PROGRAM

 9.00
border
Rejestracja, kawa powitalna
 9.30
border
Wstęp do post-cyfrowości – myśli na otwarcie. Mirosław Filiciak (SWPS), Michał Kociankowski (Synergion)
10.00
border
Zagrożenia i wyzwania w cyberprzestrzeni w świetle Doktryny cyberbezpieczeństwa RP
Krzysztof Liedel, Biuro Bezpieczeństwa Narodowego
10.30
border
vincentPrognozy w mediach i rynku cyfrowym 2015
Vincent Blaney, European Brand Director – Media & Digital, Millward Brown(wystąpienie partnerskie w j. angielskim)
11.00
border
CyberExpo & kawa
 
border
sesja1
border
sesja2
11.30
border
1130l
border
1130p
11.50
border
1150l
border
1150p
12.10
border
1210l
border
1210p
12.30
border
1230l
border
1230p
12.50
border
1250l
border
1250p

 

Innowacyjna uczelnia w poszukiwaniu informacji o swoim kliencie.


Prokopowicz MarekMarek Prokopowicz, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Na co dzień koordynator zespołu projektu Kuźni Kadr 7, członek zespołu ds. badań losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Doktorant w Instytucie Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz zagorzały zwolennik implementacji mechaniki gier komputerowych w działaniach zmierzających do utrzymywania i budowy relacji z klientami. Aktywny poszukiwacz 25h każdej doby.


palysMałgorzata Pałys-Dudek, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Koordynatorka badań jakościowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, członkini zespołu ds. badań losów zawodowych absolwentów. Doktorantka w Katedrze Badań Marketingowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Współtwórczyni oprogramowania FOCUSSON do analizy danych jakościowych i przeprowadzania wywiadów on-line. Liczy na to, że nadejdzie dzień, w którym o wyborze metod badawczych będą decydować wyłącznie względy merytoryczne, a nie budżet.


Myśl przewodnia wystąpienia.

- Dyskusja o braku hybrydowości w badaniach: na on- & off-line, a potrzebie łącznie kanałów komunikacji z obu środowisk.
- Absolwent klientem uczelni jako instytucji, która przestaje świadczyć wyłącznie usługi stricte edukacyjne, a zaczyna być ośrodkiem samorozwoju, doskonalenia i alternatywą na spędzenie wolnego czasu np. z rodziną.
- Powrót w uczelniane mury jako próba odświeżenia utraconych relacji z uczelnią i budowy świadomości absolwenta – prosumenta, angażowanego w różnego rodzaju działania proponowane zarówno przez uczelnię, a przede wszystkim przez niego samego.
- Relacje budowane w oparciu o wypracowaną metodologię prowadzenia badań w obszarach funkcjonowania uczelni, z wykorzystaniem czterech metod: wywiadów telefonicznych (CATI), ankiety internetowej (CAWI), tradycyjnych zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI), internetowych zogniskowanych wywiadów grupowych (OFGI). Triangulacja metod jako odpowiedź na nowe potrzeby i trendy wśród klientów uczelni.

Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.

Prezentacja ukaże specyfikę badań prowadzonych przez lub dla uczelni. Opierać się ona będzie na wnioskach płynących z dotychczas zrealizowanych  badań przez Dział Obsługi Projektów Rozwojowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
W wystąpieniu postaramy się odpowiedzieć m.in. na pytania:
•    Kim jest klient uczelni i jako można go kreować?
•    Jakie metody badawcze (i dlaczego) wybierać do badań prowadzonych przez uczelnię?
•    Dlaczego budowa relacji z klientami jest tak istotna na rynku edukacji wyższej?
•    Jak można wykorzystać nowe kanały komunikacji do pozyskiwania informacji o kliencie?
•    Dlaczego dojrzała budowa relacji wymaga dostępu do informacji zarówno o życiu prywatnym jak i zawodowym klientów?
•    Dlaczego działania offline i online nie powinny być postrzegane jako odrębne kanały docierania do klientów?
•    Jakie konkretne, innowacyjne mechanizmy budowy relacji z klientami uczelni można wykorzystywać w codziennych działaniach i jakie efekty one przynoszą?
•    Jak uczelnie mogą wdrażać zaproponowane mechanizmy?

Nowe i oryginalne treści wystąpienia.

Nasza prezentacja ma uświadomić jak ważne jest innowacyjne wykorzystanie metod łączących działania on-line i off-line w szkołach wyższych, w kontekście utrzymania i kreacji relacji z klientami, a w rezultacie budowy przewagi konkurencyjnej.
Wystąpienie zawierać będzie wyniki najnowszych badań prowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Między innymi w wystąpienie oprzemy na analizach danych wtórnych oraz pierwotnych realizowanych w ramach projektów rozwojowych POKL realizowanych na przestrzeni ostatnich lat przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu (głównie „Kuźnia Kadr IV” oraz „Kuźnia Kadr 7”). Badania pierwotne realizowane były na studentach, absolwentach jak i na przedstawicielach innych uczelni odpowiedzialnych za monitoring losów zawodowych absolwentów w całym kraju (łącznie n>3000  osób). Jesteśmy przekonani, że dzięki tak szerokiemu pomiarowi przedstawiona diagnoza stanu obecnego oraz implikacje menadżerskie będą uwzględniały holistyczne postrzeganie problemu.

Opis projektu badawczego.

Wystąpienie oparte będzie na wnioskach z kilkunastu projektów badawczych realizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu w ramach projektów Kuźnia Kadr IV oraz Kuźnia Kadr 7.Będą to m. in.:
-  badania potrzeb absolwentów szkół wyższych z całej Polski (badanie CATI na reprezentatywnej próbie pod względem wieku, płci i województwa oraz 16 wywiadów fokusowych f2f i online),
- badania losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego (ponad 3000 wywiadów CATI, ponad 20 wywiadów fokusowych tradycyjnych jak i online),
- badania CATI oraz OFGI wśród pracowników 200 szkół wyższych w Polskie odpowiadających za relacje z absolwentami,
- wyniki analiz danych pochodzących ze specjalnego portalu tworzonego dla absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

zwiń ^^

13.10
border
CyberExpo & lunch
 
border
sesja3
border
sesja4
14.10
border
1410l
border
1410p
14.30
border
1430l
border
1430p
14.50
border
1450l
border
1450p
15.10
border
1510l
border
1510p
15.30
border
CyberExpo & kawa
16.30
border
Zakończenie