Wyniki badań
Lepiej wykształceni i ... uczciwsi (CBOS)
Polacy powszechnie uważają, że warto się kształcić (91%). Od 1993 roku znacznie wzrósł (o 15 punktów) odsetek badanych doceniających wykształcenie, zmalał zaś (o 13 punktów - do 7%) negujących jego wartość. Ostatnie szesnaście lat to okres znacznego wzrostu aspiracji edukacyjnych. Wyższego wykształcenia pragnęłoby obecnie dla córki 86% badanych (od 1993 roku wzrost o 22 punkty), a dla syna - 84% (wzrost o 19 punktów).
Skutki kryzysu – opinie Polaków, Czechów, Węgrów i Słowaków
CBOS wraz z partnerami z Węgier (TÁRKI), Czech (CVVM) i Słowacji (FOCUS) uczestniczy w programie badania opinii publicznej w krajach Europy Środkowej – CEORG.
W realizowanych wspólnie sondażach poruszamy problemy naszego regionu. W badaniu
przeprowadzonym w marcu tematem były skutki światowego kryzysu finansowego
i spowolnienia gospodarczego.
Więcej optymizmu na przyszłość (Ipsos)
Nastroje konsumentów w kwietniu w porównaniu z ubiegłym miesiącem wyraźnie się poprawiły. Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK wzrósł o 6 pkt. do 74 pkt. Poprawiły się zarówno oceny klimatu gospodarczego, jak i skłonności do zakupów.
Najcenniejsze marki globalne teraz warte 2 tryliony dolarów (Millward Brown SMG/KRC)
Google jest najcenniejszą marką na świecie wartą ponad 100 miliardów dolarów, już po raz trzeci jest marką numer jeden.
Monitor bankowy (Pentor)
W kwietniowym pomiarze koniunktury bankowej odnotowano wzrost wartości indeksu Pengab o 4,7 pkt, z poziomu 11,4 do 16,1. Jest to skutek wzrostu głównie wskaźnika wyprzedzającego. Wprawdzie poprawie uległy obie części składowe, ale strefa ocen bieżących zwiększyła się o 0,4 pp, podczas gdy prognostyczna o 8,9 pp. Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury wyszedł ze strefy wartości ujemnych. W stosunku do poziomu sprzed miesiąca wzrósł o 16,4 pkt. osiągając wartość 15,8 pkt.
Polacy coraz chętniej kupują kolejne auto (TNS OBOP)
W 2008 r. co dziesiąty Polak (10%) kupił samochód osobowy. Niemal połowa respondentów (48%) kupując auto zastępowała nim pojazd dotychczas używany, a ponad jedna trzecia badanych (35%) kupiła kolejny samochód dla swojego gospodarstwa domowego.