PROGRAM

 9.00
border
Rejestracja, kawa powitalna
 9.30
border
Wstęp do post-cyfrowości – myśli na otwarcie. Mirosław Filiciak (SWPS), Michał Kociankowski (Synergion)
10.00
border
Zagrożenia i wyzwania w cyberprzestrzeni w świetle Doktryny cyberbezpieczeństwa RP
Krzysztof Liedel, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego
10.30
border
vincentPrognozy w mediach i rynku cyfrowym 2015
Vincent Blaney, European Brand Director – Media & Digital, Millward Brown(wystąpienie partnerskie w j. angielskim)
11.00
border
CyberExpo & kawa
 
border
sesja1
border
sesja2
11.30
border
1130l
border
1130p
11.50
border
1150l
border
1150p
12.10
border
1210l
border
1210p
12.30
border
1230l
border
1230p
12.50
border
1250l
border
1250p
13.10
border
CyberExpo & lunch
 
border
sesja3
border
sesja4
14.10
border
1410l
border
1410p
14.30
border
1430l
border
1430p

 

„Zakopię swojego Bentleya”, czyli o pożytkach z trollingu.


Brach BartlomiejBartłomiej Brach, ONE ELEVEN / KRÓLICZA NORA
Z zawodu strateg marketingowy, z zamiłowania antropolog organizacji. Wspólnie z Jackiem Wasilewskim sprowadził do polski storytelling (książka "Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie"), z którym pracuje w kolektywie markidobrzeopowiedziane.pl. Prowadzi na SWPS zajęcia z komunikacji wizualnej. Ojciec projektu "y+10" prezentowanego na XV Kongresie Badaczy.


Sitnicka DominikaDominika Sitnicka, BBMedia / KRÓLICZA NORA
Absolwentka Prawa oraz Filozofii w ramach Kolegium MISH na Uniwersytecie Warszawskim. Kulturoznawczyni i krytyczka literacka, publikuje m.in. w Dwutygodniku, Krytyce Politycznej, Res Publice i Magazynie. Zajmuje się promocją i zarządzaniem kontentem na Youtube w firmie BBMedia.


Myśl przewodnia wystąpienia.

Trolling to rak internetu. Atakuje przede wszystkim youtube, fora internetowe i serwisy społecznościowe. Rozwija się błyskawicznie. Niszczy zaufanie między internautami. Szczuje słabe jednostki. Sieje dezinformację. Czyż nie?
Zanim jednak trolling potępimy i odrzucimy jako destrukcyjne wygłupy, warto przyjrzeć się temu zjawisku jako skutecznej metodzie skupiania uwagi, grania na silnych emocjach i ostrych reakcjach. Metodzie, dzięki której trudne i kontrowersyjne tematy mają szansę przebić się do opinii publicznej. Pokażemy, że trolling to nie tylko werbalna agresja i tricksterskie żarty, ale sposób komunikacji, który szokując, potrafi zmieniać świadomość uczestników debaty. Trolling może mieć sens.
Gr@żyna Żarko (www.youtube.com/user/grazynazarko) strollowała Polaków głosząc „ultrakatolickie” poglądy i... otworzyła na nowo dyskusję o nienawiści w sieci. Brazylijski książę Chiquinho Scarpa strollował rodaków chęcią pogrzebania wartego pół miliona Bentleya (https://www.youtube.com/watch?v=SUTTornzCcA) i... zmienił ich stosunek do donacji organów. A przecież są jeszcze Amerykanin Joaquin Phoenix, Brytyjczyk Banksy i Grek Sokrates...
Postcyfrowość to także umiejętność przenoszenia zjawisk ze świata wirtualnego na zmiany w świecie realnym. Pokażemy jak wykorzystać do tego trolling. Tak by nie wywołać hejtu, ale nakłonić do zmiany poglądów. Wystarczy podejść do trollingu metodycznie. Taką metodą podzielimy się z uczestnikami CyberRE 5.0

Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.

Konsumenci wymagają od marek by te nie ograniczały się do sprzedawania towarów, ale również wzięły odpowiedzialność za sprawy społeczne – mówiły o ważnych wartościach, rozwiązywały problemy i zmieniały postawy (CultureQ,2014). By podjąć taką rolę marki potrzebują nowych narzędzi. Nie komunikujących korzyści produktu, ale metod pozwalających wywołać silne emocje i niewerbalizowane postawy związane z tematami nieobecnymi w dyskursie. Do takich metod należy storytelling. Taką też jest trolling.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

1. Spojrzenie na trolling pozbawione emocji. Trolling jako metoda działania.
2. Umieszczenie trollingu na tle często kojarzonych z nim pojęć hatingu/flamingu, prowokacji i sieciowego performance.
3. Przedstawienie metodologii trollingu – opis tego, co trzeba zrobić, żeby trolling był skuteczny i prowadził do zmiany.

Opis projektu badawczego.

Badanie mające na celu stworzenie metodologii trollingu składało się z dwóch części:
(1) semiotyczna i retoryczna analiza wideo, które rozpoczynały proces trollingu. Zwracaliśmy szczególnie uwagę na pojęcia ramy przekazu, konstruowanie stereotypowej postaci trolla, określenie celu działania. Analiza ekspercka prowadzona niezależnie przez zgłaszających (kulturoznawczyni i semiotyk).
(2) wywiady IDI (15 wywiadów z Polakami, którzy stali się obiektami trollingu) mające na celu wywołanie opowieści o byciu trollowanym i poszczególnych etapach trollingu (stosunek do trolla, nasilenie emocji, relacja z innymi trollowanymi...).
Połączenie tych dwóch perspektyw – analizy treści otwierających trolling i trollowanych użytkowników pozwoliło zrozumieć jaka jest mechanika zmiany postaw poprzez trolling.

zwiń ^^

14.50
border
1450l
border
1450p
15.10
border
1510l
border
1510p
15.30
border
CyberExpo & kawa
16.30
border
Zakończenie