Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

Nowe produkty i usługi, Innowacja, Tension, Efekt WOW, Badanie w kontekście, Moment, który ma znaczenie, In Situ, Design Thinking, Mobile qual, Wywiady kognitywne, Co-Creation

Piątek, godz. 11.30, sesja IX, sale D+E+F

Jeszcze jeden krem sułtański? Czy Innowacja w przyszłości to musi być „mission impossible”?

Krótki opis idei wystąpienia:

Pod względem możliwości podaży, producenci, usługodawcy i dystrybutorzy osiągają obecnie w Polsce bardzo dobre wyniki porównywalne z wieloma rozwiniętym krajami Zachodu. Konsument – o ile tylko dysponuje odpowiednią ilością gotówki - nie może zatem narzekać. Ma coraz szerszy wybór produktów i usług i z łatwością może je kupować. Jeśli założymy , że ten trend się utrzyma - a wszystko na to wskazuje - wszyscy, którzy będą próbowali wprowadzić na rynek nowości będą mieli poprzeczkę zawieszoną niezmiernie wysoko. Istnieje bowiem ryzyko, że konsument w sytuacji swoistego przestymulowania straci naturalną ciekawość, zrutynizuje zakupy i stanie się znacznie bardziej wymagający. i wtedy (jak to ujął klasyk: „Brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś…”) łatwe triki zamieniające się w sukcesy staną się na trwałe wspomnieniem marketera. Wystąpienie będzie miało na celu wskazanie kilku czynników, które nabiorą szczególnego znaczenia w procesie wprowadzania na rynek nowych produktów i usług na dojrzałym rynku w erze zaawansowanego konsumpcjonizmu w oparciu o badania i refleksje prowadzone w firmie, która od wielu lat zajmuje się tego typu badaniami (IPD).

Plan wystąpienia w punktach:

  1. „Wspomnień czar”, czyli krótkie przypomnienie, że jeszcze niedawno, aby odnieść sukces wystarczyło… wprowadzić produkt i go zareklamować.
  2. Dzień dzisiejszy - „etap stabilizacji” – stosunkowo wiele nowych produktów, nadal relatywna łatwość ich wprowadzenia, bardzo różne logiki, mało odważniejszych innowacji, ale „higieniczne” czynniki OK.
  3. „Kryzys wiary” – już częściowo widoczny, coraz więcej firm widzi, że nie ma spektakularnych sukcesów, często na rynku wygrywają propozycje oparte na niższej cenie. Konsument już teraz „przestymulowany” ofertą rynku (i komunikacją).
  4. Koncept konsumenta przyszłości: bardziej wymagający, mniej otwarty, spontaniczny, raczej zrutynizowany, koniec „naturalnego zaciekawienia nowościami”, selektywnie zarządzający swoją uwagą, bardziej nastawiony na własne potrzeby i korzyści.
  5. Recepta nr 1 – szukanie napięć (tension), mocnych insightów konsumenckich, „kreowanie nowych potrzeb”. Podanie przykładów innowacji, które już to robią.
  6. Recepta nr 2 – szukanie silnych benefitów, efektu WOW, co da szansę wybicia z rutyny zakupowej. Podanie przykładów.
  7. Co to może oznaczać jeśli chodzi o badania w przyszłości? Duży wzrost znaczenia badań realizowanych w kontekście: mobilny qual/etnografia, ekonomia behawioralna, wywiady kognitywne, crowdsourcing, co-creation, testowanie konceptów i produktów w kontekście sytuacyjnym.

Opis kosztści, jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Pokażemy, które z istotnych elementów pracy nad innowacjami / nowymi produktami nabiorą znaczenia w przyszłości. Jakie są aktualnie trendy i jak zmieni się konsument – odbiorca innowacji. Wykład będzie bogato ilustrowany przykładami.
Adam
Szymczak

Client Service Director
Kantar TNS

Związany z badaniami od 1995. Od 1997 roku zajmuje się badaniami jakościowymi. Pełni funkcję Lidera w obszarze badań dedykowanych innowacji i rozwojowi nowych produktów w Kantar TNS.

Mateusz
Kosmala

Account Director
Kantar TNS

Doświadczony w badaniach rynku z użyciem szerokiego zestawu metod i technik – zarówno jakościowych, jak i ilościowych. Odpowiedzialny w Kantar TNS za obszar Innowacji. Realizuje projekty i bierze udział w projektowaniu badań – od momentu poszukiwania obszarów pod nowe produkty, przez testy pomysłów i optymalizację mixu, po szacowania wolumenów. Nie stroni jednak także przed badaniami, które weryfikują już podjęte działania bądź diagnozują istniejący stan rzeczy.

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie, proces decyzyjny, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny), retail (sprzedaż, dystrybucja), retail (sprzedaż, dystrybucja)

Charakter badania:

ilościowe

Metody badawcze:

CAPI, CATI, CAWI, desk research, ilościowe - ogólnie

Branże badawcze:

napoje – produkcja FMCG, pozostałe towary nietrwałego użytku – produkcja FMCG, produkcja przemysłowa (dla potrzeb przemysłu), usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE), żywność – produkcja FMCG