PROGRAM

 9.00
border
Rejestracja, kawa powitalna
 9.30
border
Wstęp do post-cyfrowości – myśli na otwarcie. Mirosław Filiciak (SWPS), Michał Kociankowski (Synergion)
10.00
border
Zagrożenia i wyzwania w cyberprzestrzeni w świetle Doktryny cyberbezpieczeństwa RP
Krzysztof Liedel, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego
10.30
border
vincentPrognozy w mediach i rynku cyfrowym 2015
Vincent Blaney, European Brand Director – Media & Digital, Millward Brown(wystąpienie partnerskie w j. angielskim)
11.00
border
CyberExpo & kawa
 
border
sesja1
border
sesja2
11.30
border
1130l
border
1130p
11.50
border
1150l
border
1150p
12.10
border
1210l
border
1210p

 

Społeczny i biznesowy potencjał otwartych danych.


Sobieszuk PaulinaPaulina Sobieszuk, Fundacja TechSoup
Koordynatorka projektu "Dane po warszawsku" w Fundacji TechSoup. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi jako animatorka, trenerka i koordynatorka projektów społecznych, edukacyjnych i kulturalnych. Interesują ją działania łączące aspekty społeczny i technologiczny.


Myśl przewodnia wystąpienia.

W dobie powszechnego dostępu do informacji otwartość danych publicznych staje się standardem. Jednak w post-cyfrowej rzeczywistości, w której społeczeństwo, administracja i biznes współistnieją w jednej przestrzeni komunikacyjnej, powinniśmy kłaść nacisk na to, co dzieje się dalej, tj. polityki i praktyki wykorzystania i przetworzenia wyjściowych danych. W prezentacji pokażemy wybrane sposoby wykorzystania otwartych danych miejskich.

Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.

Produkty i usługi wykorzystujące otwarte dane stają się coraz bardziej istotnym segmentem rynku. Śledzenie nowopowstających praktyk związanych z ich wykorzystaniem wydaje się bardzo istotne w praktyce badawczej. Produkty i usługi wykorzystujące otwarte dane stwarzają nowe przestrzenie do komunikacji marketingowej.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Przedstawienie wyników analizy innowacyjnych konkursów na aplikacje webowe i mobilne wykorzystujących otwarte dane, organizowanych w różnych krajach Europy i świata. Omówienie różnorodności metodologii konkursowych pod kątem ich efektywności i potencjału powstających aplikacji.

Opis projektu badawczego.

Badanie typu desk research uzupełnione o wywiady z organizatorami konkursów na aplikacje. Badanie jakościowe uwzględnia ok. 10 wybranych konkursów. Badanie przeprowadzone przez zespół projektu "MUNDO - Miejskie Usługi na Danych Oparte", w skład którego weszły Fundacja TechSoup, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia" i Centrum Cyfrowe Fundacji Projekt: Polska.

zwiń ^^

12.30
border
1230l
border
1230p
12.50
border
1250l
border
1250p
13.10
border
CyberExpo & lunch
 
border
sesja3
border
sesja4
14.10
border
1410l
border
1410p
14.30
border
1430l
border
1430p
14.50
border
1450l
border
1450p
15.10
border
1510l
border
1510p
15.30
border
CyberExpo & kawa
16.30
border
Zakończenie