Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

bankowość, Nest Bank, Needscope, Bank, Storytelling, Metafory, Strategia, Brand, Launch, finanse

Czwartek, godz. 14.30, sesja III, Congres Hall

Jutro było wczoraj. Czego dowiedzieliśmy się o konsumencie usług bankowych przy tworzeniu marki Nest Bank.

Krótki opis idei wystąpienia:

Co niesie ze sobą przyszłość? Czy jedyną opcją jest progres? Czy jesteśmy skazani na ciągły pęd do przodu, ciągłą modyfikację i zmianę ze starego na nowe? a może istnieją inne opcje? a może przyszłość niekoniecznie musi oznaczać science fiction, a konsument jutra nie będzie cyborgiem, czy robotem? Naszym zdaniem, konsumentowi jutra może być bliżej do konsumenta z wczoraj niż nam się dzisiaj wydaje. Nest Bank to nowa marka, która powstała w 2016 z myślą o tym, aby zaadresować wartości, które w przyszłości mogą przybrać na znaczeniu (jednocześnie są nie do końca wykorzystane w kategorii finansowej). Jak do tego doszło i co skłoniło Zespół Nowego Banku do takiej decyzji? Okazało się, że blisko 10 lat po krachu finansowym, mamy do czynienia z dwoma obszarami potrzeb w kategorii finansowej:

  1. Obszar związany z wartościami indywidualistycznymi, rozwojem i odważnym patrzeniem w przyszłość – silnie eksploatowany przez kategorię finansową
  2. Obszar związany z wartościami wspólnotowymi – opartymi na więzi, partnerstwie i silnych bezpośrednich relacjach. Obszar mniej doceniany w kategorii, uważany za nienowoczesny i często niekojarzący się z technologią (bankowość internetowa, mobilna itp).
Zespół Nest Banku odważył się poszukać złota w nieoczywistym miejscu, omijanym do tej pory przez innych poszukiwaczy. Aby to przedsięwzięcie się udało zorganizowano wyprawę, ekspedycję, której celem było poznanie języka, zwyczajów i potrzeb mieszkańców tych niedocenianych terenów. Kim są, co jest dla nich ważne, czym się kierują i jak należy się z nimi komunikować i do nich mówić? Czy to to przedsięwzięcie się udało? Czy Zespół Nowego Banku znalazł swoje złoto na ziemi konsumentów jutra? o tym właśnie chętnie Wam opowiemy.

 

Plan wystąpienia w punktach:

  • Wprowadzenie: Strategia .Wizja procesu tworzenia marki – kontekst biznesowy. Maciej Pichlak (Nest Bank)
  • Egzekucja strategii. Badania jakościowe i ilościowe: o czym jest kategoria finansów: Napięcia i potrzeby emocjonalne. Robert Bajek (Kantar TNS)
  • Badania jakościowe: Storytelling i metafory. Anna Ryterska (Metafaktoria)
  • Dlaczego Nest Bank nazywa się Nest Bank – od badania do pozycjonowania
  • Brand hero: Dziadek Ignacy – niuanse analizy archetypów
  • Opowiedz mi swoją historię – insighty w strategii komunikacji.
  • Efekt strategii: Wyniki działań. świadomość marki, wyniki biznesowe – Maciej Pichlak (Nest Bank)
  • Podsumowanie

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

  • Proces badawczy przy tworzeniu nowej marki
  • Przełożenie wyników badań na egzekucję
  • Pokazanie efektów działań
  • Łączenie metodologii
  • Pomiar emocji

Opis projektu badawczego:

Analiza Desk research – Maciej Pichlak, Bartosz Dziendziel
NeedScope – Kantar TNS, Robert Bajek
Storytelling – Metafaktoria, Anna Ryterska

Pichlak MaciejMaciej
Pichlak

dyrektor marketingu
Nest Bank

Od trzynastu lat zajmuje się budowaniem strategii marketingowych. Pracował na kierowniczych stanowiskach w działach marketingu w firmach Danone, Unilever, Cadbury-Wedel, Carlsberg, Philip Morris w Polsce, we Włoszech oraz w Europie Centralnej i Wschodniej. W latach 2009–2012 był dyrektorem projektu UEFA Euro 2012 w Wedlu. w latach 2012–2015 w Carlsberg Polska kierował działaniami wpierającymi markę Somersby. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował też w Chartered Institute of Marketing in London (Postgraduate Diploma in Marketing).

Ryterska AnnaAnna
Ryterska

Managing Partner
Metafaktoria

Anna Ryterska – Skończyła socjologię i amerykanistykę, w badaniach rynkowych od 1994 roku, zarówno po stronie Klienta (Unilever), jak i dostawcy. Specjalizuje się w badaniach jakościowych: konsumenckich (FMCG, farmaceutyczne, finansowe), B2B, etnografii. Lubi Warszawę, życie codzienne (teraz i przed wiekami, czyli historię społeczną), niskie temperatury i „Przegląd Sportowy”.

Bajek RobertRobert
Bajek

Account Director
Kantar TNS

10 lat doświadczenia w badaniach rynkowych, od 2011 w Kantar TNS. Lider złożonych projektów badawczych, segmentacji potrzeb emocjonalnych. Prowadzi projekty dotyczące strategii marki i komunikacji, innowacji oraz badania potrzeb, zarówno w kategorii finansowej jak i FMCG. Wcześniej pracownik naukowy w Polsce i za granicą (IIASA – Austria, DPRI – Japonia, IGiPZ, Polska). Inżynier społeczny (Dr inż. Uniwersytet Kioto, Dept. of Urban Management) i socjolog kultury (mgr Uniwersytet Warszawski, Instytut Socjologii).

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)

Charakter badania:

ilościowe, jakościowe

Metody badawcze:

CAWI, etnografia, IDI

Branże badawcze:

usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE)