Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/21072/kongresbadaczy/2017/modules/mod_bootstrapnav/helper.php on line 75

 

content video, reportaż, dokument, nowe technologie, 360, consumer immersion

Czwartek, godz. 16.00, sesja III, Congres Hall

Z kamerą wśród respondentów. Filmowy reportaż badawczy.

Krótki opis idei wystąpienia:

Branża badawcza ewoluuje wraz z ogólnymi trendami – już dawno temu porzuciliśmy „wordy”, wyestetyzowaliśmy powerpointy, infografiki już też nam nieobce. Tendencja od lat jest ta sama – dostarczać wyniki badań w sposób jak najbardziej czytelny, klarowny i łatwo przyswajalny dla zabieganych klientów. i wciąż sprawozdawać „prawdę” o konsumencie”.

A może posunąć się jeszcze dalej? Co by się stało i czy w ogóle dałoby się – sensownie, bez utraty na merytorycznej jakości, zachowując zdrowy rozsądek i kalkulację ekonomiczną zrobić – zamiast kilkudziesięcioslajdowego raportu – po prostu film? Czy byłoby to to samo? Jak to zrobić?

W naszym referacie chcemy przedstawić case badawczy, w którym obok badania, zamiast klasycznego ppt, nakręciliśmy film.

Chcemy opowiedzieć trochę o tym:

  • Po co to zrobiliśmy, jakie były nasze założenia i jakie reakcje klientów
  • Jakie były założenia i kuluary produkcyjne
  • W jaki sposób pracowaliśmy z respondentem, co nas zaskoczyło w trakcie shoot’ów
  • Jak post factum widzimy wartość takiego narzędzia.
Nasze wystąpienie będzie dwugłosem badacza i reżysera. Każde z nas opowie o swojej własnej perspektywie, doświadczeniach przy realizacji, refleksjach wypływających z własnego doświadczenia w swojej branży.

Czy udało nam się zrobić raport video z badania czy nakręcić film? i w jaki inny sposób można jeszcze wykorzystać kamerę i nowe technologie w projektach badawczych?

Na te pytania spróbujemy sami odpowiedzieć, ale też otworzyć dyskusję wśród odbiorców..

Plan wystąpienia w punktach:

  • Rozwój contentu video w różnych dziedzinach, w tym w marketingu; nowa rola i funkcje
  • Dokument a reportaż filmowy – rozróżnienie, relacja w stosunku do raportów badawczych
  • Tworzenie niefabularnej kreacji na ekranie
  • Rola materiału filmowego w procesie badawczym
  • Inne, eksperymentalne sposoby wykorzystania kamery, technologii video, konwencji filmowej – na przykładzie własnych badań wraz z referencjami do projektów artystycznych, społecznych
  • Nowe możliwości technologiczne w służbie badań – prezentacja przykładu zastosowania video 360

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

  • Zrozumienie sposobów realizacji oraz roli contentu video w procesach badawczych
  • Zrozumienie różnicy między reportażem a filmem dokumentalnym; który z tych formatów jest bliższy raportowi badawczemu, który z nich może go wesprzeć, czy zastąpić
  • Prezentacja podstawowych narzędzi i założeń realizacyjnych kluczowych dla produkcji
  • Zarys nowych technologii filmowych możliwych do wykorzystania w badaniach
  • Zapoznanie się z case’ami badawczymi, w których (z sukcesem) wykorzystano film / kamerę
  • Poszerzenie horyzontów – poznanie podstawowych referencji kulturowych w takich dziedzinach jak: film dokumentalny, reportaż, sztuka video

 

 

 

 

 

Mazerant Anna Anna
Mazerant


Research Innovation Director
4P research mix

Psycholog. z badaniami marketingowymi związana od 1999 roku. Specjalizuje się w projektach eksploracyjnych, związanych z budowaniem strategii; prowadzi projekty w metodyce Design Thinking. Zajmuje się również rozwijaniem i wdrażaniem nowych i unikalnych metodologii i technik badawczych. Ma doświadczenie w sektorach: FMCG, finanse, media, farmacja, telekomunikacja. Prowadzi również warsztaty i szkolenia z badań rynku oraz zajęcia akademickie.

Laksa KobasKobas
Laksa


reżyser

Fotograf, scenarzysta, reżyser form filmowych, dokumentalnych, teledysków i filmów promocyjnych. Dyrektor artystyczny festiwalu Męskie Granie 2014, współtwórca wystawy "Hotel Polonia" za który pawilon polski w 2008 otrzymał prestiżową nagrodę "Złotego Lwa" w Wenecji. W swoich projektach poszukuje relacji pomiędzy przestrzenią fizyczną i strukturą wewnętrzną człowieka. Autor warsztatów wykorzystujących twórczy potencjał uczestników do zmiany sposobu działania w sytuacjach zawodowych..

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie

Charakter badania:

ilościowe, jakościowe

Metody badawcze:

CAPI, desk research, etnografia, FGI

Branże badawcze:

inne typy podmiotów