Newsletter PTBRiO nr 80

Badacze do znaczeń!

Czasami bywa tak, że nagle - ni stąd, ni zowąd - w różnych dysputach filozoficznych zaczynają pojawiać się nazwiska mało znane. Na przykład taki Castoriadis - filozof, o którym mówi się coraz więcej i częściej... a to taki zachodni marksista był. Choć nie całkiem, bo uderzył w naczelną zasadę Marksa, że to "byt określa świadomość". Dla Castoriadisa jest jakby na odwrót - to ciągłe nadawanie znaczeń, czyli ogólniej mówiąc nazywanie rzeczy po imieniu tworzy społeczny byt. I tak oto powracamy do idei zwycięstwa ducha - w tym przypadku znaczenia - nad materią! W tym samym czasie, ale w zupełnie innym miejscu, tęgie głowy marketerów toczą równie filozoficzną dysputę na temat materialności marki. Bo nagle okazało się, że można zyskać więcej za coś czego nie ma, niż za coś co jest. I jak twierdzi wielu tym czymś jest właśnie znaczenie, które chytrze skrywa się za parawanem marki i niepostrzeżenie dopada konsumenta, karząc mu wyczyniać rzeczy różne aby wejść w jego posiadanie. Czy to pragnienie posiadania znaczenia możemy jeszcze nazywać potrzebą?

O posiadaniu znaczenia marzą nie tylko konsumenci ale i właściciele marek. Ach, mieć znaczenie, którego pragną wszyscy. Takie wyjątkowe i niepowtarzalne, nie musi być jakieś tam wielkie ale niech tylko będzie. Czyż to nie jest wyzwanie dla badaczy? Tropić znaczenie, nie dać mu wytchnienia, zobaczyć gdzie się w umysłach konsumentów zagnieżdża, okiełznać je i nad nim zapanować, uczynić je sługą naszych klientów.

Krzysztof Polak
Członek PTBRiO
Semiotic Solutions Polska



Ponad 100 zgłoszonych wystąpień na Kongres Badaczy
Przygotowania do dwunastej edycji Kongresu Badaczy weszły w decydującą fazę - oceny nadesłanych propozycji wystąpień. Dziesięcioosobowy skład Rady Programowej już w przyszły poniedziałek, 13 czerwca zdecyduje o ostatecznym kształcie programu tegorocznego Święta Badaczy. Będziemy o tym informowali na www.kongresbadaczy.pl


Ankieta PTBRiO i ESOMAR
Zakończyliśmy zbieraninie danych do ankiety PTBRiO w ramach wspólnego projektu z ESOMARem. Dane z ankiety zostaną użyte do publikacji tabel w katalogu PTBRiO, którego premiera nastąpi podczas XII Kongresu Badaczy.


Startuje Badanie Wizerunku Branży Badawczej
Rozpoczęły się prace nad kolejną falą Badania Wizerunku Branży Badawczej, projektowi przewodniczy Gosia Puchlak. Przewidziane są już konsultacje z przedstawicielami agencji badawczych i zleceniodawcami badań. Realizacja badania zaplanowana jest na wrzesień 2011.


Katalog PTBRiO 2011/2012
Trwają prace nad XVI edycją katalogu PTBRiO, tradycyjnie premiera katalogu będzie miała miejsce podczas tegorocznego Kongresu Badaczy .
Członkom Towarzystwa przypominamy o aktualizacji zdjęć i informacji do katalogu. Jeśli są Państwo zainteresowani umieszczeniem reklamy swojej firmy w katalogu prosimy o kontakt z biurem PTBRiO sekretariat@ptbrio.pl


Zakończony II etap konkursu zbadaj.to
23 maja Kapituła Konkursowa wyłoniła finałową dwudziestkę uczestników konkursu zbadaj.to.
Finaliści będą uczestniczyli w warsztatach badawczych w Nowym Zyzdroju 27-29.06.2011 r. Najlepsi z nich będą mieli możliwość odbycia stażu w firmie partnerskiej konkursu.


Zakończyło się Letnie Seminarium Badawcze
Pobyt w Nowym Zyzdroju to jedyna i niepowtarzalna okazja by przez trzy dni zagłębić się w danym temacie, którym w tym roku były "Stereotypy i uprzedzenia"...


Cyberresearch za nami
W dniach 2 - 3 czerwca odbyła się konferencja Cyberresearch, organizowana przez PTBRiO przy współpracy PBI. 18. inspirujących prezentacji przyciągnęło do Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego prawie setkę badaczy. Konferencji towarzyszyły gorące dyskusje na temat zalet i ograniczeń badań on-line. Na naszym profilu www.facebook.pl/badacze umieściliśmy zdjęcia doku- mentujące przebieg imprezy. Już za miesiąc w newsletterze opublikujemy felieton podsumowujący ten pierwszy w historii PTBRiO projekt konferencyjny, w całości poświęcony badaniom on-line.


Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Szanowni Członkowie i Sympatycy PTBRiO, jeśli chcecie się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat branży badawczej lub zobaczyć artykuł na interesujący Was temat w newsletterze PTBRiO, napiszcie do nas sekretariat@ptbrio.pl




PTBRiO objęło patronatem


Konferencję naukową "Marketing przyszłości - Trendy. Strategie. Instrumenty", która odbędzie się w dniach 9-11 października 2011 r., konferencja organizowana jest przez Katedrę Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.
Więcej http://www.marketingowa.wzieu.pl/





Walne Zebranie Członków PTBRiO
16 czerwca 2011 r. zaplanowane zostało Walne Zebranie członków Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Zebranie odbędzie się o godzinie 17.30 w Sali Wystawowej w Centrum Zielna (V piętro) na ul. Zielnej 37 w Warszawie..

Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
z dnia 9 maja 2011 r., przygotowany przez członka Zarządu PTBRiO Janusza Sielickiego.

Pracuj dla PTBRiO
ORA&Funksters - istniejącą od 15 lat butikowa agencja marketingowa, poszukuje osoby na stanowisko account executive do obsługi Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Do zadań zatrudnionej osoby będzie należało m.in.: organizacja szkoleń, prowadzenie bieżącej obsługi członków i zarządu towarzystwa, organizacja eventów i działań komunikacyjnych. Oczekujemy: skuteczności w działaniu, biegłej obsługi aplikacji biurowych, doświadczenia w obsłudze systemów CMS, lekkiego pióra, znajomości języka angielskiego. Dodatkowymi atutami będzie znajomość specyfiki badań opinii i rynku oraz doświadczenie w organizacji szkoleń. Osoby zainteresowane ofertą prosimy o nadesłanie na adres rekrutacja@ora.pl cv wraz z listem motywacyjnym.

Sesje zdjęciowe członków PTBRiO
Zbliża się moment wydania kolejnego katalogu PTBRiO. Podobnie jak w latach ubiegłych opublikujemy w nim zdjęcia członków PTBRiO. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych członków w tym roku zatrudniliśmy profesjonalny serwis fotograficzny, który wykona dla wszystkich chętnych osób zrzeszonych w PTBRiO bezpłatną indywidualną sesję fotograficzną. Sesje zostały zaplanowane w dniach 15 i 30 czerwca w mokotowskich plenerach sąsiadujących z siedzibą PTBRiO. Osoby chętne (czonków PTBRiO) prosimy o zgłaszanie się do naszego sekretariatu.



Szkolenia PTBRiO:

Badania semiotyczne
termin: 9 i 10 czerwca 2011 r.
osoby prowadzące: Marzena Żurawicka i Krzysztof Polak (Semiotic Solutions Polska)

Mystery Shopping - praktyczne wprowadzenie do metody
termin: 16 i 17 czerwca 2011 r.
osoba prowadząca: Arkadiusz Wódkowski (AMPS)

W lipcu zaprezentujemy Państwu program szkoleń PTBRiO 2011/2012.




 

Z przykrością zawiadamiamy, że w sobotę 21 maja zmarł nagle w wieku 41 lat Artur Nierychlewski
Przeczytaj wspomnienia o Arturze, napisane przez jego przyjaciół, kolegów i współpracowników.