Untitled Document

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO w dniu 1 marca 2010 roku

Janusz Sielicki, Sekretarz PTBRiO

  1. Zarząd omówił efekty Konferencji "Konsument 2010, Konsument Nowych Czasów?"
    Po konferencji do wszystkich uczestników została wysłana ankieta oceniająca to wydarzenie. Konferencja zostało oceniona jako udana, w ankietach dobrze oceniono merytoryczną stronę prezentacji i wystąpień. Na temat konferencji zostanie napisany artykuł przez Michała Kociankowskiego do Newslettera PTBRiO.
  2. Zarząd omówił stan przygotowań do Letniego Seminarium Badawczego.
    Konferencja odbędzie się w Nowym Zyzdroju w dniach 26-28 maja 2010. Tematy zostały już zebrane i omówione, a program seminarium został zamknięty. Program seminarium zostanie umieszczony w Newsletterze PTBRiO.
  3. Zarząd omówił przygotowania do Walnego Zebranie Członków PTBRiO.
    Postanowiono zwołać Walne Zebranie wszystkich członków Towarzystwa. Wyznaczono termin na 13 maja na godzinę 18:00, miejscem zebrania będzie sala Berlin w Centrum Zielna. Członkowie zostaną poinformowani o zebraniu drogą mailową.
  4. Zarząd omówił stan projektu "Badanie Badaczy".
    Badanie jest na etapie ankiety pilotażowej, kompletowane są także bazy danych pracowników firm badawczych. Wkrótce badanie zostanie rozpoczęte. Część jego wyników będzie ogłoszona na Walnym Zebraniu PTBRiO, które zaplanowane jest na 13 maja 2010 r.
  5. Zarząd omówił zaawansowanie prac nad konkursem studenckim "zbadaj.to".
    Projekt Y zyskuje ostateczny kształt. Pod koniec kwietnia zostanie uruchomiona strona o domenie zbadaj.to, informująca o konkursie. Wcześniej zostały przeprowadzone konsultacje z grupą studentów i grupą pracowników naukowych uczelni, aby jak najlepiej przygotować konkurs. Zebrane informacje okazały się bardzo przydatne. Powstanie również artykuł do Newslettera o wnioskach, jakie nasunęły się po przeprowadzeniu wspominanych grup fokusowych.
  6. Przygotowania do XI Kongresu Badaczy.
    W skład Komitetu Organizacyjnego kongresu weszli Arkadiusz Wódkowski, Janusz Komór, Piotr Kwiatkowski, Marcin Kujawski. Wyznaczone zostało spotkanie Komitetu Organizacyjnego, na którym to zostaną doprecyzowane tematy sesji kongresowych. Padły propozycje osób do Rady Programowej Kongresu. Do Rady zaproszono przedstawiciela ESOMAR w Polsce, Dominikę Maison.
  7. Zarząd omówił sytuację z płatnościami składek członkowskich.
    Zadecydowano o wysłaniu kolejnego powiadomienia do członków, którzy nie opłacili składek członkowskich za lata ubiegłe. Osoby zalegające ze składkami zostaną dodatkowo poinformowane o ewentualności wykreślenia z listy członków na podstawie Statutu Towarzystwa. 10 maja na posiedzeniu zarządu zapadną decyzje o skreśleniu z listy członków listy osób, które nie mają opłaconej składki członkowskiej za rok 2008 lub lata wcześniejsze.
  8. Zarząd omówił zasady informowania w Newsletterze o wydarzeniach branżowych.
    Postanowiono, że wszystkie prośby o umieszczenie informacji w Newsletterze będą wysyłane do redaktora Newslettera i jego opiekuna merytorycznego z ramienia Zarządu i te dwie osoby będą decydowały o umieszczeniu lub nie informacji w Newsletterze.
  9. Zarząd przedyskutował nowe inicjatywy integracji środowisk związanych z badaniami.
    We wrocławskim środowisku badaczy powstała inicjatywa lokalnej integracji grupy osób zajmujących się zawodowo badaniami. Zarząd w pełni popiera takie inicjatywy. W późniejszym etapie możliwe jest utworzenie regionalnego oddziału Towarzystwa we Wrocławiu. PTBRiO nie zajmuję się na dzień dzisiejszy integracją środowiska koordynatorów badań. Jeśli jednak pojawi się taka inicjatywa, wówczas PTBRiO będzie jej kibicować.
  10. Zarząd rozpatrywał kwestię definicji "badań marketingowych" a "bazy marketingowej".
    W związku pojawiającymi się wątpliwościami, Zarząd postanowił wykonanać ekspertyzę na ten temat. Ekspertyza zostanie zlecona autorytetowi naukowemu zajmującemu się tą tematyką.
  11. Dodatek do Media&Marketing Polska na temat badań.
    Magazyn Media&Marketing Polska zwrócił się do Towarzystwa z prośbą o pomoc w odpowiedzi na kilka pytań dotyczących badań. Pytania zostały rozesłane wśród badaczy.
  12. Sprawy członkowskie
    Państwo Aleksandra i Daniel Leis na własną prośbę, wyrażoną drogą mailową w dniu 20 marca 2010 r. zostali skreśleni z listy członków Towarzystwa. Dziękujemy za lata współpracy. Do grona członków PTBRiO zostali przyjęci Jakub Rzeźnik (PTK Centertel), Artur Kotliński (General Projekt Sp. z o.o.), Przemysław Demianowski (CR Media Consulting S.A.), Jarosław Sawicki (ESKA Sp. z o.o.). Serdecznie witamy w gronie członków Towarzystwa!

 

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92; tel./fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl