Wyniki Badań

Wyniki badań

Monitor rynku wędliniarskiego 2008 (ARC Rynek i Opinia)
61% Polaków spośród wszystkich rodzajów wędlin wybiera szynkę. Statystyczne gospodarstwo domowe kupuje przeważnie 25-50 dag wędlin w ciągu tygodnia, głównie w wyspecjalizowanym sklepie mięsnym. Wizerunkowym liderem jest Sokołów, jednak generalnie siła marek producentów wędlin jest niska. Wędliny wkładamy więc do koszyka, często nie kojarząc z konkretną marką. O tym, jak zakupy wędlin dzielą część polskich konsumentów na grupy Premium, Economy i Eko w raporcie Monitor Rynku Wędliniarskiego ARC Rynek i Opinia.

Więcej »

Trudna lojalność polskiego konsumenta (ARC Rynek i Opinia)
Bierze w nich udział ¼ Polaków, wymagają systematyczności, a do udziału w nich 52% uczestników motywują przede wszystkim korzyści materialne – programy lojalnościowe – budują przede wszystkim lojalność „kupioną”, nie „emocjonalną”. Przyszłość należy do multipartnerskich, zindywidualizowanych i opartych na emocjach programów lojalnościowych – pokazuje raport ARC Rynek i Opinia „BTL Monitor 2008”.

Więcej »

Polacy cieszą się z nadchodzących Świąt (Millward Brown SMG/KRC)
Święta, to czas radości, nie sposób się z taką tezą nie zgodzić. Z badań zrealizowanych ostatnio przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że 36% Polaków bardzo cieszy się z nadchodzących Świąt, jednak 47% cieszy się z nadchodzących Świąt jedynie umiarkowanie.

Więcej »

Świąteczne miliardy (TNS OBOP)
Jak wynika z raportu „Świąteczne prezenty i wydatki” przygotowanego przez TNS OBOP, statystyczny Polak przeznaczył w tym roku na zakup prezentów świątecznych średnio 258 zł, a na pozostałe wydatki świąteczne – 417 złotych. Oznacza to, że na tegoroczne święta wydaliśmy łącznie 20,4 miliardy złotych.

Więcej »

Polak w Nowym Roku (TNS OBOP)
Z najnowszych badań TNS OBOP wynika, że w 2009 r. Polacy nie spodziewają się pozytywnych zmian w kraju, są natomiast bardzo optymistyczni w przewidywaniach dotyczących nich samych. Sześciu na dziesięciu badanych (61%) spodziewa się w tym roku więcej szczęścia osobistego, tyle samo - lepszych stosunków z otoczeniem, a połowa pracujących oczekuje lepszych warunków i stosunków w pracy. Jedynie w kwestii dochodów optymistów jest niewielu - tylko 27% Polaków spodziewa się, że 2009 r. przyniesie im więcej pieniędzy.

Więcej »

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (Ipsos)
Listopad był kolejnym, czwartym już z rzędu, miesiącem spadku nastroju konsumentów. Indeks optymizmu (WOK) obniżył się o 5,76 pkt. do poziomu 91.87 pkt., najniższego od czerwca 2006 roku. Zarysowujący się trend, którego początku można upatrywać w maju 2008 roku, wyraźnie wyprzedził negatywne informacje ze światowych rynków finansowych, które napłynęły do nas we wrześniu.

Więcej »

Barometr Nastrojów Ekonomicznych (Pentor)
Ostatni miesiąc 2008 roku przyniósł kolejne pogorszenie nastrojów konsumenckich Polaków. W grudniu wskaźnik PENKON znacząco obniżył swoją wartość, kończąc okres wzrostu trwający do września tego roku. Główną przyczyną wyhamowania i spadku jest zmiana oceny sytuacji ekonomicznej kraju (PESK) jak również pogarszający się od dwóch miesięcy wskaźnik optymizmu gospodarstw domowych (OGD). W wyniku tego wartość wskaźnika Penkon spadła o 5,6pkt i osiągnęła najniższą wartość w tym roku.

Więcej »

Jak Polacy świętują? (Pentor)
49% Polaków bardzo cieszą nadchodzące Święta. Na przestrzeni kilku lat widać, że odsetek Polaków deklarujących zadowolenie z nadchodzących Świąt nie zmienił się znacząco. W tym roku prawie połowa Polaków twierdzi, że nadchodzące Święta bardzo ich cieszą. 37% badanych deklaruje umiarkowany entuzjazm, natomiast 11% społeczeństwa twierdzi, że Święta wcale ich nie cieszą.

Więcej »

Wypoczynek poza miejscem zamieszkania (CBOS)
W 2008 roku, podobnie jak w ubiegłym, Polacy mieli nieco większe niż w latach 2003–2006 szanse na wypoczynek. W celach rekreacyjnych wyjechało poza miejsce zamieszkania dwie piąte dorosłych (40%), w tym 19% było zarówno na dłuższym wyjeździe – co najmniej tygodniowym, jak i na krótszym niż 7-dniowy, 11% wypoczywało wyłącznie w czasie dłuższego pobytu poza domem, a 10% było tylko na krótkiej eskapadzie.

Więcej »

Czy Polacy są nowocześni? (CBOS)
Spośród wybranych dziesięciu zjawisk, najbardziej popularne w Polsce jest korzystanie z telefonu komórkowego – deklaruje je większość badanych (76%). Dość powszechne są również: posiadanie konta bankowego (66%) oraz wyjazdy zagraniczne (według uzyskanych deklaracji w ciągu ostatnich dziesięciu lat przynajmniej raz poza granicami kraju było 64% badanych). Wyraźnie mniej popularne jest korzystanie z internetu – dotyczy niespełna połowy dorosłych mieszkańców naszego kraju (45%).

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl