Wyniki Badań

Wyniki badań

Dobroczynność w Polsce (CBOS)
Z naszych dotychczasowych badań wynika, że choć zdecydowana większość Polaków nastawiona jest prospołecznie i opowiada się raczej za solidarnością międzyludzką niż walką o własne interesy, wierząc przy tym, że wspólne działanie na rzecz swojego środowiska może być skuteczne i przynieść lokalnej społeczności wymierne korzyści, tylko jedna piąta (20%) angażowała się w ubiegłym roku w dobrowolną i nieodpłatną pracę dla dobra swojego środowiska, kościoła, osiedla, wsi, miasta lub osób potrzebujących, a jedynie co szesnasty (6%) pracował jako wolontariusz.

Więcej »

Zainteresowanie sportami zimowymi w Polsce (CBOS)
W ostatnich kilkunastu latach wzrósł odsetek Polaków uprawiających sport. O ile w roku 1997 nieco ponad jedna czwarta badanych (26%) deklarowała, że uprawia mniej lub bardziej regularnie jakąś formę aktywności fizycznej, o tyle w 2009 – deklaracje takie składała już niemal połowa (46%)

Więcej »

W czwartym kwartale 2009 r. rynek nie zdołał nadrobić słabszych wyników trzech pierwszych kwartałów (GfK Polonia)
Wyniki czwartego kwartału 2009 roku zgodnie z sezonowością panującą na rynku dóbr domowych trwałego użytku były najlepsze ze wszystkich kwartałów tego roku. Nie na tyle jednak, by zrównoważyć słabsze wyniki trzech pierwszych kwartałów i cały rok zamknął się wynikiem słabszym o 11,5 proc. w porównaniu do roku 2008.

Więcej »

Dzieci i pieniądze: kieszonkowe nie poddaje się kryzysowi (Ipsos)
Według ostatniego badania Ipsos dwie trzecie rodziców dzieci w wieku od 4 do 18 lat daje im, przynajmniej od czasu do czasu pieniądze do samodzielnego dysponowania, średnio jest to 56 złotych miesięcznie. Pomimo światowego kryzysu nasi najmłodsi otrzymują w tym roku kwotę zbliżoną do otrzymywanej w okresie prosperity gospodarki z pierwszej połowy 2008 roku. Dzieci najczęściej wydają swoje pieniądze na słodycze, napoje, czasopisma oraz karty do telefonów.

Więcej »

Barometr Nastrojów Ekonomicznych (Pentor Research International)
Lutowy pomiar nastrojów konsumenckich przynosi dobre dane, wskazujące na istotny wzrost zaufania konsumentów. Poprawie uległy wszystkie niemal wskaźniki cząstkowe. Nastąpiła znaczna poprawa postrzegania stanu i perspektyw polskiej gospodarki, mniej pesymistycznie patrzymy na kondycję finansową własnych gospodarstw domowych. Oceny bieżącej sytuacji wprawdzie nadal pozostają w strefie wartości ujemnych, ale poprawiły się o ponad 6 punktów procentowych.

Więcej »

Zachowania zakupowe Polaków 2010 (Pentor Research International)
Coraz bardziej maleje liczba kobiet odpowiedzialnych jednoosobowo za zaopatrywanie domu w niezbędne produkty i artykuły codziennego użytku. Wzrasta za to wyraźnie liczba gospodarstw, w których obowiązki te dzielone są po równo pomiędzy kobietę i mężczyznę lub też podejmowane zamiennie, okresowo przez każdego z partnerów. Efekt ten dostrzegamy najintensywniej w gospodarstwach domowych tworzonych przez relatywnie młodych partnerów, zwykle dość dobrze wykształconych, mieszkających w dużych miastach.

Więcej »

Kupujemy samochód (TNS OBOP)
Co jedenasty dorosły Polak (9%) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Zdecydowana większość badanych myśli o pojeździe używanym – chęć zakupu auta z drugiej ręki deklaruje aż 83% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92; tel./fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl