Untitled Document

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO w dniu 2 listopada 2009 roku

Janusz Sielicki, Sekretarz PTBRiO

  1. Zarząd podsumował X Kongres Badaczy. Mimo kryzysu w Kongresie wzięło udział ponad 500 osób, z czego co piąty po raz pierwszy. Bardzo nas cieszy, że Kongres ciągle przyciąga nowe osoby. Przedyskutowaliśmy także uwagi uczestników Kongresu, które zostaną przekazane Komitetowi Organizacyjnemu i Radzie Programowej XI Kongresu.
  2. Zarząd podsumował także prace nad XIV Katalogiem PTBRiO. Katalog został wydrukowany przed Kongresem i dołączony do materiałów kongresowych.
  3. Zarząd przedyskutował propozycje nowych przedsięwzięć PTBRiO. Rozmawiano o zmianie wizerunku PTBRiO i potrzebie dialogu z innymi branżami. Pojawiły się pomysły stworzenia inspirującego wydarzenia, podobnego do współorganizowanej niegdyś przy współpracy SAR Zimowej Ekspedycji Badawczej. Rozmawiano o różnych formułach spotkania. Uzgodniono powołanie grupy roboczej, która zajmie się opracowaniem koncepcji dla nowych przedsięwzięć wraz z analizą ryzyka biznesowego przedsięwzięcia. Podjęli się tego zadania Michał Kociankowski i Tomasz Sławiński.
  4. Zarząd PTBRiO omówił propozycje współpracy z OFBOR. Po walnym zebraniu członków PTBRiO i rozmowie z członkiem Zarządu OFBOR Markiem Biskupem, pojawiło się kilka propozycji wspólnych przedsięwzięć. Do rozstrzygnięcia, które z tych przedsięwzięć mają charakter priorytetowy i jak dysponować wspólnym budżetem, zostanie powołany specjalny zespół.
  5. Zarząd omówił wstępnie propozycję zasad współpracy z ESOMAR w zakresie informowania o organizowanych przez nich przedsięwzięciach.
  6. Zarząd zgodził się na patronat medialny dla konferencji organizowanych przez Koło Naukowe Obserwacji Polskich Mediów. Zgodnie z prośbą informacje zostaną umieszczone w Newsletterze PTBRiO.
  7. Zarząd nie przychylił się do propozycji współpracy przy konkursie Diamentiusz.
  8. Zarząd przeanalizował list Michała Wójcika w sprawie tak zwanych „badań” prowadzonych przez spółkę Grupa Media Partner, prowadzącą program konsumencki Laur Konsumenta. Firma ta nie zamieszcza żadnych informacji o metodologii prowadzonych badań. Uważamy, że używający w materiałach informacyjnych słowa „badania” powinni zachować pewne standardy. Zarząd zdecydował wysłać w tej sprawie pismo do Grupy Media Partner, wyrażające zaniepokojenie zaistniałą sytuacją.
  9. Nadesłano ponad 120 zamówień na imienne kalendarze PTBRiO, które na początku grudnia powinny dotrzeć do członków Towarzystwa.
  10. Zarząd rozpatrzył dwie deklaracje członkowskie, wszystkie przegłosowano pozytywnie. Serdecznie witamy w szeregach Towarzystwa Julitę Łużyńską i Annę Monikę Kuberacką.
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl