Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

internet, portale, media, CAWI, badania satysfakcji, badanie marki, badania jakościowe, badania ilościowe

Czwartek, godz. 15.30, sesja I, sale D+E+F

Między klikalnością a emocjami i wartościami – czyli jak badania pomagają zrobić portal dla ludzi, a nie dla botów

Krótki opis idei wystąpienia:

Chcemy pokazać, że aby budować dobry produkt internetowy nie wystarczy kierować ruchem i analizować dane jego dotyczące. Rynek Internetu to nie tylko kliki, ale emocje, silne marki i wartości, za którymi stoją konkretne potrzeby. Chcemy zaspakajać te potrzeby i kreować silną markę, a nie jedynie podążać za klikami użytkowników. Badania i analizy wspierają ten proces, od zidentyfikowania potrzeb, segmentów rynku, pozycji marek, przez weryfikowanie założeń marketingowych, pomoc w rozwoju produktu, po monitorowanie skuteczności działań. Badania konsumenckie i analizy ruchu wzajemnie się uzupełniają, choć czasami wyniki wyglądają na sprzeczne, bo pokazują „dwie strony medalu”. Pokażemy to i wytłumaczymy jak sobie z tym radzimy przy użyciu różnych metod badawczych.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. Do czego może prowadzić budowanie strategii rozwoju produktu w oparciu tylko i wyłącznie o analizy zachowań? Badanie konsumenckie i ich rola w budowaniu nowej strategii portfolio produktów i marek.
  2. Jak interpretować różnice i sprzeczności w wynikach analizy ruchu i badań konsumenckich? Dwa uzupełniające się podejścia badawcze – ich wady i zalety.
  3. Jak radzą sobie tradycyjne metody badawcze w badaniu produktów online-owych, gdzie użytkowanie jest często nieuświadomione i mało-intencyjne? Pułapki i trudności w realizowaniu badań wśród konsumentów marek digitalowych.
  4. Jak łączymy różne metody (analizy zachowań, badania jakościowe, ilościowe, badania biometryczne, psychometryczne, analizy zawartości) dla rozwiązywania kluczowych pytań biznesowych? Przykłady pytań biznesowych i ich rozwiązywania przy użyciu i połączeniu różnych metod.

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Prezentacja może być źródłem:
  1. Inspiracji - na jakim etapie warto wykorzystywać badania konsumenckie w budowie strategii i rozwiązywaniu bieżących pytań dotyczących marek digitalowych.
  2. Wskazówek - jak interpretować i tłumaczyć „pozorne” i faktyczne sprzeczności między wynikami różnych badań (głównie analiz ruchu i badań konsumenckich, ale też między różnymi rodzajami badań).
  3. Propozycji rozwiązań - jak konstruować narzędzia w badaniach deklaratywnych, aby unikać pułapek i i trudności wynikających z kompulsywności korzystania z Internetu.
  4. Inspiracji - jak łączyć różne metody, w jakich celach i jak je wykorzystywać, aby przynosić kompleksową odpowiedź na wielowymiarowe pytania.
Monika
Lew-Dąbrowska


Head of Research
Onet RAS Polska

Badaniami rynkowymi zajmuje się od 20 lat, przez większość czasu pracując dla telewizji cyfrowych oraz kanałów tematycznych, od dwóch lat pracuję dla grupy Onet RASP, dla jej wszystkich produktów i marek digitalowych. Moje badawcze cv w skrócie:
  • 1995-1997: Research Director Nethold Central Europe (Multichoice i FilmNet)
  • 1997-1999: Research Director Wizja TV
  • 1999-2005: Research Director / Director of Research and Marketing Planning UPC Polska
  • 2006-2015: Media, research, marketing i programing konsultant (główni klienci: UPC CE, HBO CE, PIKE, kanały tematyczne)
  • 2015-2016: Konsultant dla Onet RASP
  • 2016- teraz: Head of Research Onet RASP

Niemczyk Marcin Marcin
Niemczyk


kierownik zespołu analiz marketingowych
Onet RAS Polska

Z branżą medialną związany od wielu lat. w Dziale Badań i Analiz Grupy Onet.pl SA od sierpnia 2005 roku, wcześniej przez 8 lat specjalista ds. reklamy i analiz marketingowych w Radiu Kraków SA.

Absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz University of Teesside w Middlesbrough w Wielkiej Brytanii. w Grupie Onet - RAS zajmuje się analizami rynku medialnego w Polsce i na świecie. Współtworzy także standard badania Internetu w Polsce pracując w Stałym Zespole Metodologicznym PBI.

Prywatnie pasjonat gór oraz miłośnik czeskiego kina.

 

Obszary badawcze:

ewaluacja, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), media, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny), U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje, lifestyle)

Charakter badania:

ilościowe, jakościowe

Metody badawcze:

Bulletin Board Discussion, CAWI, eye tracking, FGI, IDI, web analytics - oglądalność witryn internetowych, ruch internetowy, traffic

Branże badawcze:

firmy internetowe, portale, e-commerce