Wyniki Badań

Wyniki badań

Światowa opinia publiczna o demokracji (CBOS)
Światowa opinia publiczna ma dość jednoznaczny stosunek do demokracji. We wszystkich państwach objętych badaniem przeważa aprobata demokratycznych form rządzenia. Dwie trzecie ogółu badanych (67%) deklaruje, że zamieszkiwanie w państwie rządzonym demokratycznie jest dla nich bardzo ważne, blisko jedna czwarta (23%) uznaje to za umiarkowanie istotne, natomiast co dwunasty (8%) – za mało ważne lub w ogóle nieważne. Na tle mieszkańców Europy Zachodniej Polacy formułują swoje opinie w sposób bardziej powściągliwy, nie zmienia to jednak faktu, że zdecydowana większość (88%) ceni demokrację. Relatywnie najbardziej krytyczni wobec demokracji są Rosjanie – ponad jedna czwarta (26%) nie postrzega jej jako wartości.

Więcej »

Wzory i autorytety Polaków (CBOS)
Blisko trzy czwarte badanych (74%) zgadza się ze stwierdzeniem, że posiadanie w życiu osób – wzorców do naśladowania jest dla ludzi ważne. Jedynie co piąty respondent (21%) ma odmienne zdanie w tej kwestii.

Więcej »

Prywatyzacja - oceny, skojarzenia, oczekiwania i obawy (CBOS)
W ciągu dwudziestu lat przekształceń własnościowych w Polsce oceny korzyści wynikających z tego procesu dla polskiej gospodarki były zróżnicowane − w zależności od sytuacji społecznej, politycznej i ekonomicznej kraju. Obecnie przeważają opinie ambiwalentne. Dwie piąte Polaków (41%) uważa, że prywatyzacja jest dla polskiej gospodarki w takim samym stopniu korzystna, co niekorzystna, niespełna jedna trzecia badanych (30%) dostrzega w tym względzie przede wszystkim korzyści, natomiast co piąty (20%) zwraca uwagę głównie na negatywne skutki tego procesu.

Więcej »

Zmierzch konkursów promocyjnych? (ARC Rynek i Opinia)
Jedynie ¼ Polaków deklaruje uczestnictwo w tej formie promocji. Konsumentów zniechęca przede wszystkim nieatrakcyjność nagród oraz brak wiary w możliwość wygranej. Uczestnicy konkursów, czy loterii promocyjnych najczęściej biorą w nich udział „przy okazji” kupowania ulubionych produktów – pokazują wyniki BTL Monitor 2009/2010, kompendium wiedzy o rynku BTL w Polsce.

Więcej »

Wyniki badania Barometr Nastrojów Konsumenckich (GfK Polonia)
Październik był kolejnym miesiącem, w którym Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK liczony dla Polski zanotował spadek. Z wrześniowego poziomu wynoszącego -22,3, barometr stracił kolejny punkt. Obecnie wartość wskaźnika wynosi -23,3. W kolejnych miesiącach dwa istotne czynniki sezonowe mające wpływ na stan budżetów gospodarstw domowych, czyli wzrost kosztów utrzymania związany z zimą i świąteczne zakupy, mogą spowodować dalsze pogłębianie się spadków wskaźnika.

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl