PROGRAM

 9.00
border
Rejestracja, kawa powitalna
 9.30
border
Wstęp do post-cyfrowości – myśli na otwarcie. Mirosław Filiciak (SWPS), Michał Kociankowski (Synergion)
10.00
border
Zagrożenia i wyzwania w cyberprzestrzeni w świetle Doktryny cyberbezpieczeństwa RP
Krzysztof Liedel, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego
10.30
border
vincentPrognozy w mediach i rynku cyfrowym 2015
Vincent Blaney, European Brand Director – Media & Digital, Millward Brown(wystąpienie partnerskie w j. angielskim)
11.00
border
CyberExpo & kawa
 
border
sesja1
border
sesja2
11.30
border
1130l
border
1130p
11.50
border
1150l
border
1150p

 

Badania etnograficzne dla rozwiązań digital.


Plonka MaciejMaciej Płonka, EDISONDA
Badacz UX i specjalista ds. użyteczności, EDISONDA. Autor badań i raportów dotyczących m.in. użyteczności stron internetowych organizacji pożytku publicznego, firm, instytucji państwowych, mailingów reklamowych, a także serwisów e- commerce. Prowadzi zajęcia na temat projektowania i badań między innymi w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.


 

Myśl przewodnia wystąpienia.

Badania etnograficzne są doskonałym sposobem na uzupełnienie wiedzy na temat użytkowników serwisów lub aplikacji, które projektujemy. Sposobem, o którym bardzo często zapominamy. Niepotrzebnie.

Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.

Studio EDISONDA jest jedną z wiodących, polskich firm w branży User Experience. Od 2009 roku zajmujemy się projektowaniem i badaniem użyteczności. W tym czasie przeprowadziliśmy badania (audyty, testy z użytkownikami, eyetracking) na łącznej próbie ponad 10 000 respondentów. Przy niektórych projektach zaproponowaliśmy klientom badania etnograficzne, które w zdecydowany sposób pomogły poznać potrzeby i oczekiwania przyszłych użytkowników.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

- badania etnograficzne pozwalają wyeliminować niektóre hipotezy towarzyszące projektom digital,
- wchodząc w przestrzeń użytkownika poznajemy jego świat w sposób "namacalny"
- dlaczego systemy do wewnętrznej komunikacji zawodzą w dużych korporacjach?
- dlaczego duże firmy i korporacje są niechętne badaniom etnograficznym?
- jak zaplanować i przeprowadzić skuteczne badanie etnograficzne ukierunkowane na UX?

Opis projektu badawczego.

Wystąpienie będzie bazowało na 3 badaniach, które przeprowadziliśmy we wspomnianym okresie.
Pierwsze dwa dotyczyły firm ubezpieczeniowych. Badacze odwiedzili pracowników tych spółek, zarówno w biurach terenowych (rozmieszczonych w całej Polsce) jak i w centrali głównej klienta. Oba badania były zakrojone na szeroką skalę, wzięło w nich udział około 50 respondentów, dobranych przy użyciu metody kuli śnieżnej. Badania miały na celu poprawę użyteczności serwisów klienta.
Trzecie case study związane jest z pracami nad intranetem dla Grupy TAURON - największym systemem tego typu w tej części Europy. Badania Etnograficzne były uzupełnieniem testów użyteczności prowadzonych na przestrzeni 2 miesięcy. Pomogły w udoskonaleniu intranetu na etapie powdrożeniowym.

zwiń ^^

12.10
border
1210l
border
1210p
12.30
border
1230l
border
1230p
12.50
border
1250l
border
1250p
13.10
border
CyberExpo & lunch
 
border
sesja3
border
sesja4
14.10
border
1410l
border
1410p
14.30
border
1430l
border
1430p
14.50
border
1450l
border
1450p
15.10
border
1510l
border
1510p
15.30
border
CyberExpo & kawa
16.30
border
Zakończenie