Wyniki Badań

Wyniki badań

Gotowość Polaków do współpracy (CBOS)
W sens współpracy z innymi ludźmi niezmiennie wierzy zdecydowana większość badanych (79%, spadek o 2 punkty od 2008 roku) - sądzą oni, że działając wspólnie można osiągnąć więcej niż w pojedynkę. Tylko co ósmy dorosły Polak (12%, wzrost o 2 punkty) uważa, że współpraca z innymi ludźmi to na ogół marnowanie czasu.

Więcej »

Powody do dumy i wstydu (CBOS)
Dla większości ankietowanych (60%) przynależność narodowa jest powodem do dumy. Blisko co czwarty badany (24%) twierdzi, że dumę z bycia Polakiem odczuwa bardzo często, natomiast więcej niż co trzeci (36%) - dość często. Prawie jedna trzecia respondentów (31%) przyznaje, że dumę z utożsamiania się ze swoją narodowością odczuwa raczej rzadko (23%) lub też praktycznie nigdy (8%).

Więcej »

Nastroje konsumenckie (Ipsos)
Po ostatnich wzrostach optymizmu nastroje konsumenckie w marcu nieco się pogorszyły. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK wynosi 90,8 pkt., co oznacza spadek o 2 pkt. w porównaniu do lutego. Jest to jednak wynik aż o 24 pkt. wyższy od wyniku z marca ubiegłego roku (67,2 pkt.), który był najniższym wynikiem dla tego wskaźnika od maja 1992 roku.

Więcej »

Oczekiwania inflacyjne (Ipsos)
Wykres wskaźnika oczekiwań spadku inflacji opisuje stosunek respondentów do wzrostu cen. Jeśli wskaźnik ten przyjmuje wartości powyżej 100 punktów, oznacza to, że większość osób spodziewa się zahamowania inflacji.

Więcej »

Stosunek Polaków do reklamy (Pentor Research International)
Reklama to dobry sposób, dzięki któremu ludzie dowiadują się o produktach - tak uważa obecnie 71% mieszkańców Polski. Na poziomie ogólnym reklama jest przydatna, dostrzegany jest jej edukacyjny charakter. Czy równie powszechnie zgadzamy się, że reklama jest nam osobiście potrzebna, że czerpiemy z niej korzyści, że się czegoś uczymy?

Więcej »

Polacy o handlu ludźmi (TNS OBOP)
Większość Polaków (65%) uważa, że w naszym kraju mają miejsce przypadki handlu ludźmi, a zdaniem 36% badanych skala tego zjawiska jest w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat coraz większa. Według 44% respondentów ofiarami handlu ludźmi są równie często obywatele innych krajów w Polsce, jak i Polacy (w Polsce i w innych krajach).

Więcej »

Polak u mechanika (TNS OBOP)
Prawie połowa Polaków (46%) odwiedziła w ciągu ubiegłego roku autoryzowany serwis naprawczy lub warsztat niezależny. Ponad połowa badanych, którzy odwiedzili warsztat, wybrała niezależnego mechanika.

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92; tel./fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl