Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

prezentacja, wyniki badań, raport, zaangażowanie

Czwartek, godz. 15.30, sesja V, sale Congres Hall

Marketing badań. Czy badania są Woow!

Krótki opis idei wystąpienia:

Z definicji zarówno marketing i badania tworzą insightowe opowieść o marce lub konsumencie. Wydawać się więc może, że badania i marketing mają wiele wspólnego. Różnią się jednak znacznie w sposobie komunikacji: marketing poświęca mniejszą część wysiłków i środków na stworzenie pasjonującej opowieści o marce (stworzenie reklamy) skupiając się na skutecznej komunikację(emisje reklamy). Badania natomiast znaczną część czasu poświęcają na wybór metodologii, próbie badawczej, narzędziach kończąc swoją pracę na raporcie. Niestety rola komunikacji wyników badań jest często niedoceniana. Jesteśmy bardzo dobrymi specjalistami w przeprowadzaniu badań. Nie zawsze jednak potrafimy przedstawić owoce naszej pracy w sposób ciekawy, pasjonujący i twórczy. Często zapominamy, że po drugiej stronie jest partner, który -nie potrafi długo się skoncentrować -nie jest fanem liczb i wykresów przedstawianych na kilkudziesięciu slajdów -nie zawsze jest w pełni zaangażowany na spotkaniu, bowiem w międzyczasie ma kilka innych także pilnych projektów. Innymi słowy oczekuje od nas wniosków, rekomendacji, a nie suchych danych Jak zatem docierać do serc i umysłów odbiorców badań? Czy badania mogą być WOOW (Wciągającą Opowieścią o Wnioskach)? Wystąpienie ma na celu pokazanie inspirujących przykładów prezentacji wyników badań (gry, komiksy, portrety konsumentów itp.)

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  • Badania a marketing – znajdź różnice
  • Czy badania są Woow - wciągająca opowieść o wnioskach
  • Inspirujące przykłady prezentacji wyników z badań

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Wystąpienie ma na celu przekonać, że w naszej branży tak samo jak dobry warsztat badawczy liczą się także umiejętności i kreatywność w komunikowaniu wyników badań. Będzie to inspiracja dla agencji badawczych i badaczy po stronie klienta
Goraczka Anna Anna
Gorączka


kierownik działu badań i analiz
Żabka Polska

Od 2006 roku związana z badaniami dla branży FMCG. Członek PTBRiO. Przez wiele lat pracowała w firmach FMCG na różnych stanowiskach w obszarze Insight i strategii. Obecnie w Żabka Polska odpowiada za zespół badań i analiz. Po godzinach rozwija nowe metodologie badawcze. Interesuje się gamification, wisdom of crowds oraz ekonomią behawioralną.

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie, proces decyzyjny, retail (sprzedaż, dystrybucja), retail (sprzedaż, dystrybucja), U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje, lifestyle)

Charakter badania:

ilościowe

Metody badawcze:

żywność – produkcja FMCG

Branże badawcze:

produkcja towarów trwałego użytku (domowych), usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE)