Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

test półki, innowacje, Biometryka, facetracking, synergia, eyetracking, 360o, semiotyka, analizy kulturowe, strategia, badanie designu, design opakowań, analizy interdyscyplinarne, kooperacja

Czwartek, godz. 14.00, sesja I, sale D+E+F

Jedno badanie - cztery perspektywy. Efekt synergii w badaniu designu opakowań.

Krótki opis idei wystąpienia:

Przyszłość badań to dostarczanie spójnych rekomendacji bazujących na przyjrzeniu się problemowi badawczemu z różnych perspektyw. Mimo, że agencje wydają się najbardziej kompetentne do łączenia danych z różnych źródeł i metodologii, w praktyce tego typu podejście pojawia się rzadko. Zazwyczaj to klient zmuszony jest do integracji raportów od różnych agencji i wyciagnięcia spójnych wniosków. Taka sytuacja jest mało satysfakcjonująca zarówno dla klienta, jak i dla agencji. A gdyby to agencje połączyły siły, by wspólnie pochylić się nad problemem wymagającym interdyscyplinarnego podejścia i dostarczyły klientowi wspólny raport i jednoznaczne rekomendacje? W wystąpieniu pokażemy case badania designu nowych opakowań i korzyści wynikające z połączenia różnych kompetencji: badawczych, semiotycznych, strategicznych. Synergia wiedzy w tym wypadku odbywa się na poziomie interdyscyplinarnego zespołu badaczy, a nie na poziomie klienta. Oprócz zalet takiego podejścia przedstawimy także problemy będące skutkiem zestawienia ze sobą różnych źródeł wiedzy (deklaracji konsumentów, badań biometrycznych, analiz kulturowych i strategicznych) oraz sposoby radzenia sobie z nimi. Pokażemy, do czego prowadzi wytrącenie badacza z jego strefy komfortu polegającej na odpowiedzialności tylko za swoje pole kompetencji i zmuszenie go do przyjęcia zupełnie obcego mu paradygmatu badawczego.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. Omówienie wyników badania konsumenckiego i analiz semiotycznych oraz analiz strategicznych opakowań.
  2. Ograniczenia każdego podejścia z osobna – na co nikt z Nas nie zwróciłby uwagi w trakcie analiz, gdyby nie współpraca na etapie zestawiania wniosków?
  3. Jakie problemy pojawiają się w trakcie łączenia wielu perspektyw?
  4. Dlaczego synergia wyników na poziomie agencji wydaje się być korzystniejsza niż pozostawienie tej kompetencji po stronie klienta?

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Uczestnicy zapoznają się z unikalnym podejściem do tworzenia syntetycznych wniosków płynących z połączenia wielu odmiennych perspektyw. Dowiedzą się, jak w praktyce wygląda współpraca niezależnych podmiotów reprezentujących różne podejście do zagadnienia (podejście konsumenckie, strategicznie oraz semiotyczne). w jaki sposób taka współpraca może wyglądać? Jakie pojawiają się problemy? Jakie pojawiają się korzyści? Dlaczego przeniesienie kompetencji łączenia danych od klienta do agencji jest korzystne?
Kowalski Jacek Jacek
Kowalski


prezes zarządu
Neuroidea

Doświadczenie zawodowe zdobywał w: Young&Rubicam, TBWA i Optimum Media/OMD. Współpraca z Henkel Polska, Danone Polska, Tchibo Polska, CocaCola. Współautor ECM (Exploring Consumers Mind), pierwszego badania neuromarketingowego w Polsce. Współautor książki „Badania marketingowe. Praktyka nauce – Nauka praktyce”. Zajmuje się następującymi pomiarami : eyetracking, facetracking, metody jakościowe: FGI, IDI, diady/triady, Zautomatyzowane pomiary zachowań. Specjalizuje się w następujących obszarach biznesowych: ewaluacja pomysłów kreatywnych, insighty konsumenckie, consulting badawczy, marka (strategie, pozycjonowanie, komunikacja), produkt (innowacje, optymalizacja, ceny). Pomiary użyteczności stron internetowych, U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje), projekty B2B.

Polak Krzysztof Krzysztof
Polak


współwłaściciel
Semiotic Solutions

Z wykształcenia kulturoznawca (studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskiem, studia doktoranckie SWPS w Warszawie). Współzałożyciel Semiotic Solutions – firmy, która wprowadziła na polski rynek marketingowy semiotykę. Specjalizuje się w zaawansowanych analizach wizualnych i językowych z wykorzystaniem modeli semiotycznych wypracowanych na gruncie semiotyki uniwersyteckiej, językoznawstwa czy antropologii kulturowej. w ciągu 12 lat istnienia firmy zrealizował ponad 180 projektów analityczno-doradczych dla takich marek jak Winiary, Tyskie, Żywiec, Lipton, Dove, PZU, T-Mobile, mBank, Netia, nc+. Realizuje również zlecenia dla sektora publicznego m.in. Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwa Środowiska czy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Jest autorem wielu publikacji popularyzujących semiotykę w marketingu w pismach branżowych np. Marketing w Praktyce, Brief czy publikacji o międzynarodowym charakterze – ESOMAR Semiotic Series. Prowadził szereg prelekcji w podczas polskich i międzynarodowych konferencji poświęconych zastosowaniu semiotyki w marketingu.

Karolina
Wojdyna


Research & Analysis Manager
One Eleven

Absolwentka socjologii SGGW, ze specjalizacją komunikowanie społeczne i doradztwo.

Od 2004 roku związana z badaniami rynku. Doświadczenie zdobywała jako badacz ilościowy w agencji badawczej Synovate oraz w dziale badań T-Mobile koordynując liczne projekty z obszarów: satysfakcji i lojalności klienta, produktu oraz reklamy. Obecnie odpowiedzialna za badania i analizy rynkowe w marketingowej pracowni koncepcyjnej One Eleven.

Obszary badawcze:

ewaluacja, inny, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), proces decyzyjny, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny)

Charakter badania:

ilościowe, jakościowe

Metody badawcze:

CAWI, eye tracking, IDI, ilościowe - ogólnie, inne, pozostałe zautomatyzowane pomiary zachowań, semiotyka

Branże badawcze:

produkcja farmaceutyków i produktów medycznych