie i modelowanie, conjoint, retail (sprzedaż, dystrybucja), retail (sprzedaż, dystrybucja)

Charakter badania:

ilościowe

Metody badawcze:

CATI, ilościowe - ogólnie, inne

Branże badawcze:

agencje reklamowe, domy mediowe, agencje pr, agendy rządowe, władze i instytucje centralne, budownictwo, handel hurtowy i detaliczny, hotelarstwo, gastronomia, turystyka, media elektroniczne (tv, radio, telewizja kablowa), pozostałe media (prasa, outdoor itp.), telekomunikacja (sieciowa i mobilna), usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE), usługi pocztowe i kurierskie